بازیگر نقش آرش در سریال «پرده نشین» گفت: حدود شش ماه ابتدایی کار در پرده نشین، دستیار بهروز شعیبی بودم تا اینکه گزینه دلخواه کارگردان برای ایفای نقش آرش پیدا نشد و پیشنهاد بازی در این نقش را به من دادند.

به گزارش مشرق، علی مردانه بازیگر سریال «پرده نشین» گفت: با شعیبی از سالها پیش آشنا بودم و در زمانی که من به دستیاری مشغول بودم، چند همکاری مشترک با هم داشتیم، برای پرده نشین هم در ابتدا به عنوان دستیار کارگردان از من دعوت به همکاری شد. حدود شش ماه هم در این پروژه دستیار شعیبی بودم تا اینکه به روزهای ابتدایی و کلید خوردن سریال نزدیک می‌‌‌شدیم و گزینه دلخواه شعیبی برای ایفای نقش آرش را نیز پیدا نکرده بودیم. همین شد تا کارگردان که نقش‌های مرا در فیلم های دوئل و عروس آتش دیده بود، پیشنهاد ایفای نقش آرش را داد و من هم قبول کردم.

بازیگر پیدا نشد؛ «آرش» در «پرده نشین» را بازی کردم

او با اشاره به همکاری‌اش در این اثر و اینکه در ابتدا دستیار کارگردان بوده و در ادامه به جمع بازیگران پیوسته افزود: نقش آرش روز به روز پررنگ تر و کلیدی تر می‌شد و بنابر همین هم دیگر نمی‌توانستم تمرکزم را به طور کامل روی یکی از این دو سمت بگذارم. اگر می خواستم دستیار کارگردان بمانم از بازیگری ام دور می‌شدم و اگر می‌خواستم صرفا بازیگر بمانم دیگر نمی‌‌‌‌توانستم دستیاری کنم.

وی ادامه داد: من هیچ گاه دستیاری و بازیگری را با هم در یک کار به این سنگینی تجربه نکرده بودم و فکر هم نمی‌کردم که تا این اندازه سخت باشد. یادم است زمانیکه کات می‌دادیم باید صحنه ای را که خودم هم در آن بازی داشتم را آماده می‌کردیم و همین تا حدودی تمرکزم را می‌گرفت. مضاف بر اینکه بیشتر از این موضوع اذیت می‌شدم که می‌دیدم شعیبی خیلی اذیت می‌شود. همه اینها باعث شد تا خودم پیشنهاد دادم فردی دیگر را به عنوان دستیار کمکی بیاورند تا از فشارهای وارده به کارگردان کم شود و من هم بتوانم آرش بهتری را ارائه دهم. همین شد که سه ماه پایانی را به عنوان دستیار در کنار کارگردان حضور نداشتم.

 

بازیگر فیلم سینمایی «دوئل» بیان داشت: نقش آرش به واسطه قصه کم و زیاد می‌شد.شاید برخی ها بگویند اوایل این کاراکتر کمی منفی به نظر می‌رسید، اما در اصل تلاشمان روی این موضوع نبود و شاید بهتر باشد بگویم شخصیت آرش آن اوایل حضورش در قصه کمی خنثی تر بود و به این دلیل که قصه حول زندگی او نمی‌چرخید شاید برخی ها این تفکر را دارند، اما بعد از نقطه عطف داستان شخصیت او نمود بیشتری پیدا کرد و همین ها هم باعث شد تا او هم دیده شود.

مردانه درباره فضای زندگی روحانیون و آیا اینکه خود او هم تا به حال این فضا را تجربه کرده است، افزود: در فضای روحانیت زندگی نکردم، اما در خانواده ای مذهبی بزرگ شده ام. پرده نشین زوایای نادیده زندگی روحانیت را به تصویر کشیده که مخاطب تا به حال ندیده بود و اگر هم دیده بود آنقدر کلیشه بود که تا حدودی غیر باور بودند. در کل تا به حال وارد لایه های زیرین زندگی روحانیون نشده بودیم و یکی از موفقیت های این سریال ورود به این حوزه بود.

بازیگر پیدا نشد؛ «آرش» در «پرده نشین» را بازی کردم

دستیار حسن فتحی در سریال «مدار صفر درجه» درباره اینکه چرا در این سالها علاوه بر بازیگری، دستیاری را نیز ادامه داده است، تصریح کرد: دوست داشتم به طور حرفه ای کارم را شروع کنم و به همین خاطر هم می‌بایست برای بهتر دانستن بازیگری، لنز و دوربین را می‌شناختم که همه اینها با حضورم در شاخه دستیاری میسر می‌شد. هم چنین در این بین نباید بخش اقتصادی ماجرا را نیز نادیده گرفت چراکه اگر می‌خواستم فقط و فقط به بازیگری بسنده کنم نمی‌توانستم به راحتی امرار معاش کنم.سینمای ما بیشتر سینمای روابط است تا سینمای ضوابط و در دستیاری هر سه این گزینه ها برای من نوعی آنهم در آن مقطع اتفاق می‌افتاد. در آن زمان حس می‌کردم که در دستیاری اتفاق های بهتری برایم خواهد افتاد و هم پیشرفت روند کاری‌ام را در ادامه به دنبال خواهد داشت و هم اینکه دیدگاهم به این حرفه از طریق اصول و قواعد صورت گرفته است.

بازیگر فیلم «عروس آتش» از ورودش به حوزه بازیگری اینطور گفت: علاقه به بازیگری از کودکی در من وجود داشت و به همین خاطر در تئاترهای مدرسه و مهد کودک هم بازی می‌‌کردم. قبل از آن لازم است تا به این نکته اشاره کنم، به این دلیل که کودک پرشوری بودم یکی از مربی هایم در مهد کودک برای سرگرم شدنم به من پیشنهاد داد تا در تئاتری که قرار بود در مهد اجرا شود بازی کنم. من هم پذیرفتم و از همان سن کم وارد دنیای بازیگری شدم. در خوزستان تئاتر کار می‌کردم و دو سال متوالی به عنوان بهترین بازیگر تئاتر مدارس ایران و نیز یک سال در مقام بازیگر تئاتر خوزستان  انتخاب شدم.

او ادامه داد: بخشی از ورودم به این حیطه را لطف خداوند و بخشی دیگر را مدیون معلم دوران مهدکودم می‌دانم که از همین جا از ایشان تشکر و قدردانی ویژه ای دارم. زمانیکه در این مسیر قرار گرفتم دیدم که علاقه ام روز به روز بیشتر می‌شود و همین شد تا این شاخه را به شکل حرفه ای شروع کرده و ادامه دادم.

مردانه در ادامه با اشاره به خاطراتش از فیلم «عروس آتش» بیان داشت: در سال 78 در حال تمرین های بازیگری برای تئاترهای مختلفی بودم که گروه تصویربرداری فیلم «عروس آتش» برای انتخاب لوکیشن به ماهشهر آمدند و بازی های مرا دیدند و پیشنهاد بازی در این فیلم را به من دادند. در این اثر نقش برادر فرحان با بازی حمید فرخ نژاد و بعد از آن نیز در فیلم «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش نقش قاسم را ایفا کردم.

 بازیگر پیدا نشد؛ «آرش» در «پرده نشین» را بازی کردم

بازیگر اپیزود خط از مجموعه «راه شیری» افزود: از همان ابتدای فعالیت حرفه‌ایم همیشه این را در نظر داشتم تا بازیگری و دستیاری کارگردان را به موازات یکدیگر پیش برم و هیچ کدام را هم به طور کامل کنار نگذاشته بودم، اما در مورد بازیگری زیاد خوش شانس نبودم. از طرفی اتفاقی بدی که در این میان برایم افتاد همان رسم بدی است که متاسفانه در سینمای ما جا افتاده است و آنهم این است که تا وقتی در یک قالب جا می‌افتی دیگر همه پیشنهاد و توقع ها به سمت همان قالبی است که از تو بیشتر دیده اند.

این بازیگر در پایان گفت: دوست دارم در کنار بازیگری، دستیاری را نیز داشته باشم. در حال حاضر هم در مرحله پیش تولید اولیه یک فیلم سینمایی در مقام دستیار و برنامه ریزی هستم که قرار است به کارگردانی مهدی نادری ساخته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    اولين بار تو سريال "گارد ساحلي" ديدمش اسم كاراكترش ممدوح بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس