کد خبر 374999
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

بعد از این که کشور مصر از اکران فیلم «هجرت: خدایان و شاهان» سر باز زد، خلیفه نشین ثروتمند جنوب کشورمان هم اکران فیلم تازه رایدلی اسکات را لغو کرد.

به گزارش مشرق، بعد از این که مراکش و مصر فیلم جدید کارگردان «گلادیاتور» را که بر پایه زندگی حضرت موسی علیه السلام ساخته شده را مخالف با وقایع تاریخی و عقاید اسلامی دانستند، اماراتی ها هم به همین دلایل از اکران فیلم در کشورشان جلوگیری کردند.

یکی از مسولان اماراتی به گالف نیوز می‌گوید: «ما متوجه شدیم که این فیلم اشکالات زیادی در مورد اسلام و سایر ادیان دارد. برای همین آن را در امارات متحده عربی نمایش نخواهیم داد.»

یکی از مواردی که احتمالا در تحریم این فیلم توسط کشورهای عربی نقش زیادی داشته به تصویر کشیده شدن چهره پیامبران است که بر اساس فقه اهل سنت، مورد پذیرش نیست. اما این همه داستان نیست. همان طور که در خبرهای قبلی هم اشاره شده بود، اماراتی ها فیلم «مصائب مسیح» مل گیبسون را اکران کرده بودند. اما آن فیلم بدون شک اشکالات عجیبی که فیلم های «نوح» دارن آرانوفسکی و «هجرت: خدایان و شاهان» رایدلی اسکات داشتند را نداشت.

یکی دیگر از دلایل لغو اکران فیلم در برخی کشورها، صدای خدا در این فیلم است. صدایی که در واقع مربوط به یک پسر ١١ ساله است. این موضوع حتی در کشورهای اروپایی هم مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. پیش از این هم وزیر فرهنگ مصر با بیان این که فیلم «هجرت» همان برداشتی از تاریخ را ارائه می دهد که صهیونیست ها دارند، از اکران فیلم در کشورش جلوگیری کرده بود.

با همه این حرف ها روند تحریم فیلم جدید رایدلی اسکات تازه آغاز شده و باید دید در نهایت کدام کشورها به این موج تحریم می پیوندند.

«هجرت: خدایان و شاهان» نام جدید ترین فیلم رایدلی اسکات است که با بازی کریستین بیل در نقش حضرت موسی علیه السلام و جوئل ادگرتون در نقش فرعون ساخته شده است. گلشیفته فراهانی هم از دیگر بازیگران این فیلم است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس