حسین مرعشی فامیل رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشت خود مدعی شد: اگر شما بخواهید فردی را به عنوان بصیر واقعی معرفی کنید به شخص آقای هاشمی خواهید رسید.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****
حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی به مناسبت روز «9 دی» از سوی حسین مرعشی لقب «بصیر واقعی» گرفت؛ عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و خویشاوند هاشمی رفسنجانی نوشت «اکنون و با توجه به اینکه در آستانه 9 دی هستیم و این روز به عنوان «روز بصیرت» نامگذاری شده است، اگر شما بخواهید فردی را به عنوان بصیر واقعی معرفی کنید به شخص آقای هاشمی خواهید رسید.» همچنین

این روزها «هشدار» بازگشت احمدی‌نژادی‌ها ترجیع‌بند روزنامه‌های اصلاح‌طلب شده است؛ روزنامه مردم‌امروز خبر «لیست 28 نفره از سوی حامیان احمدی‌نژاد برای انتخابات سال آینده بهارستان» مرتضی الویری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز درهمین راستا گفت «تصور من این است که آقای احمدی‌نژاد و تیمش خواهند آمد و در زمینه هزینه‌های انتخابات هم مشکلی نخواهند داشت. اینکه چرا می‌خواهند بیایند تصور می‌کنم مهم‌ترین دلیل متوقف کردن پرونده‌هایی باشد که یکی یکی در حال رو شدن است.» از سوی دیگر این روزها برداشت پول از صندوق توسعه ملی در دوگانه «قانونی» و «غیرقانونی» سیر می‌کند و از سوی دیگر دولتی‌ها «انکار» و از سوی بهارستانی‌ها «اصرار» می‌گردد؛ هر دو طرف این مناقشه دیگری را به «عذرخواهی» از مردم دعوت می‌کند.

آقای هاشمی بصیر روز نهم دی لقب گرفت/ هشدار شمخانی به مخالفان دولت/ هشدار اصلاح‌طلب ها نسبت به بازگشت‌احمدی‌نژادی‌هاروزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری دوشنبه را با تیترهای «اشد مجازات برای متهمان اسیدپاشی» و «تراژدی ارابه‌های مرگ مالزی» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· غفلت دولت از سیاست‌داخلی

محمدعلی خالق‌نژاد در سرمقاله امروز روزنامه مردم‌سالاری به انتقاد از رویه دولت یازدهم در ساحت سیاست‌داخلی پرداخته است؛ این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب خواهان اهمیت بیشتر دولت به سیاست داخلی است و در همین راستا نوشت «از سوی دیگر وضعیت بعضی انتصابات رخ داده در سطوح استان‌ها و به خصوص فرمانداران وبخشداران نیز گاهی به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد دولت در شهرستان‌ها توان استفاده از کادرهای هماهنگ با خود را ندارد و از نیروهایی استفاده می‌کند که چندان همخوانی با دولت ندارند و نمی‌توانند در راستای وعده‌های دولت و خواسته‌های مردم قدم بردارند و این موضوع، احتمال ریزش به جای رویش در میان حامیان دولت «تدبیر وامید» را شکل می‌دهد. انتظاری که از بزرگان دولت مخصوصاً دکتر روحانی می‌رود این است که در سفرهای استانی به این موضوع نیز توجه داشته باشد و نیم نگاهی به بحران سازی‌های خرد کسانی که در بدنه دولت وجود دارند اما نمی‌توانند یا نمی‌خواهند همگام با دولت قدم بردارند، داشته باشد.»

آقای هاشمی بصیر روز نهم دی لقب گرفت/ هشدار شمخانی به مخالفان دولت/ هشدار اصلاح‌طلب ها نسبت به بازگشت‌احمدی‌نژادی‌هاروزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار دوشنبه را به تیترهای «کنایه رئیس جمهور به صداوسیما» و «هشدار شمخانی به مخالفان دولت» اختصاص داد.

· کنسرت دانشگاه آزاد؛ تسویه حساب با هاشمی

هر «انتقاد» از حجت‌الاسلام هاشمی تفسیر به «تسویه حساب» از سوی جریان اصلاح‌طلب می‌شود؛ هر چند آنان فراموش کرده‌اند که در دوران اصلاحات با هاشمی رفسنجانی به چه نحوی برخورد می‌کردند و حالا دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند؛ روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود به خبر از «تسویه حساب» با هاشمی از سوی جریان خاص خبر داده است و در همین راستا نوشت «برخی جریان‌های سیاسی نزدیک به اصولگرایان تندرو و رسانه‌های وابسته به این جریان، به دلیل حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع مؤسسین و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و سایه معنوی وی بر سر این دانشگاه، حمله به دانشگاه آزاد را در مسیر حمله به شخصیت هاشمی می‌بینند. در همین راستا دو روز پیش، یکی از خبرگزاری‌های وابسته به این جریان، از برگزاری کنسرت رقص و آواز در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد در تهران خبر داد و از آن انتقاد کرد. با این حال این خبرگزاری مجبور شد تا بعدازظهر همان روز تکذیبیه دانشگاه را در این زمینه منتشر کند. با این حال علی قربانی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگویی غوغاسالاری اخیر این خبرگزاری را نتیجه پایان ویژه‌خواری گروهی خاص در دانشگاه دانست و تاکید کرد که دانشگاه آزاد اسلامی با این دروغ‌ها و غوغاسالاری از مسیری که در قطع دستان افراد زیاده‌خواه در پیش گرفته عقب نخواهد نشست. به گزارش برنا، وی در واکنش به خبر برگزاری کنسرت رقص و آواز در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فردی بدون اخذ مجوز از دانشگاه یک آگهی اینترنتی منتشر کرده که در آن آگهی عنوان شده قرار است در دانشکده هنر و معماری کنسرت رقص و آواز برگزار شود. این درحالی است که تا امروز نه تنها مجوزی برای این کنسرت صادر نشده بلکه اصلاً درخواستی در این زمینه هم به دانشگاه آزاد نرسیده است. وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای برنامه‌های دانشجویی مقرراتی دارد که هنگام درخواست مجوز آن‌ها را مدنظر قرار می‌دهد و قطعاً برگزاری کنسرت رقص و آواز جزو خطوط قرمز این دانشگاه محسوب می‌شود. تا امروز هم‌چنین برنامه‌ای در دانشگاه برگزار نشده است.»

هاشمی بصیر روز نهم دی لقب گرفت/ هشدار شمخانی به مخالفان دولت/ هشدار اصلاح‌طلب ها نسبت به بازگشت‌احمدی‌نژادی‌هاروزنامه مردم‌امروز

روزنامه اصلاح‌طلب مردم‌امروز با تیترهای «کارناوال قتل در گلپایگان: 6 کشته و 8 مجروح» و «احمدی نژاد وارد می‌شود» میزبان نگاه خوانندگانش بود.

· لیست انتخاباتی احمدی‌نژاد به روایت مردم‌امروز

«لیست 28 نفره از سوی حامیان احمدی‌نژاد برای انتخابات سال آینده بهارستان» اصلی‌ترین گزاره خبری روزنامه مردم‌امروز است؛ درهمین راستا فرشاد اعظمی در یادداشت «احمدی‌نژاد وارد می‌شود» نوشت «محمود احمدی‌نژاد فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده است. چند تن از نمایندگان مجلس روز گذشته به خبرنگار «مردم‌امروز» گفتند؛ از مدتی پیش به جلسات انتخاباتی احمدی‌نژاد که در شمال تهران برگزار می‌شود، رفته‌اند. برخی نیز تاکید کرده‌اند که به این جلسات انتخاباتی دعوت شده‌اند اما دعوت او را نپذیرفته‌اند. همزمان خبر رسید که برخی از نمایندگان فعلی تهران به همراه برخی دیگر از فعالان سیاسی و همچنین مقامات دولت قبل یک لیست 28 نفره برای انتخابات مجلس دهم ارائه کرده‌اند. قرار است این لیست با اضافه شدن 2 نفر دیگر برای ارائه در انتخابات مجلس دهم تکمیل شود. بنابر همین گزارش، در بین این 28 نفر، اسامی 10 نماینده فعلی تهران، برخی از مقامات دولت قبل و همچنین تعدادی از فعالان سیاسی مشاهده می‌شود. آقای جعفرزاده، عضو فراکسیون رهروان ولایت در مجلس به خبرنگار «مردم‌امروز» گفت که این لیست بسته شده اما فعلاً نمی‌تواند آن را رسانه‌ای کند. سایت اصولگرای بولتن‌نیوز نیز تاکید کرد که فعالیت این افراد چند ماه قبل آغاز شده و آن‌ها ستادی در میدان منیریه تهران راه اندازی کرده‌اند. از قرار معلوم این لیست، پس از جلسات متعدد در شمال تهران، نهایی شده است. همزمان عبدالرضا داوری یکی از نزدیکان احمدی‌نژاد و بازوی رسانه‌ای او در گفت‌وگو با «مردم‌امروز» تأیید کرد که «چهره‌هایی از دولت قبل» مانند نیکزاد و عباسی از وزرای دولت سابق که به احمدی نژاد نزدیک هستند، برنامه‌های انتخاباتی را جلو می‌برند» تأیید خبر تهیه لیست مشترک انتخاباتی مسئولان دولت دهم و نمایندگان مجلس از سوی یکی از مشاوران احمدی‌نژاد. حالا این کرسی‌های بهارستان است که امید را در دلشان زنده کرده است»

· هاشمی «بصیر واقعی» به مناسبت 9 دی!

حسین مرعشی «اسوه» سیاسی خود را به مناسبت 9 دی، «بصیر» واقعی می‌داند که در گفت‌وگوی آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای مورد هجمه قرارگرفته است؛ حسین مرعشی از خویشاوندان حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نزدیک‌ترین حزب سیاسی به تفکرات سیاسی-اقتصادی رییس مجمع تشخیص مصلحت در صفحه راهبرد روزنامه مردم‌امروز در یادداشت «هاشمی بصیر واقعی» نوشت «اکنون و با توجه به اینکه در آستانه 9 دی هستیم و این روز به عنوان «روز بصیرت» نامگذاری شده است، اگر شما بخواهید فردی را به عنوان بصیر واقعی معرفی کنید به شخص آقای هاشمی خواهید رسید. ایشان تمام تلاش خود را برای اینکه کشور با بحران مواجه نشود انجام داد. خطبه نمازجمعه
آخر آقای هاشمی در سال 88 که باعث شد دیگر تریبون در اختیار ایشان قرار نگیرد بی‌نظیر است. اگر به سخنان آن خطبه عمل می‌شد موثرترین راهکار برای دفع خطرات آن مقطع زمانی بود. ما نباید این اختلاف‌نظرها را تا جایی پیش ببریم که منجر به تحریف تاریخ و ضربه به ارکان نظام شود» این فعال سیاسی در ادامه خواهان استفاده از «نعمت‌اللهی!» هاشمی رفسنجانی و ظرفیت سیاسی وی در مناقشه‌های سیاسی کشور شد و در همین راستا نوشت «موضوع حصر مهم‌ترین مشکل بازمانده از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 است. اگر نظام از ظرفیت آقای هاشمی در این مورد هم استفاده می‌کرد قطعاً این معضل هم به شکل شایسته‌ای حل می‌شد این کشمکش فعلی پایان می‌یافت. متاسفانه ما به جای اینکه از این نعمت‌اللهی و ظرفیت سیاسی بهره ببریم، به آن خدشه وارد می‌کنیم. تنگ نظری با هدف تخریب کار ناشایستی است»

آقای هاشمی بصیر روز نهم دی لقب گرفت/ هشدار شمخانی به مخالفان دولت/ هشدار اصلاح‌طلب ها نسبت به بازگشت‌احمدی‌نژادی‌هاروزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «افراطی‌ها از «آشتی ملی» زیان می‌بینند» و «شایعه‌سازی تاکتیک دلواپسی» اختصاص داده است.

· افراطی‌ها مانع اصلی وحدت ملی

محمد هاشمی که به دلیل «اختلاف» گروهی از میراث بیست ساله سیاسی خود خداحافظی کرد، در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد به مقوله «وحدت» ملی پرداخته است؛ عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی پیرامون این مقوله اظهار داشت «موضوع وحدت و اتحاد ملی را از دو جنبه اجتماعی و سیاسی می‌توان در جامعه بررسی کرد. اگر بخواهیم از لحاظ سیاسی و در شرایط فعلی کشور این موضوع را تحلیل کنیم می‌توان این‌طور گفت که جناح‌های سیاسی مختلفی در کشور وجود دارد که در مقاطع خاص خصوصاً نزدیک به انتخابات بحث رقابت سیاسی میان این جناح‌ها بیشتر می‌شود و بعضاً رقابت جناح‌های سیاسی شکل تخریب به خود می‌گیرد. برخی جناح‌های سیاسی با توجه به اهرم‌هایی که در اختیار دارند وارد فاز تخریب می‌شوند. البته تبدیل این رقابت‌ها به تخریب بعضاً از سوی گروه‌های کوچک افراطی دیده می‌شود. موضوع تخریب در قالب رقابت خواسته یک جناح سیاسی هم نیست در هر جناح سیاسی گروه‌های افراطی هستند که اهرم‌ها و رسانه‌هایی در دست دارند که با توسل به این اهرم‌ها و با سوءاستفاده از برخی مسائلی که در جامعه اتفاق می‌افتد و همچنین با بزرگنمایی به تفرقه و جدایی میان گروه‌های سیاسی که همه در درون نظام فعالیت می‌کنند دامن می‌زنند که این امر نه اسلامی است و نه اخلاقی. همیشه باید به زیر بنای جامعه توجه داشته باشیم. زیر بنای جامعه ما هم اسلامی است و ارزش‌ها و دستورات سیاسی و اجتماعی خاص خود را دارد.»

آقای هاشمی بصیر روز نهم دی لقب گرفت/ هشدار شمخانی به مخالفان دولت/ هشدار اصلاح‌طلب ها نسبت به بازگشت‌احمدی‌نژادی‌هاروزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «مشکل دوربین سیما در بازتاب خدمات دولت» و «رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: فراتر از ویترین زنجانی نرفتم» اختصاص داد.

· اصرار منتقدان دولت؛ انکار کمیسیون برنامه‌وبودجه

این روزها برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی از سوی دولتی‌ها «انکار» و از سوی بهارستانی‌ها «اصرار» می‌گردد؛ هر دو طرف این مناقشه دیگری را به «عذرخواهی» از مردم دعوت می‌کند. روزنامه شرق در همین راستا در گزارشی خبری نوشت «همه‌چیز با گذشته تفاوت کرده، «محرمانه» ها «غیرمحرمانه» شده و رصد تخلف‌ها به اعلی درجه ممکن رسیده، حتی درباره موضوعی که نه تنها تأیید نشده که در قالب گزارش دیوان محاسبات حذف شده است. دولتی که حالا با شوک کاهش نفتی مواجه شده و کماکان تلاش دارد نبض اقتصاد ایران دچار اختلال نشود، اما برخلاف تیم اقتصادی دولت، برخی تلاش دارند تا در این میان از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. ماهی‌هایی که گاهی مواداولیه آن‌ها از اسناد محرمانه‌ای به دست می‌آید که اصولاً نباید در اختیار همگان باشد. محمدرضا تابش، میکروفونش را باز کرده و بر اساس بند ۳ ماده ۲۲۱ آیین‌نامه داخلی تذکر می‌دهد. می‌گوید: «چرا باید نامه محرمانه دیوان محاسبات دست به دست بچرخد. چرا گزارش برداشت ۱/۴ میلیارددلاری از صندوق توسعه‌ملی بدون تصویب در کمیسیون در دستورکار صحن علنی قرار گرفته و بنده خواهشمندم هیات‌رییسه مجلس این موضوع را بررسی کند.»

سؤال دیگر تابش این است که «گزارش دیوان محاسبات فقط در کمیسیون برنامه، بودجه مطرح و مقرر شد تا سخنگوی دولت و رییس کل بانک مرکزی با حضور در کمیسیون توضیحاتی را در این‌باره ارائه کنند. حال این سؤال مطرح است که چطور موضوع مذکور بدون بررسی در دستور کار صحن قرار گرفته است.» عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین نسبت به حاشیه‌سازی‌های صورت گرفته شفاف‌سازی کرده و می‌گوید: «برداشت ۱/۴ میلیارددلاری از صندوق توسعه ملی نبوده بلکه از بانک مرکزی برداشت شده و در نهایت روال در دستور کار قرار گرفتن قانونی نبوده.» حمیدرسایی از نمایندگان عضو جبهه پایداری هم به ادبیات سخنگوی دولت انتقاد دارد و معتقد است؛ متهم‌کردن یک قوه کار درستی نیست. حمید رسایی به سخنان نوبخت اشاره دارد و اینکه سخنگوی دولت پس از اعلام گزارش دیوان محاسبات و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد برداشت ۱/۴ میلیارددلاری از صندوق توسعه‌ملی این موضوع را دروغ اعلام کرده و گفته؛ مطرح‌کنندگان این موضوع باید از دولت معذرت‌خواهی کنند.»

آقای هاشمی بصیر روز نهم دی لقب گرفت/ هشدار شمخانی به مخالفان دولت/ هشدار اصلاح‌طلب ها نسبت به بازگشت‌احمدی‌نژادی‌هاروزنامه آرمان‌امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «روحانی انتقادکرد، منتقدان نامه نوشتند» و «شب خونین گلپایگان» اختصاص داد.

· حزب فراگیر اصلاح‌طلب؛‌ آری یا خیر

«حزب فراگیر» اوج آمال و آرزوهای دو جریان سیاسی کشور است که بارها از سوی فعالان سیاسی این دو اردوگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است؛ حسین مرعشی یکی از حامیان این ایده اظهار داشت «اشکالی که ما داریم این است که مجموعه اصلاح‌طلبان در قالب یک حزب فراگیر سازمان‌دهی نشده‌اند و باندهای کوچک شکل گرفته است. همانطور که در کل نظام این باندهای کوچک مخل سیستم می‌شوند، در داخل اصلاحات هم این باندهای کوچک ایجاد اخلال می‌کنند. این اشکال به دلیل روشن‌نبودن مفاهیم نیست بلکه به این دلیل است که سازمان نداریم. بعد ازانتخابات سال 92 نیزمحمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات صحبت از تشکیل حزبی فراگیر کرد، حزبی که قرار است به گفته عارف از ظرفیت‌های به وجود آمده در دوران انتخابات استفاده کند تا بتواند به بازسازی تشکیلاتی اصلاح‌طلبان بینجامد.»

· احمدی‌نژاد بر می‌گردد

«هشدار» بازگشت احمدی‌نژاد این روزها ترجیع‌بند روزنامه‌های اصلاح‌طلب شده است؛ مرتضی الویری از اعضای سازمان منحله مجاهدین در گفت‌وگو با روزنامه آرمان زنگ خطر بازگشت احمدی‌نژادی‌ها را بار دیگر تکرار کرد و در همین راستا گفت «تصور من این است که آقای احمدی‌نژاد و تیمش خواهند آمد و در زمینه هزینه‌های انتخابات هم مشکلی نخواهند داشت. اینکه چرا می‌خواهند بیایند تصور می‌کنم مهم‌ترین دلیل متوقف کردن پرونده‌هایی باشد که یکی یکی در حال رو شدن است. تخلفات آقای احمدی‌نژاد و گروه ایشان در طول هشت سال گذشته کم نیست. برخی از تخلفات این دولت هم اکنون درحال بررسی است. همین تخلف 12 هزار میلیاردی هم یکی از تخلفات دولت قبل است. بهترین راه مسکوت ماندن این پرونده‌ها و پرونده‌های مشابه دیگر هم این است کهاحمدی‌نژاد و تیم ایشان مجدداً به قدرت برسند. احمدی‌نژاد قصد بازگشت به قدرت دارد.» این فعال سیاسی همچنین از شیوه رفتار روحانی با منتقدان دولت یازدهم انتقاد کرد و اظهار داشت «بنده انتقاد دیگری که نسبت به آقای روحانی وارد می‌دانم این است که ایشان برای بیان برخی مواضع خود بعضاً از ادبیات احمدی‌نژادی استفاده می‌کنند. این نوع ادبیات به برنامه‌های سازنده و راهگشای آقای روحانی لطمه وارد می‌کند. استفاده از عباراتی مانند «تازه به دوران رسیده‌ها»، «بروید به جهنم» و یا «بیسواد» به نوعی تکرار ادبیات احمدی‌نژادی است. بنده خاضعانه از آقای روحانی دعوت می‌کنم که به جای استفاده از ادبیات احمدی‌نژادی به ادبیات آقای خاتمی روی بیاورد. ادبیات آقای خاتمی به شکلی بود که در عین حالی که با صراحت و شفافیت مواضع خود را بیان می‌کرد اما هرگز از دایره ادب واخلاق خارج نمی‌شد وحرمت منتقدین خود را نگه می‌داشت.»

آقای هاشمی بصیر روز نهم دی لقب گرفت/ هشدار شمخانی به مخالفان دولت/ هشدار اصلاح‌طلب ها نسبت به بازگشت‌احمدی‌نژادی‌هاروزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «تکرار فاجعه در خط هوایی مالزی» و «امنیت غذایی را رکن امنیت ملی ببینیم» اختصاص داد.

· تخریب به‌جای نقد از سوی منتقدان دولت

روزنامه دولتی ایران باردیگر خبر از «پرونده‌سازی» از سوی منتقدان دولت یازدهم می‌دهد که این بار رنگ و بوی «اقتصادی» به خود گرفته است؛ این روزنامه در صفحه سیاسی خود نوشت «پس از موج اخیر تخریب‌ها علیه دولت و تلاش برای اثبات برداشت غیرقانونی دولت از صندوق توسعه ملی، نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی هم از برخی برخوردهای جناحی تنگ نظرانه انتقاد کرد. به گزارش ایرنا، علی شمخانی در جلسه هفتگی با کارشناسان اقتصادی دبیرخانه این شورا افزود: تدابیر و تصمیمات ویژه دولت که با هدف مدیریت اقتصاد و تضعیف اثرات تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه اتخاذ می‌شود، باید مورد حمایت ملی و پشتیبانی مجموعه قوا و نهادهای کشور قرار گیرد. وی به برنامه‌ریزی نظام سلطه برای متشنج کردن فضای اقتصادی و ایجاد شرایط متعارض در کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که دولت محترم با اتخاذ تمهیدات اقتصادی هوشمندانه، ضمن ایجاد ثبات و آرامش در فضای کسب و کار و فراهم کردن زمینه‌های رونق اقتصادی، پشتوانه‌های محکمی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه به وجود آورده است، نباید با طرح موضوعات کم ارزش و بعضاً غیرواقعی اقتدار و ابتکار دولت تضعیف شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از برخی برخوردهای جناحی تنگ نظرانه که به بهانه موضوعات اقتصادی مطرح می‌شود، این گونه رفتارها را ناآگاهانه عنوان کرد و افزود: توجه مجموعه دلسوزان نظام به شرایط خاص کشور و اولویت‌های اقتصادی پیش رو، ضرورتی است که غفلت از آن تبعات امنیتی و اجتماعی غیرقابل جبرانی را متوجه کشور خواهد کرد. شمخانی با غیرقابل قبول عنوان کردن برخی اقدامات رسانه‌های برخوردار از بودجه عمومی کشور که بدون توجه به اخلاق حرفه‌ای با گزیده گویی هدفمند و شایعه پراکنی، وحدت ملی را دچار خدشه و آسیب می‌کنند، خاطرنشان کرد: انسجام، اتفاق نظر و هماهنگی کم نظیر در مجموعه قوای کشور، فرصت ارزنده‌ای برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده که لازم است فارغ از حاشیه‌های کم اهمیت مجموعه توان کشور برای بهره‌گیری از شرایط ایجاد شده بسیج شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 125
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 51
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    از کی تا حالا مرعشی بصیر شناس شده است؟!!!!
  • علی ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    به عنوان عضوی از مردم اعلام میکنم که هاشمی نه با حرف مرعشی بصیر شده و نه با تحلیلهای تخیلی مشرق مبنی بر بی بصیرتی اش، بی بصیرت شده! هاشمی بصیر است و بصیر است و بصیر. چه بخواهیم و چه نخواهیم. خدا حفظش کنه استوانه بی بدیل انقلاب رو به حرمت حضرت زهرا (ع).
  • mohtaj ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    ... و در همین راستا نوشت «موضوع حصر مهم‌ترین مشکل بازمانده از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 است مهمترین مشکل بازمانده از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 زنده بودن سران فتنه است نه حصرشون
  • حسینی ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    اقای مرعشی لابد بعد ازیشان جنابعالی هستید دارید خیلی راحت دروغ میگوئید خجالت بکشید . اقای شمخانی اگرامار بگیرید 75درصد مخالف دولت هستند شمادارید به این مردم هشدار میدهید. اقایان اصلاح طلبان بدانند اقای احمدی نژاد به کوری چشم شما صد در صد خواهد امد 80در صد مردم منتظرند
  • سعید ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    روزنامه های اصلاح طلب کلا سیاست شان در این است که ارزش ها را بی ارزش و بی ارزش ها را ارزش جلوه دهند همچنان که در تشییع جنازه پاشایی شاهد بودیم جامعه را طوری مصموم می کنند که از تشییع جنازه شهدای گمنام ممانعت به عمل می اورند در عوض در تشییع جنازه پاشایی ... دنبال اهداف سیاسی خاص هستند. امروز این روزنامه های اصلاح طلب همان راهی را می روند که ماهواره های ضد انقلاب می روند ولی به صورت علنی مثل آنها نمی توانند بر طبل بکوبند و به صورت آتش زیرخاکستر اقدام می کنند. این یک هشدار است به دلسوزان انقلاب
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    این جایزه ای که آقای مرعشی برای هاشمی پیشنهاد داده دقیقا مثل جایزه صلح نوبل است که به اوباما و نتانیاهو بدهند. خوب بدهند ما که تعجب نمی کنیم، نگویید نمی شود، کردند شد.
  • مجید ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    9دی روزی است که جریان فتنه از سایه خودش می ترسد ترس از ان که ابعاد مختلف این فتنه برای مردم روشن شود تا حالا که فتنه گران موفق شدند با داد و فریاد و جیغ وداد خود را از چنگال دادگاههای مردم دور نگهدارند امکان ندارند که مردم در فرصت منا سب پیش بیاید و انها از چنگال مردم فرار کنند تاحالا با غبار الود کردن فضا دوام اوردند تا کی می توانند این کار بکنند ....
  • manamhamintor ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    2roogh ke honnagh nist migand
  • ناشناس ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    بصیر واقعی نهم دی ماه مردم شجاع و عزیز ایران بودند که فتنه و فتنه گران را به زباله دان تاریخ فرستادند و آرامش و امنیت را به کشور بازگرداندند.
  • مهدی از قم ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    اصلاح طلبان دیروز مثل ملکم خان و میرزاحسین سپهسالار قرارداد رویتر را به کشور تحمیل کردند یه عده دیگه از این قوم قرارداد 1919را بستند بعضی هاشون مثل فروغی میگفتند انگلیس مثل دیوار حوض است و ایران هم خزه های روی دیوار که اگر دیوار نباشد خزه هم نیست یا ولی نصر که میگفت انگلیس مثل ادم هست و ایران هم مثل کت که حرکت کت از خودش نیست و کلا به اون ادمی که پوشیده استش وابسته است تا اصلاح طلبان امروز که این خیانت ها را میکنند مثل رضا خاتمی که از سفیر المان میخواهد تحریم ها را علیه کشورش تشدید کنند یا صحبت های زیبا کلام یا قرارداد سعداباد و پاریس.نمیدونم چرا هر کس این اسم را اختیار میکند جز لجن پراکنی خیانت کاری نمیکند.دلم برای این کلمه اصلاح که ریشه قرانی دارد میسوزد
  • حامد ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مسخره ترین جوک سال.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • جاوید ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    کسانی که مایل هستند به بهشت برن لطفا وارد سیاست نشن.نزدیکترین راه به جهنم ورود به سیاست هست.بدها بدتر میشن و خوبها رو مجبور به بد شدن میکنن.هر کس در سیاست سالم موند واقعا انسان واقعیست.
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    هاشمی بصیر آب که سر بالا بره...... فقط میتونم به این مردم احمق پنداریتون بخندم
  • ناشناس ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    به عشق هر چی مَرده ؛ احــمــدی بر میگرده
  • مسافر ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    زندگی سیاسی احمدی نژادی که مخالف اوامر ولایت فقیه بود، تمام شده و تمام شود، احمدی ضد رهبر انقلاب بود و مصادیق بسیاری برای این واقعیت وجود داره و هرکسی بدون دلیل از احمدی حمایت کنه با فتنه گران فرقی نداره
  • مسافر ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    زندگی سیاسی احمدی نژادی که مخالف اوامر ولایت فقیه بود، تمام شده و تمام شود، احمدی ضد رهبر انقلاب بود و مصادیق بسیاری برای این واقعیت وجود داره و هرکسی بدون دلیل از احمدی حمایت کنه با فتنه گران فرقی نداره
  • حامد ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    من اولش فکر کردم مطلب طنز در روزنامه کار شده بعد که خوندم واقعا به بی پروایی و پررویی مرعشی خندیدم اگر نه دی برای شما مهم هست بفرمایید در روز نه دی کجا تشریف داشتید؟
  • ناشناس ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مسافر خسته نشدی اینقدر چرند و پرند بلغور میکنی ! برو خجالت بکش بچه جان !
  • ناشناس ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مسافر عقده ای ! رهبر معظم انقلاب بارها و بارها از دکتر احمدی نژاد تقدیر فرمودند و وقتی ایشان را در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب فرمودند یعنی مورد تایید رهبری میباشند.
  • ناشناس ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    این بابا که تحت عنوان مسافر کامنت میذاره یک منافق است و قصد تفرقه افکنی دارد و عقده درونی دارد.
  • ناشناس ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مشرق جان این مسافر را خفه کن که دیگه داره حالم رو بهم میزنه .
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    باها بازم این مسافر اومد.............. دست بردار هم نیست
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مسافر چی شده زدی تو کار کپی پیست؟
  • مسافر ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    منافق اون کسانی هستن که با ریاکاری مرم فریب می دن، اگر حرف مستدل دارید بزنید وگرنه چرت و پرت نگید، تفرقه افکنی احمدی نژاد با قهر ده روزش تو مملکت بوجود آورد
  • مسافر ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    شماهایی که مدعی ولایت مداری هستید، مگه هاشمی رفسنجانی رهبری تو مجمع منصوب نکردن؟ پس چرا شماها همراه با اون محمود بی انصاف اینهمه به هاشمی بد گفتید و بهش ظلم کردید؟ برید خجالت بکشید و توبه کنید که همه شما کذاب و ظالم هستید
  • مسافر ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    اگر قرار بود مشرق به حرف یه سری کذاب مدافع کذاب گوش بده که اسمش مشرق نبود اسمش می شد سایت احمدی نیوز، مشرق ضد احمدی نژاده
  • مسافر ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    هرکسی تصور می کنه خیلی حالیشه و میتونه به مخاطبین مشرق ثابت کنه که احمدی نژاد ضد ولایت فقیه نبود بیاد با من مناظره کنه فقط شرطش اینه که ماجرای قهر ده روزه احمدی نژاد توضیح بده بعدش بیاد ببینم چی میگه
  • محمد ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    خدا تو را هم بصیر کند.
  • میثم ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    اصل فتنه را ه از سال 84 بعد از شکست در انتخابات آن سال کلید زد .
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    یحتمل مردمی که در نه دی 88 شعار میدادند تاجر ورشکسته برگرد به ... از مریخ امده بودند و نامه بدون سلام این اقا به رهبری هم کار بنده یا دیگری بوده ! ایشون بیش از اندازه بصیر هستند !
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    روزنامه مردم‌امروز واقعا یک روزنامه حقیر است . عکس رئیس جمهور سابق این مملکت را با توهینی به شخصیت وی منتشر کرده. چقدر این آقایون از احمدی نژاد می ترسند.
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    احمدی هر چه قدر بد باشه ولی از تمام کسانی که ادعای مردانگی میکنن مرده
  • حسن ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    به این میگن داماد پاچه خوار
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    علی جان تو کدوم دامادشونی هان؟
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    جنازه احمدی نژاد را روی شانه امثال الویری ومرعشی نباید گذاشت
  • حسن ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مسافر بعضی حرفهات حقه ولی زوری که برای رفسنجانی میزنی ادم را به شک میندازه
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    تا آن زمان که پرده درافتد چه ها شود.
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    اگر قهر ده روزه اینقدر که شما میگی مهم بود رهبر دوباره به اون سمت نمیداد برادر کمی بصیرت
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    به روباهه میگن شاهدت کیه؟ میگه دمم!
  • مسافر ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    من هیچ کجا از هاشمی و امثال هاشمی و فتنه گران حمایت نمی کنم ولی از اینکه کسی مظلوم واقع بشه توسط افراد ریاکار بدم میاد
  • مسافر ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    چرت نگید لطفا
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    اين شعار کمونيستها بود برای جدا کردن دين از سياست و منزوی کردن ديندارها. در پاسخ به اين پندار پوچ، مرحوم مدرس فرمودند: «سياست ما عين ديانت ما و ديانت ما عين سياست ماست»
  • از دیو و دد ملولم و محمودم ارزوست ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مسافر و امثال مسافر کلا رو هم کیلو چند !؟
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    قسم خوردم احمدی نژآد بیاد شبکه های ایران را کلا حذف کنم برم ماهواره بخرم و دیگر شبکه صدا سیما را نگاه نکنم تکرار کشنده است اقای مشرق دست از این اقا بر دار دنبال چی هستی شما ؟؟؟؟؟ ایران دیگر حوصله او را ندارد
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مسافرجان زیادبه خودت فشار نیار یحتمل عنقریب باید به یک متخصص جراح رجوع کنی اگه به همین صورت زور بزنی
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    امیر شمخانی این عده میگن چرا دولت روحانی بر تحریمها نمی افزایند تا کمر مردم را بشکنند همون کاغذ پاره ها رو میگم همونهایی که برادر محمود میگفت اره همونها را الان یک عده دارن پاک می کنند میخوان بر گردونند به هشت سال پیش لابد بعضیها دوست دارند مردم زجر بکشند
  • حسن ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    بخدا از مشرق دروغگوتر جایی سراغ ندارم
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مسافر انقد از نظراتت چندشم میشه چندشم میشه که فقط خدامیدونه هر جور میخوام جوابتو بدم میبینم نه در شان منه نه حق مطلبو برات ادا کردم ملعون منافق فقط میسپرمت دست خدا یا ادم بشی یا نتیجه این نفاقتو ببینی . همین مشرق تو هم اینو نذاری به خدا واگذارت میکنم
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مسافر حرفای مستدل تو چیه جز یه مشت چرند که همشم تکراری کاملا مشخصه ماموریت داری این اراجیفو اینجا بلغور کنی خوب شد احمدی ده رو نشست خونه وگرنه تو چی داشتی بگی تا اینجا ماموریتتو انجام بدی
  • سینا ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مناظره؟؟؟؟؟؟ هه با تو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برو بزرگترتو بیار قدو قواره این حرفا نیستی جوجه جز قهر ده روزه چی داری بگی ادم یاد چیز چیز موسوی میفته
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    خودگوییم وخود خندیم خودمرد هنرمندیم عجب بصیرتی دارند این آقای مرعشی وهاشمی بعداز این همه فتنه گری هنوز صحبت های خانم آقای هاشمی را برای ریختن به خیابانها فراموش نکرده ایم .
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    مسافر این همه از ولایت دم زدی تا آخرش برسی به هاشمی؟ گفتم یه ریگی به کفشت هستا
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    حسين مرعشي به همراه احمد مراد عليزاده در شركت مس مشغول ....مشرق عزيز تو هم چشمتو ببند و موضوع را پيكيري نكن باسه؟
  • ابوالحسنی ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    احمدی نژاد از همه ولایت مدار تر است . راستی چرا از احمدی نژاد می ترسید چرا شلوغ می کنید اون که حرفی نزده که می اید یا نه ولی اگر آمد آن موقع شما هم مثل مرد بدون تخریب با ایشان رقابت کنید اگر پیروز شدید که نوش جانتان ولی اگر باختید به رای مردم احترام بگذارید مردم عاقل هستند انقدر به ایشان توهین نکنید جواب نمی دهد مردم روز بروز آگاهتر می شوند و دوست و دشمن خود را می شناسند هر کس به مردم بیشتر خدمت کند آن پیروز است مردم ساده زیست را از طرفدار زندگی اشرافی تشخیص می دهند . اگر عکس پدر یا مادر یا برادر شما را اینطور چاپ کنند خوب است این هنر است این دمکراسی است این مردانگی است این روزنامه کشور اسلامی است این روزنامه مربوط به کشوری که 70 میلیون عاشق امام حسین ع دارد هست به کجا می روید آیا کسی سراغ دارد که احمدی نژاد یا طرفدارانش به کسی توهین کرده باشند کوجه شد کیلو ده هزار تومان کسی به رئیس جمهور اعتراضی کرد طرفداران احمدی نژاد با بصیرت هستند باز هم توهین کنید تشریف بیاورید بین مردم عرض کردم مردم واقعیتها را از نزدیک لمس کنید برو بین مردم و این عکس را نشان بده و نظر سنجی کن ببین چند نفر این عمل شما را تائید می کند مردم مسلمان هستند به خدا و روز حساب ایمان دارند و...
  • مقداد ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    صبح ظهور دیدنیست
  • sina ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    چرا اینقدر از «بازگشت احمدی نژاد» می ترسند؟!
  • علی حقجو ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    از افتخارات احمدی نژاد همین۱۰روز در خانه ماندن و تفکر کردن و راه حق را انتخاب کردنو بعد به دست بوس آقا رسیدن و خدمت کردن و آقا هم مثل کوه پشت ایشان وایستادنو نکنه میخواستید به جای اون ۱۰روز خانه نشینی ۱۰ ماه اردو کشی خیابانی کنه
  • آزاده ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    خداییش 9دی همه آمدندهم اصلاحطلب هم اصولگرا...9دی اختصاص انقلاب است نه قشرخاصی
  • احدحسین زاده ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    مرگ بر فتنه گران.احمدی نژاد خار چشم اسراییل است چرا برخی از او می ترسند لابد انها هم اسرائیلی‌ هستند
  • ناشناس ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    مسافر حالا مشخص شد که تو نگران ولایت فقیه نیستی بلکه درد آقای هاشمی رو داری !
  • ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    اتفاقا امثال مسافر باید نظرشون رو بدن تا معلوم بشه که چیزی در چنته ندارن و فقط مدعی ولایت هستن و پشت سر مولا علی ع نماز میخونن و ناهار رو با معاویه تو رگ میزنن
  • ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    جناب مسافر، نه این که خودت خیلی مستدل حرف میزنی! ریاکار کسی هست که از ولایت دم میزنه ولی آخر مطلب میرسه به استوانه
  • ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    یا گمراهی یا خودتو به کوچ علی چپ زدی
  • ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    اصلاح نوشته میشه اس هال خونده میشه
  • ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    نه دی 88 معلوم بود که شما کجای بصیرتید
  • ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    خوبه یه کم از عکس ها و شعارهای نه دی رو برای افزایش بصیرت براشون بفرستیم
  • حسن ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    ایول ...درسته..
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    خوب و بجا فرمودی
  • انتی فتنه ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    ازاده خانم خدایی فکر نکنم یک نفر متمایل به افساد طلبا اومده باشه روز 9 دی
  • سيد ساداتي ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    اگر بصيرت حضرت آقا نبود ايران ما رفته بود . مرگ برموسوي و كروبي و خاتمي خائن و وطن فروش .مرگ بر فتنه گران خاموش و مرموز . مرگ برتمامي حامي فتنه .
  • یاران ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    لابد بر این اساس ،شمر و ابن سعد و ابن عباس هم بصیر هستند. مگه نه؟
  • موسی طیبی ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    هاشمی مردی برای تمام فضول هاشمی اینجا هاشمی آنجا او همه جا و برای همه ....
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    احمدی نژاد تا آخر از مشایی حمایت کرد حتی روز ثبت نام انتخابات باهاش رفت و همه میدونن که رهبری با مشایی مخالف بود .
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    افتخار احمدی نژاد اینه که مراد مشاییه !
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    سلام . بعضی ها مردم را چطور حساب می کنند . بابا جان مپایه های اصلی فتنه دختر و پسر و همین آقا بود . بابا جان تازه 5 سال گذشته است . تاریخ را تحریف نکن. به این میگن دریوزگی
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    سلام . بعضی ها مردم را چطور حساب می کنند . بابا جان پایه های اصلی فتنه دختر و پسر و همین آقا بود . بابا جان تازه 5 سال گذشته است . تاریخ را تحریف نکن. به این میگن دریوزگی
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    هر چیزی که از نظر تو ارزشه لزومأ از نظر همه ارزش نیست
  • علي ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    هردو طرف مقصرند اما احمدي نزاد جرقه فتنه رازد
  • هوادار احمدی نژاد ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    آقای مسافر.شما خودش و نگران نکن. احمدی نژاد به دلیل موانع فراوان از رهبری اجازه گرفت تا برای ادامه کار یا کنار رفتن از پست ریاست جمهوری مدتی فکر کنه.رهبری هم به ایشون اجازه دادند. ایشون بعد از سبک و سنگین کردن به این نتیجه رسید که بماند و دوره ریاست خودش رو تمام کنه. فهم این قضیه زیاد سخت نیست. شما برای جناب استوانه ناراحت باشی بهتره.
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    از این پس به جای علی چپ بگویید خاتمی چپ یا موسوی چپ
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    سلام . بعضی ها مردم را چطور حساب می کنند . بابا جان پایه های اصلی فتنه دختر و پسر و همین آقا بود . بابا جان تازه 5 سال گذشته است . تاریخ را تحریف نکن. به این میگن دریوزگی
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    یا نفهمی یا خودت زدی به نفهمی
  • امیری ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    امیدوارم منظورت بی بی دوعالم نباشد چون رفسنجانی با کارهایش دل پسرش سید علی خامنه ای راخون کرد .اگر هاشمی بصیرت داشت بخاطر دنیا خیلی چیزهایش را از دست نمی داد تو هم برو زهرا رهنورد را صدا بزن
  • افشین تهران ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    بابا این مسافر از اصحاب اکبر هست نه عاشق ولایت.در مورد محمود خان هم همین چیزی که گفتی صدق میکنه ای کیو.
  • افشین تهران ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    شما بپرس 8دی کجا بودی؟روز عاشورا کجا بودی/؟
  • افشین تهران ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    جناب مسافر مستند ساز!!!!
  • افشین تهران ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    من مخالف .مسافر باید باشه چراکه خودش یه جور تنوع هست.از ولایت میگه اما از خاطره مزدش رو میگیره!!بعدشم در این سایت کمی طنز هم لازم هست.
  • افشین تهران ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    بابا مناظره!!شما مهمتر از این حرفا هستی که بخوای با ما جماعت بیسواد مناظره کنی!!!الان شما کل بصیرت و تشخیصت بر اساس همین 10روز هست؟؟
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    سبقت بیجا نگیر با مابیا احمدی نژادقهرمان
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    هوادار محمود یعنی مملکت داری کشکه که جنابتان بشینه سبک سنگین کنه فکر کنه ادامه بده یا نده. این قضیه که دیگه روشنه. سخن افرادی که رفتن باهاش صحبت کردن تا برگرده که تو رسانه ها هست.هیچکس به این اندازه به مقام معظم رهبری ضربه نزد متاسفانه
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    بعضی دوستان خیلی سطحی به مسئله نگاه می کنند فتنه از سالهای قبل طراحی شده بود مگر می شود درعرض یک الی چندروز سازماندهی به این وسعت درداخل وخارج انجام شود. زمینه فتنه را در جای دیگر جستجو کنید مگر همین کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی حمایت نکردند دختر دیک چنی درامارات چه کسانی را آموزش دادو ... خیلی ساده انگارانه است که تصورکنیم با صحبتهای احمدی نزاد این سازماندهی بزرگ انجام شده. دوستان کمی به اسناد ومدارک آن زمان واعترافات افراد را مطالعه کنند.
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    احمدی نزاد مظلومه تو بااین نظرت خایینی
  • مهدی مرادیفر ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    روزنامه مردم امروز یکی از جیره خوران هاشمی وخاتمیه وانها هر چقدر به احمدی توهین کنند خداوند مهر اورا بیشتر در دل مردم میگذارد خداوند دوبار میخندد .یکبار وقتی که میخواهد کسی را عزیز بدارد ولی کسانی نگذارند ودوم وقتی که بخواهد کسی را خوار وبی ابرو کند وکسانی نگذارند !تا خداوند چه بخواهد
  • آرش ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    شمایی که از احمدی نژاد حمایت میکنید معلومه زمان احمدی نژاد شکماتون سیر و پر بوده... بیچاره آمایی میشناختم غذاشونو بزور تهیه میکردن چه برسه به زندگی معمولی... تورم 40% زمان احمدی نژاد بود اگه الان هم توفیقی نکرده اما زمان خاتمی اقتصاد خوب بود... 11% بود تورم
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    جناب مسافر از نظر طرفدارای احمدی ( نوابغ با استعداد خشک ناشکوفا همچون خشکبار ) هر کس حرفی برخلاف نظراتشون بزنه منافقه!! حالا شما بیا هزار دلیل و مدرک بیار ، عزیز من اینها نمیخوان بفهمن زورکی که نیست!!! اگه زیاد کامنت بزاری به اجبار میبرنت بهشتا از من گفتن بود!!
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    بابا افشین تهران توی عمرت یه حرف درست و حسابی زدی !!! واقعا جماعت بیسوادید ! شک نکن ! ما که شک نداریم از اول هم بهتون گفتیم باور نکردین!
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    شما شکر اضافه خوردی یه دلیل ساده هم نمیتونی بیاری که فتنه ای که با اسم رمز تقلب شروع شده رو احمدی نژاد کوچکترین تاثیری میتونسته توش داشته باشه
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    از همون زمان که احمدی نژاد هاله نور رو دید!!!
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    از دیو و دد ملول !! همون بهتر که محمودت ارزوست از قدیم گفتن ....ر چه داند قیمت نقل و نبات
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    احمدی نژاد میخواد بیاد؟ بابا ول کن ! در ضمن ماهواره هم بخری باز احمدی مثل بختک تو ماهواره پیداش میشه ! میگی نه امتحان کن!
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    احمدی نژاد مظلومه !! یکی مولا علی مظلوم بود یکی هم احمدی نژاد !!! پس علی آقا دیگه نگو احمدی نژاد جرقه زد بگو اتیش زد به این مملکت!
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    منطقی باشیم و منطقی فکر کنیم ریشه فتنه 88 بر میگرده به سالهای قبل . اونهایی که در سالهای اول انقلاب از امام و ملت ایران سیلی خوردند لیبرالها جبهه ملی ها منافقین و بیت منتظری یا همون فتنه سال 68 برنامه های غلط کار گزاران و سیاستهای منافقانه اصلاح طلبان یا همون فتنه سال 78 . راستی شما وحدت و اتحاد لیبرالها و منافقین با کارگزارن سازندگی و اصلاح طلبان در بوجود امدن فتنه سال 88 را چگونه ارزیابی میکنید ؟ اهداف مسترک این جماعت در ایجاد فتنه سال 88در چی بود ؟
  • شفق ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    جناب مرعشی لابد از افعال معکوس استفاده کرده.
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    بیچاره ها رو ول ، فساد اداری رو هم ول کن ، زمان احمدی ایران مدینه فاضله ایران ، باور نداری از طرفداراش بپرس!!!!
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    مرعشی دیگه کیه؟!
  • فارسی ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    وقتی دارو دسته افراطی احمدی نژاد مثل پایداری چی ها بخوان هاشمی را زیر سئوال ببرن قطعا یقین پیدا می کنم که هاشمی در مسیر ولایت و خط امامه.
  • افشین تهران ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    ناشناس 08.46شما باسوادا هم افتخار کنید به وجود امثال مسافر .
  • ابوالفضل ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    حداقل نفت زمان احمدی نژاد قیمتش خیلی بالا بود...حداقل در برابر تحریم های امریکا بله قربانگو نبودیم لبخند نمیزدیم....میخایم برگرده سریع
  • افشین تهران ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    42نظر غیر قابل انتشار که یکیش مال منه.اینکه گفتم فلان خانواده کینه داشت و فتنه بپا کرد و کوچیکاشون تحریک کردن و بزرگشون سکوت کرد و دلیلش هم مناظره و از دست رفتن قراردادهایی مثل کرسنت و استات ویل هست تایید شدنی نیست؟؟خب بگو فقط بخونیم و مثبت و منفی بدیم.
  • افشین تهران ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    42نظر غیر قابل انتشار که یکیش مال منه.اینکه گفتم فلان خانواده کینه داشت و فتنه بپا کرد و کوچیکاشون تحریک کردن و بزرگشون سکوت کرد و دلیلش هم مناظره و از دست رفتن قراردادهایی مثل کرسنت و استات ویل هست تایید شدنی نیست؟؟خب بگو فقط بخونیم و مثبت و منفی بدیم.
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    حرف حق تلخه عزیزانم.اون دودی که هاشمی دید فقط امام میدید که خدا رحمتش کنه.بصیرت یعنی همین شاخ و دم هم نداره فقط باید بی نظر دید.
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    اینقدر انجا متراکمند احمدی نژادیای متعصب که نمیشه حرف زد .علی آقا گل گفتی همونجوری که جدم علی ع میفرماید قل الحق ولو کان مرا
  • رضا ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    از یک مغز گاگول نیز چنین نتیجه ای تراوش نمی کند اربابان فتنه گر داخلی و خارجی تون هم از پررویی شما خاندان متعجبند حرف نزنی نمیگن لالی
  • رضا ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    بهانه های صدتا یه غاز احمدی نژاد خار در چشم این خاندان باقی خواهد ماند و سوء استفاده نکنید خودتان هم باور دارید که احمدی نژاد آرمانهای امام رو زنده کرد و شما بخاطر همین مخالفت و سنگ اندازی کردید و اعوان و انصار فتنه تحریم را رقم زدند که دولت ولایی دهم را قبل از پایان دوره سرنگون کنید
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    مسافر نکنه ماموری هر جا احمدی نژاده حرف بزنی !؟
  • جوادی ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    دینی که در ان سیاست نباشه خواست واقعی ان گلیس هست/منظورم کشور فخیمه عن گلیسه /
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    شما چرا جوش اوردی عزیزم//چیزی که عیانه چه حاجت به بیانه
  • فرزان فر ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    با همین بی منطقی ها و تعصبات بیجاتون هست که به این روز شدید
  • شهریار ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    احسنت،بسیار عالی بخصوص جایی که از هاشمی حجه الاسلام نام برده بودید که واقعا اولین جاییست که مقام علمی ایشون رو درست نوشتند
  • کاپیتان ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    جناب یاران ابن عباس رو در کنار شمر و اینا نیار اون دوست دار اهل بیت بود ولی نمیفهمید.
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    قیزک و اوغلانش چی نام گرفتن ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
  • یک معلم ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    اولا انسان کج فکر و بی منطقی مثل تو به رسانه ملی پشت کنه اتفاق مهمی نمیفته. ثانیا از خودتو و همفکرات مایه بذار نه مردم ایران. چون ده ها میلیون ایرانی برا آمدن احمدی نژاد ثانیه شماری می کنند.
  • جانباز دفاع مقدس ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    وقتی این خبر رو خوندم همه خانواده تعجب کردن و مردیم از خنده. داماد سرخونه ترا به خدا بازم از این جوک ها بگو تا دورهمی بیشتر بخندیم.
  • یک مهندس ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    ناشناس جان.کسی از این کار تو تعجب نمیکنه. چون اربابان تو در فتنه هشتاد و هشت به رای مردم دهن کجی کردن و دست به دامان سایت ها و ماهواره ای ضد ایرانی شدند و تو هم مرید اونایی.
  • جانباز دفاع مقدس ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    وقتی این خبر رو خوندم همه خانواده تعجب کردن و مردیم از خنده. داماد سرخونه ترا به خدا بازم از این جوک ها بگو تا دورهمی بیشتر بخندیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس