کد خبر 374670
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷

نام فیلم«نوح» هفته گذشته در لیست اکران‌یکی از سینماهای کشور قرار گرفت. اگرچه این فیلم پس از اعتراض رسانه ها از این لیست حذف شد اما این رویه می تواند نگرانی هایی را موجب شود.

گروه فرهنگی مشرق -  سال گذشته تقریبا از همین روزها بود که اعتراض ها به فیلم سینمایی «نوح» شدت گرفت. فیلم سینمایی «نوح» ساخته دارن آرونوفسکی با بازی راسل کرو در نقش حضرت نوح، یک اثر هالیودی است که اکران این اثر سینمایی در دنیا به دلیل تحریف داستان پیامبری حضرت نوح(ع) اعتراض بسیاری از پیروان ادیان ابراهیمی را برانگیخت.

فیلم «نوح»  با الهام از روایت کتاب مقدس از حضرت نوح (ع) و کشتی او ساخته شده، به خاطر مغایرت با قوانین اسلامی درمورد نشان دادن چهره پیامبران، مورد انتقاد تعدادی از کشورها در خاورمیانه قرار گرفت.

هنروتجربه،«نوح» و «خدایان و پادشاهان»


هیئت‌های سانسور در قطر، بحرین و امارات متحده عربی به شرکت پارامونت اعلام کردند به فیلم «نوح» اجازه اکران نمی‌دهند.  مصر، اردن و کویت هم تصمیم مشابه‌ای اتخاذ کردند.

در مصر، موسسه الازهر که یک مرکز و مرجع دینی برای مسلمانان سنی است، با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن فیلم پارامونت، خواهان ممنوعیت نمایش «نوح» در این کشور شد.

مرکز اسلامی الازهر مخالفت خود را با تخریب سینماهای مصر در واکنش به اکران فیلم حضرت نوح(ع) که در آن چهره نوح(ع) به نمایش درآمده است، اعلام کرد و به دنبال مخالفت الازهر با نمایش فیلم حضرت نوح(ع)، سه کشور بحرین، قطر و امارات متحده عربی نیز از ممنوعیت پخش این فیلم در سینماها خبر دادند .

از آن پس اندونزی نیز به چند کشور خاورمیانه پیوست که نمایش فیلم «نوح» به کارگردانی دارن آرونوفسکی را به خاطر تخطی از قوانین اسلامی ممنوع اعلام کردندبعد هم چین و ...

و حالا بامزه اینجاست که نام این فیلم هفته گذشته در لیست  در لیست اکران‌یکی از سینماهای کشور قرار گرفت.

اگرچه این تصمیم، بعد از انتشار مورد انتقاد اهالی رسانه ها قرار گرفت و نمایش آن منتفی شد؛ اما با این اوصاف  شاید از حالا باید نگران اکران فیلم «مهاجرت: خدایان و پادشاهان« درسینماهای کشور بود. فیلمی که مورد انتقاد کشورهای مختلفی قرار گرفته است.

هنروتجربه،«نوح» و «خدایان و پادشاهان»


«مهاجرت: خدایان و پادشاهان»، نام فیلم جدید هالیوودی به کارگردانی «ریدلی اسکات» است. این فیلم داستان زندگی حضرت موسی و مهاجرت قوم یهود را روایت می‌کند. روایتی که این‌بار مسلمانان را به خشم آورده است، آنچنان‌که تاکنون دو کشور مراکش و مصر، نمایش فیلم را ممنوع کرده‌اند.

بنا به ادعای مقامات سینمایی این دو کشور بخش اعظمی از این فیلم بالاخص زندگی حضرت موسی تحریف شده است. در بخشی از این انتقادات آمده است که در این فیلم ادعا می‌شود که حضرت موسی و یهودیان اهرام ثلاثه را می‌سازند، در حالی‌که این مسئله به هیچ عنوان صحت ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    1 0
    "به خاطر مغایرت با قوانین اسلامی"... آقایان مشرقی، ما در ایران با اجازه علما چهره ایوب پیامبر، یوسف و یعقوب و ابراهیم و عیسی ، ذکریا ، سلیمان و .... رو در فیلم های و سریال هامون نشون دادیم. کی گفته ممنوعه، یک بام و دو هوا!!!!!! بله علمای الازهر ممنوع می دانند. ولی علمای ما نه
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    دو تا فیلم کاملا ماسونی و صهیونیستی. خدا لعنت کنه ماسونهارو که قصد تخریب چهره پیامبران رو دارنو آرنوفسکی و اسکات هردوشون از ماسون های رتبه بالای لژ کثیف قسطنتنیه هستن.
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    ادبیات متعفن
  • ایرانم ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    1 0
    دریغ از ساخت فیلمی در مورد ایران ساسانی یا ایران هخامنشی یا اشکانی توسط خود ایران....
  • ابوالفضل ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    فیلم نوح فیلمی است سراسر شرک آمیز با توهین به خدا و پیامبر خدا .اکران این فیلم مایه شرم است
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    خاک بر سر ما که می ترسیم فیلم پیامبران رو بسازیم اونوقت اونها هر خزعبلاتی رو به خورد ما می دهند. همین جوونهای این مملکت می رن این فیلم ها رو می بینندو باور می کنند.
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    گفته گروه هنر!! ای بی عقلها و ای عقده ایها اول فکر کنید لطفا.....
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    فیلم نوح جذاب نبود به امید حضرت عیسی
  • فرشید ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    شما فیلم رو دیدنین؟ یا حتی تحلیل و نقدشو خوندین؟ مسئله اصلا نمایش چهره حضرت نوح نیست! مسئله تحریف داستان حضرت نوحه. برید تو سایت هایی همین خارجی ها بخونید که چه اعتراضی به داستان فیلم کردن. توی فیلم ماجرا رو یه جوری نشون دادن که انگار حضرت نوح مجبور شده بوده کشتی رو بسازه ه و بعد از غرق شدن بقیه مردم ازشون عذرخواهی می کنه و اونو آدمی نشون می دن که برای نجات مردمش کاری نمی کنه و نعوذبالله خدا را مقصر قضیه میدنن ! داستان خیلی عمق داره برادر. حتی راسل کورو تو یه مصاحبش گفته بود همه فکر می منن نوح آدم خوبی بوده ولی نبوده چون به فکر نجات مردمش نبوده!! یه همچین کارایی میشه تو هالیوود.
  • آقای سه نقطه ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    من نوح رو دیدم اصلا فیلم زیبایی نیست. خدا و حضرت نوح رو فقط به دنبال انقراض نسل بشر نشون میده.نوح مجبوره که نسل خودشو منقرض کنه. و وقتی نوح چنین کاری نمیکنه دیگه از دست خدا کاری بر نمیاد. کلا دیدش فقط دو ساعت از وقتتونو میگیره و هیچ ارزشی نداره.
  • حامد ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    فیلم نوح رو سه بعدی دانلود کردم ، آنقدر فشارم رفت بالا و عصبی شدم همش ذره ذره تو فیلم آب می خوردم و چند جا با داد و بیداد داشتم بهشون بد و بیراه می گفتم . . . خدا و پیامبر و همه چی رو مسخره کردن کسانی که این فیلمو حتی ثانیه ای گذاشتن تو لیست اکران خیانتشون اظهره یا اینکه مسلمان نیستن. چون اصلا نمی شه هم مسلمون بود هم این فیلمو تو تنها کشور شیعی واقعی جهان نشون داد . . .
  • jamal ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    من فیلم نوح رو دیدم . واقعا بسیلر مزخرفه و در راستای تحریف دین و سخیف نشان دادن اولین پیامبر اولوالعزم ساخته شده .
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    در جواب ناشناس 14:55/ بله، اما اگه دقت کنید، نشون دادن چهره پیامبران اوالعزم سابقه نداشته و اجازه علمای تشیع رو هم نگرفته، اما از این گذشته، داستان به شدت تحریف شده این فیلمه که جای انتقاد و حتی اعتراض زیادی داره و کارشناسان می تونن فقط برای بررسی اوضاع سینمای هالیوود به دید کارشناسانه به اون نگاه کنن.
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    من فیلم NOAH را دیدم پر از تحریفات و خرافاته اصلا چیزی از دعوت حضرت نوح به دین خدا در فیلم نشون داده نمیشه حضرت نوح را یک آدم کش که میخواد نسل بشر رو از روی زمین محو کنه نشون میده هدف خدا از برگزیدن نوح هم نابود کردن نسل بشره!! چون انسان با کارهای خودش زمین رو نابود کرده
  • amir ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    جدیدا هالیوود گیر داده به پیامبران الهی و ول نمی کنه از فیلم پیامبر اکرم (ص) گرفته تا دیگر پیامبران بزرگ الهی همچون حضرت عیسی (ع) ، حضرت موسی (ع) و حضرت نوح (ع) و ... و قصد تخریب چهره و تحریف تاریخ پیامبران را دارد . خدا لعنتشان کند
  • اهوازی ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    گلشیفته فراهانی مزد خود فروشیش را گرفت و با بازی در این فیلم ثابت کرد که ملعبه صهیونیسم است.
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    خوب گفتی
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    با احترام به احتمال بسیار زیاد دوستانی که به نظر اول (ناشناس 14:55) مثبت داده اند فیلم را ندیده اند و حتی از آن خبر درست هم ندارند چون این فیلم اصلا مشکلش بحث چهره نیست و یک انسانی را به نمایش گذاشته که خصوصیاتش و اعمالش هیچ ربطی به حضرت نوح (ع) ندارد و به این صورت به ایشان توهین کرده است.
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    البته متاسفانه در متن این خبر هم به درستی به محتوای فیلم پرداخته نشده است.
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    پس بهتر است یکبار این قیلم رو ببینید البته توصیه اکید دارم کنار خانواده این فیلم رو نبینید!!!!!!!!!!
  • جواد ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    فیلم رو ببین بعد در فشانی کن
  • ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    فیلم هایی که هالیوود می سازد اصلا ربطی به اختلافات جزیی سنی و شیعه ندارد . فیلم های درباره پیامبر هالیوود ته ته انحراف و چرندیات و ... است . ضد دین ، ضد خدا و ضد بشریت است . ماسونی ، شیطانی و سیاسی کامل است . مثلا نوح به عنوان پیامبر خدا از خدا خسته و دلسرد شده ناامید از خدا گوشه ای می نشیند و شراب می خورد !!! این فقط یک اپیزود فیلم است ، کل فیلم برخلاف گفته های اسلام ، یهود و مسیحیت است .
  • رها ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    0 0
    این ضعف سینمای ایران رامیرسونه که فقط بلدند فیلم های ابکی بسازند وما بجای الگوبرداری از رستم ارش باید اوشین ووجومونگ ببینیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس