5 گل بازیکنان ایرانی در تیم های خود نشان از دیدارهای نسبتا موفقیت آمیز لژیونرهای ایرانی می دهد.

گروه ورزشی مشرق - در هفته ای که پشت سر گذاشتیم اکثر لژیونرهای ایرانی شاغل در فوتبال اروپا با پیروزی دیدارهای پیش روی خود را پشت سرگذاشتند. با این حال بهترین نمایش در این هفته توسط مسعود شجاعی در الشحانیه، علیرضا حقیقی گلر تیم پنافیل در لیگ برتر پرتغال و جواد نکونام در اوساسونای اسپانیا به روی پرده آمد.

در ادامه عملکرد لژیونرهای ایرانی که در لیگ های خود بازی کردند را مرور می کنیم:

اسپانیا
اوساسونا: با گلزنی جواد نکونام در دقیقه چهارم بازی اوساسونا برابر میهمانش وایادولید یخ ورزشگاه مرکزی پامپلونا آب شد. (فیلم گل جواد نکونام) در دیدار هفته 17 شاگردان دوربان برابر وایادولید اگر چه که کریم انصاری‌فرد تنها دو سه دقیقه فرصت بازی پیدا کرد اما جواد نکونام هم گل اول تیمش را زد و هم 90 دقیقه در میانه میدان حضور داشت تا اوساسونا با پیروزی 2-1 برابر حریفش با 19 امتیاز به پله 17 جدول 22 تیمی آدلانته لیگا اسپانیا صعود کند.

از هت تریک شجاعی تا ناکامی دژاگه برابر باباجبریل
اوساسونا در دیدار بعدی خود میهمان لاس پالماس صدر جدولی است که از بازیهای قبلی خود 36 امتیاز اندوخته است.

آتلتیکومادرید: در لیگ 16 تیمی جوانان اسپانیا سعیدعزت‌اللهی 15 دقیقه برای آتلتیکومادرید به میدان آمد. هر چند که در نهایت تیمش برابر ختافه صدرنشین 1-2 شکست خورد. اتلتیکو فعلا با 34 امتیاز تیم سوم لیگ جوانان اسپانیاست.

پرتغال
پنافیل: علیرضا حقیقی که در ایستگاه قبلی لیگ برتر پرتغال علی رغم مصدومیت درخشیده بود این بار هم برابر سی دی ناسیونال عملکردی قابل تقدیر داشت تا پنافیل با ثبت پیروزی 1-2 برابر این تیم تا رده 15 جدول 18 تیمی رقابت‌ها بالا بیاید. در این دیدار پس از اینکه پنافیل با دو گل از حریف رده سیزدهمی خود پیش افتاد، ناسیونال توسط ملی پوش کره‌ای خود سوک هیون جون(81) دروازه حقیقی را باز کرد. ضمن اینکه گلر ملی پوش کشورمان در این دیدار یک کارت زرد هم دریافت کرد.


روسیه
روبین کازان: در حضور 87 دقیقه‌ای سردار آزمون (پس از 2 بازی نیمکت نشینی) روبین کازان موفق شد حریفش موردوویا را 0-1 شکست زدهد. در ایستگاه 17 لیگ برتر روسیه تک گل پیروزی بخش کازان را کارلوس ادواردو (42) به ثمر رساند. تیم سردار ایرانی با این پیروزی 27 امتیازی شد تا به رده هفتم جدول صعود کند.
کازان پس از پشت سرگذاشتن تعطیلات طولانی نیم فصل در لیگ روسیه، شنبه 16 اسفند ماه با آرسنال تولا روبرو خواهد شد که تیم پانزدهم جدول شانزده تیمی مسابقات است.

هلند
نایمخن: در لیگ دسته دوم هلند (ژوپیلر) علیرضا جهانبخش پس از گذراندن دوران دو هفته ای محرومیت خود به ترکیب اصلی تیم صدرنشین لیگ 2 هلند باز گشت. در دیدار حساس ان ای سی نایمخن با تیم دوم جدول یعنی روداکرکراد، علیرضا 85 دقیقه در زمین حضور داشت تا شریک پیروزی یک بر صفر تیمش باشد. به این ترتیب نایمخن با 47 امتیاز در صدر جدول دست نیافتنی تر شد.
علیرضا جهانبخش و یارانش چهارشنبه این هفته در جام حذفی هلند به مصاف تیم قدرتمند آ زد آلکمار (AZ) خواهد رفت. آلکمار این هفته در لیگ برتر هلند فاینورد را 2-2 متوقف کرده است.

کویت
الکویت: الکویت در غیاب مهاجم ایرانی‌اش رضا قوچان نژاد بر رقیب جدی خود القادسیه غلبه کرد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم 25 امتیازی روی پله دوم جدول قرار بگیرد. در ایستگاه 11 لیگ کویت الکویت 1-2 القادسیه را شکست داد تا در فاصله 3 امتیازی با العربی صدرنشین قرار بگیرد.

قطر
الشحانیه: تیمی که با نشستن لوکابوناچیچ روی نیمکتش متحول شده این هفته در حضور 90 دقیقه ای سه بازیکن ایرانی خود، مسعود شجاعی، مهرداد پولادی و علی جوکار دست به کار بزرگی زد. شاگردان بوناچیچ توانستند در روز هت‌تریک ستاره ایرانی اشان شجاعی (46-66-90) السد را با تمام ستارگانش 1-3 شکست دهند. تک گل حریف در این بازی توسط نذیر بالحاج الجزایری به ثمر رسید که سابقه گلزنی به آرژانتین را در کارنامه خود دارد. در مسابقه مذکور مسعود شجاعی  دقیقه 92 تعویض شد. (فیلم گلهای مسعود شجاعی)

از هت تریک شجاعی تا ناکامی دژاگه برابر باباجبریل

الاهلی
: در تقابل الاهلی با میزبانش السیلیه که منجر به پیروزی 1-2 میزبان شد تک گل الاهلی‌ها توسط مجتبی جباری(22)به زیبایی به ثمر رسید. (فیلم گل زیبای مجتبی جباری) در این دیدار به جز جباری که یک بار با شوت دقیقه 84 خود در آستانه رسیدن به گل دوم بود، سیدجلال حسینی هم 90 دقیقه برای الاهلی بازی کرد. جالب اینکه یونس رحمتی هم تیمی ایرانی تبار مجتبی هم برای الاهلی به میدان آمد و یک کارت زرد گرفت.

ام الصلال: در ایستگاه 14 لیگ ستارگان قطر ام الصلال تیمی که در خط دفاعی خود 90 دقیقه از پژمان منتظری بهره برد موفق شد 3-4 میهمان سرشناسش الغرافه را مغلوب کند. در این دیدار اسماعیل محمود با هت تریک خود برای او الصلال ستاره بی چون و چرای میزبان بود.

از هت تریک شجاعی تا ناکامی دژاگه برابر باباجبریل
العربی: در شبی که اشکان دژاگه مهاجم ایرانی العربی بدشانس بود این تیم به میزبانش الخور 0-1 باخت. در بازی مذکور جونیور با گل دقیقه 14 خود الخور را پیش انداخت تا اینکه اشکان دژاگه از دقیقه 65 وارد میدان شد. با ورود ستاره ایرانی خون تازه‌ای به خط حمله العربی دمیده شد. اوج تاثیرگذاری مثبت اشکان مربوط به دقیقه 85 بود که شوت سنگینش در آستانه ورود به دروازه و ثبت نتیجه مساوی با تلاش مضاعف گلر حریف بابا جبریل دفع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس