کد خبر 375163
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲

معاون وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین با دکتر محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، ژانگ مین، معاون وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین یک‌شنبه بعدازظهر با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به مناسبات گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین خاطرنشان کرد: رییسان‌جمهور دو کشور در ملاقات با یکدیگر در شانگهای، زمینه هر چه بیش‌تر توسعه روابط را ترسیم کردند و لازم است بخش‌های ذی‌ربط در دو کشور در زمینه اجرایی شدن توافقات دو رییس‌جمهور گام‌های مناسب را بردارند.

در ادامه ظریف از نقش مثبت طرف چینی در گفت‌وگوهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه کشورهای 1+5 تشکر کرد.

او با اشاره به اهمیت روابط استراتژیک و راهبردی دو کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد زمینه لازم برای توسعه بیش‌تر روابط در تمام زمینه‌ها را فراهم آورد.

ظریف با اشاره به موضوع مقابله با تروریست و افراط گرایی گفت: ما نگرانی‌های مشترکی با چین در این زمینه داریم و تلاش می‌کنیم با همکاری نزدیک جلوی اقدامات تروریستی را سد کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان نبود مشکل سیاسی در روابط و وجود نگرانی‌های مشترک بین دو کشور را از ویژگی‌های برجسته روابط دوجانبه عنوان کرد و گفت: این ویژگی‌ها زمینه را برای انجام همکاری بیش‌تر بین دو کشور فراهم کرده است.

ژانگ مین، معاون وزیر امور خارجه چین نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم وزیر امور خارجه چین افزود: روابط چین و ایران در تمام زمینه‌ها رو به افزایش است و ما بر این باور هستیم که روابط دو کشور راهبردی است. دیدارهای مقامات بلند پایه دو کشور در یک‌سال گذشته بی‌سابقه بوده و در ماه‌های آتی نیز سفر متقابل مقامات چین به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار دارد.

وی هم‌چنین با اشاره به اهمیت احیای جاده ابریشم و وجود ایده‌های مهم برای احیای این جاده اظهار کرد: خوشبختانه این ایده‌ها مورد استقبال جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

او از همکاری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست قدردانی کرد و گفت: ما نباید اجازه دهیم که تروریست‌ها در عراق و سوریه پیشرفت کنند زیرا بعد از خروج از این کشورها دست به عملیات تروریستی در سایر کشورها خواهند زد.

معاون وزیر خارجه چین در رابطه با موضوع هسته‌ای گفت: چین همواره علاقمند بوده که این مشکل هر چه زودتر حل شود و از توافق جامع هسته‌ای که منجر به رفع نگرانی‌های دو طرف شود استقبال می‌کند.

ژانگ مین اقتصاد دو کشور را مکمل یکدیگر دانسته و بر افزایش همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد و افزود: چین برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران اهمیت بالایی قائل است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس