کد خبر 377551
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت همکاری‌های گسترده و راهبردی بین ایران و افغانستان و استمرار گفت‌و‌گوهای امنیتی بین دو کشور، بر دستیابی به راه‌حل‌های پایدار برقراری امنیت در مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.

به گزاشر مشرق، در اولین دور گفت‌وگو بین علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان، طرفین بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو جانبه به منظور استقرار امنیت و ثبات پایدار در منطقه تاکید کردند.

علی شمخانی با اشاره به ضرورت همکاری‌های گسترده و راهبردی میان ایران و افغانستان و استمرار گفت‌و‌گوهای امنیتی بین دو کشور، بر دستیابی به راه‌حل‌های پایدار برقراری امنیت در مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.

وی موضوع رودخانه‌های مرزی و ضرورت اتخاذ تصمیمات سازنده به منظور بهره‌مندی هر دو ملت از منابع آبی مشترک را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت:‌ رونق کشاورزی و دامپروری که زمینه‌ساز توسعه اقتصادی در مرزهای مشترک است، مهمترین راهبرد به منظور از میان بردن زمینه‌های ناامنی، شرارت و بهره‌مندی جریانات تروریستی از منابع انسانی منطقه است.

شمخانی مشترکات تاریخی و فرهنگی دو ملت را عامل پیوند و همبستگی عمیق دو کشور همسایه دانست و آن را اصلی‌ترین عامل بازدارنده در برابر سیاست‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان برشمرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خروج نیروهای ناتو از افغانستان را فرصتی مناسب برای اثبات توانمندی‌های ارتش و نیروهای امنیتی این کشور در دفاع از منافع ملی، شهروندان و مبارزه با تروریسم دانست.

در پایان شمخانی گفت: گسترش ناامنی و ترور، ‌سیاست دیرینه برخی قدرت‌ها برای استهلاک ظرفیت‌های ملی و جایگاه منطقه‌ای کشورهای اسلامی بوده و همواره از این ابزار به منظور توجیه دخالت‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی خود بهره جسته‌اند.

وی با اشاره به افشای واقعیت‌های تروریسم و حامیان آن برای افکار عمومی جهان افزود:‌ دوران استفاده ابزاری از تروریسم برای دخالت در منطقه و پیشبرد منویات استعماری به اتمام رسیده است.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931015001390#sthash.uPuhIfjj.dpuf
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس