کد خبر 374636
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه نحوه برخورد دولت با منتقدان مانند دوران سازندگی است، گفت: دولت به نقد دعوت و با منتقدان برخورد می‌کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، از فضای ایجاد شده برای رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: فضایی امنیتی از سوی دولت و رسانه‌های اصلاح‌طلب و همچنین رسانه‌های فتنه‌گر در ارتباط با منتقدان در کشور درحال شکل‌گیری است.

وی اضافه کرد: نحوه فعلی برخورد با منتقدان در جمهوری اسلامی سابقه نداشته آنهم به جز دوران سازندگی و دولت آقای هاشمی که در این دوره برخوردهایی با روزنامه‌های منتقد صورت می‌گرفت.

وی افزود: نحوه برخورد این دولت نیز همانند برخورد دولت سازندگی با منتقدان است و ما شاهد برخوردهای تند با منتقدان از سوی دولت هستیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس به اظهارات رئیس جمهور درباره استقبال از نقد اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه دولت از نقد استقبال می‌کند و از سوی دیگر شاهد برخورد آنها با منتقدان هستیم با صداقت سازگاری ندارد؛ بهتر است دولت در این ارتباط با مردم صادقانه سخن بگوید.

نبویان همچنان خاطرنشان کرد: با توجه به شخصیت آقای رئیس‌جمهور حیف است که تعدادی از افراد وی را به سمتی هدایت کنند تا مطالبی را مطرح کند که درست نیست.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: ما در آموزه‌های دینی خود هم داریم کسانی که لجوج هستند کارشان به توهین نیز کشیده می‌شود؛ من نمی‌دانم که آقای رئیس‌جمهور چه زمان می‌خواهد دست از توهین به منتقدان بردارد، یک زمان می‌گوید که منتقدان بی‌سوادند و در جای دیگر می‌گوید این منتقدان بچه‌هایی هستند که ادای بزرگ‌ترها را در می‌آورند؛ البته بزدل و تازه به دوران رسیده و بی‌شناسنامه دانستن منتقدان از دیگر و یا اینکه منتقدان بروند به جهنم از دیگر برخوردهای آقای رئیس‌جمهور با منتقدان بوده است.

نبویان با طرح این پرسش که آیا توهین‌ به منتقدان معنی آزادی را می‌دهد؟ اظهار داشت: ما به آقای رئیس‌جمهور توصیه می‌کنیم که به فکر حل مشکلات مردم باشد و آمارهایی که به مردم ارائه می‌کند آمارهای دقیقی باشد.

وی با اشاره به بیان «تازه به دوران رسیده» از سوی رئیس جمهور، افزود: اگر به کتاب ترجمه لغت مراجعه کنید می‌بینید که تازه به دوران به فردی اطلاق می‌شود که قدرت را در دست گرفته و تکبر می‌ورزد و در شرایط فعلی ما که قدرتی نداریم بلکه این دولت محترم است که در موضع قدرت قرار دارد، از سوی دیگر در صدر اسلام تازه‌ به دوران رسیده‌ها خیانت نکردند بلکه اصحاب سابق بودند که خیانت کردند و در کشور ما هم نیز کسانی که سابقه‌دار هستند خیانت می‌کنند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با فارس گفت: دولت از یک سو شعار ندهد ما از نقد استقبال می‌کنیم و از سوی دیگر دهان منتقدان را ببندد؛ به عنوان نمونه با اطلاع آقای رئیس‌جمهور از من شکایت شده و من را به دادگاه ویژه خواندند که چرا از دولت در مورد مسائل هسته‌ای انتقاد می‌کنم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس