در هفته کم گل لژیونرهای فوتبال ایران این اشکان دژاگه بود که با گل دقیقه یک خود استارت پیروزی العربی برابر الغرافه در هفته پانزدهم لیگ ستارگان قطر را زد.

گروه ورزشی مشرق - این هفته در اروپا شرایط برای لژیونرهای ایرانی چندان بد نبود هر چند که اوساسونا در روزی که جواد نکونام را کنار خود نداشت به یک پیروزی دیگر دست یافت و نایمخن در شرایطی که موتور گلزنی جهانبخش روشن نشد با 4 گل حریفش ماستریخت را در هم کوبید.

در ادامه عملکرد لژیونرهای ایرانی که در لیگ های خود بازی کردند را مرور می کنیم:

اسپانیا

اوساسونا: در ایستگاه هجدهم لیگ دسته دوم اسپانیا(موسوم به آدلانته لیگا) اوساسونا شگفتی‌ساز شد چرا که توانست از سد صدرنشین رقابت‌ها، لاس پالماس 1-2 عبور کند. در این بازی جواد نکونام که در دیدار قبلی تیمش گل زده بود در لیست 18 نفره جان اوربان جای نداشت در مقابل کریم انصاریفرد 90 دقیقه روی نیمکت اوساسونا نشست و نظاره‌گر پیروزی هم تیمی‌هایش شد. در مسابقه مذکور این مومو بود که ابتدا در دقیقه 36 لاس پالماس را پیش انداخت اما در ادامه نیفر(60)و مایکل مرینو(69) باعث پیروزی اوساسونا شدند. این در شرایطی بود که با اخراج فلانو  تیمی های کریم از دقیقه 76 بازی را 10 نفره دنبال کردند.

اوساسونا با این پیروزی 22 امتیازی شد تا به رده 14 جدول صعود کند. در مقابل لاس پالماس با همان 36 امتیازی که داشت بالاتر از اسپورتینگ و رئال بتیس در صدر ماند.
دیدار بعدی اوساسونا 13 دی ماه برابر لگانه برگزار خواهد شد که با 23 امتیاز تیم یازدهم جدول رقابت‌هاست.


هلند

نایمخن: در لیگ دسته دوم هلند نایمخن با علیرضا جهانبخش روزهای گرمی را در سرمای زمستان اروپا سپری می کند. صدرنشین ژوپیلر لیگ، شب گذشته 1-4 ماسریخ را شکست داد تا با ثبت رکوردی قابل تقدر با فاصله در صدر جدول رقابت‌ها جا خوش کند.
در دیدار شب گذشته نایمخن با گاهای کریستین سانتوز(73و23) آنتونی(49)و تام دائمن(78) تک گل دقیقه 5 اسنیت را پرپر کرد. شب گذشته علیرضا جهانبخش 62 دقیقه در ترکیب نایمخن حضور داشت و در نهایت جای خود را به ناوارون فور داد.

نایمخن با 4 گلی که زد آمار گل‌های زده اش در 19 دیدار به عدد 51 رسید که در نوع خود قابل تقدیر است. تیمی که با 50 امتیاز صدر نشین قاطع ژوپیلرلیگ است، طی 19 دیدار تنها 15 گل دریافت کرده است، تا هم سند بهترین خط حمله لیگ را به نام خود کند و هم بهترین خط دفاع رقابتها را. نایمخن در ایستگاه 20 رقابتها 26 دی ماه میهمان اف سی آیندهوون 40 امتیازی است. حریف هم تیمی‌های علیرضا تا اینجای رقابت‌ها 36 گل زده و 20 گل دریافت کرده است.


پرتغال

پنافیل: در ایستگاه چهاردهم لیگ برتر پرتغال، پنافیل تیمی که در هفته های اخیر شرایط مناسب تری پیدا کرده است، در حضور 90 دقیقه ای دروازه بان ملی پوش ایرانی خود – علیرضا حقیقی – با آکادمیکا 1-1 مساوی کرد. در این دیدار ابتدا پنافیل با گل دقیقه 49 هکتور پیش افتاد و بعد این ایوانیلدو بود که در دقیقه 69 دروازه حقیقی و پنافیل را باز کرد.

دژاگه سریع ترین گل لیگ ستارگان قطر را کاشت
پنافیل با این تساوی خارج خانه 11 امتیازی شد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به ویتوریو ستوبال روی پله پانزدهم قرار بگیرد. پنافیل در سه بازی اخیر خود به 7 امتیاز دست پیدا کرده است تا از انتهای جدول رقابتهای لیگ برتر پرتغال جدا شود. پنافیل یکشنبه 14 دی ماه دیدار پانزدهم خود را برابر بنفیکای سرشناس برگزار خواهد کرد.


قطر

العربی: اشکان دژاگه در تقابل العربی با الغرافه یکی از سریع ترین گلهای لیگ ستارگان قطر را با ضربه پای چپ فنی خود به ثمر رساند. در دقیقه 1 دیدار العربی با الغرافه پاس خوب عبدالعزیز حاتم در محوطه جریمه الغرافه به اشکان دژاگه فرصت طلب رسید تا این بازیکن هوشمندانه در جناح چپ، زاویه مخالف دروازه الغرافه پر مهره را باز کند. به واقع این استارت یک پیروزی ارزشمند 1-2 برای العربی بود.

دژاگه سریع ترین گل لیگ ستارگان قطر را کاشت
در ادامه این دیدار که از هفته پانزدهم لیگ ستارگان قطر برگزار می شد، شوت دقیقه 21 اندرسون تا به تساوی کشیده شدن دیدار، فاصله ای نداشت که مسعود زارعی گلر ایرانی - قطری العربی این خطر را دفع کرد.
در این دیدار اشکان دژاگه 83 دقیقه برای العربی بازی کرد. ضمن اینکه حاصل تلاش دو تیم گل‌هایی بود که الساندرو(77)برای الغرافه و پابلو هرناندز(89)برای العربی به ثمر رساندند.

فیلم گل اشکان دژاگه

دانلود


الاهلی: در روزی که الاهلی از هر دو بازیکن ایرانی خود مجتبی جباری و سید جلال حسینی 90 دقیقه استفاده کرد،4-3 مغلوب القطر شد.
در این lمسابقه که یونس رحمتی ایرانی تبار هم وارد ترکیب اصلی الاهلی شده بود، بازی با گلهای ماهر یوسف(3 برای القطر)و مشعل عبدا...(31برای الاهلی) با تساوی پیش می رفت که الاهلی با کارت زرد دوم باسل سمیچ 10 در دقیقه 41 ده نفره شد. پس از این بود که گلهای دقایق 54و63 حمدی الحرباوی کمر الاهلی را شکست.

دژاگه سریع ترین گل لیگ ستارگان قطر را کاشت

ام صلال: در دیدار ام صلال برابر الجیش مطابق انتظار پژمان منتظری 90 دقیقه برای تیم میهمان بازی کرد اما در نهایت این الجیش بود که با درخشش روماریو ریکاردو تک گل عبدالقادر آدم(39)را خنثی کرد و 1-3 پیروز شد. در روز بد ام صلال و هم بازیهای پژمان مهاجم برزیلی الجیش هت تریک کرد(22،79،85) تا شرایط سختی را برای خط دفاعی حریف رغم بزند.

دژاگه سریع ترین گل لیگ ستارگان قطر را کاشت

الشحانیه: شاید این از بخت بد لوکا بوناچیچ بود که علی رغم نمایش قابل قبول مردانش برابر السیلیه میزبان، مغلوب گل دقیقه 85 عصام جمعه شد که با ضربه سر وارد دروازه الشحانیه شد.

لوکا پس از کسب پیروزی شیرین هفته قبل الشحانیه برابر السد این بار هم از هر سه بازیکن ایرانی خود مسعود شجاعی، مهرداد پولادی و علی جوکار 90 دقیقه تمام بهره برد. در این دیدار دو ضربه خطرناک مسعود شجاعی در دقایق 10 و 43 فاصله ای تا ثبت گل تیم الشحانیه نداشت. شجاعی بار اول مغلوب رشادت گلر حریف عبد ا... صدیق شد و مرتبه دوم بدشانس بود که توپش میلی متری از کنار تیر عمودی دروازه حریف به اوت رفت.

در پایان تصاویری از حضور لژیونرهای ایرانی در هفته جاری را مشاهده کنید:

{$sepehr_album_21158}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • amir ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    قطر هنوز هم برای نام لیگش از نام جعلی خلیج ع ر ب استفاده می کند و ما هم که انگار نه انگار
  • ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    ما!؟ مگه به جز یک سری اهداف سیاست خارجه چیز دیگری مهم هست!!..
  • کارشناس فوتبال ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    یه خبر ویژه برای مشرق نیوز! درست چند روز بعد از صحبت های چراغ پور درباره سطح مربیان ایرانی که حتی افغان ها هم تحویلشون نمی گیرن!! http://www.dailyafghanistan.com/sport_detail.php?post_id=131657
  • مهدی ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    اشکان چه لایی ی قشنگی به دروازبان تیم ملی قطر زد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس