در هفته ای که پشت سر گذاشتیم بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا و حوزه خلیج فارس با زدن 2 گل هفته آرامی پشت سر گذاشتند.

گروه ورزشی مشرق - لژیونرهای ایرانی حاشیه خلیج فارس برخلاف لژیونرهای اروپایی در این هفته بهتر کار کردند و 2 گل زدند. ستاره هفته های قبلی ایران در جمع لژیونرها یعنی علیرضا جهانبخش این هفته به علت اخراج در بازی قبلی غایب بود.

در ادامه عملکرد لژیونرهای ایرانی که در لیگ های خود بازی کردند را مرور می کنیم:

اسپانیا

اوساسونا: تیم فوتبال اوساسونا در هفته شانزدهم لیگ دسته دوم اسپانیا در خانه میراندس به میدان رفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

در این بازی جواد نکونام و کریم انصاری‌فرد هر دو در ترکیب اصلی اوساسونا قرار داشتند اما انصاری‌فرد در دقیقه 67 جای خود را به میکل مرینو داد. تک گل این بازی را اورکو ورا در دقیقه 66 برای میراندس به ثمر رساند. اوساسونا با قبول این شکست 16 امتیازی ماند و به رده هجدهم جدول 22 تیمی لیگا آدلانته سقوط کرد. میراندس هم 21 امتیازی شد. اوساسونا یکشنبه هفته آینده میزبان وایادولید خواهد بود.

تصاویری از تلاش کریم انصاری فرد و جواد نکونام در دیدار اوساسونا مقابل میراندس

{$sepehr_album_20583}

اتلتیکو مادرید سعید عزت‌اللهی بازیکن جوان و آینده‌دار فوتبال ایران که از ملوان بندر انزلی به تیم جوانان آتلتیکو مادرید پیوسته و هفته گذشته اولین دیدار خود را با لباس اتلتیکو مادرید انجام داد، این هفته هم در  پیروزی 2-1 تیمش مقابل تیم آلکوبنداس به میدان رفت. اتلتیکو با 14 بازی و 34 امتیاز در رده سوم جدول گروه 5 لیگ زیر 18 سال اسپانیا قرار دارد و یکشنبه آینده به مصاف ختافه رده دومی خواهد رفت.

سعید در بازی این هفته جوانان اتلتیکو مادرید برابر یوونتوس (سه شنبه 18 آذر) هم شانس بازی خواهد داشت. در لیگ قهرمانان اروپا همزمان با برگزاری مسابقات تیم ها در رده سنی جوانان هم برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت و این یک فرصت خوب برای سعید جوان خواهد بود تا برابر هم سن و سال‌هایش در تیم معروف ایتالیایی به میدان برود.

روسیه

روبین کازان: سردار آزمون مهاجم جوان و آینده دار تیم ملی کشورمان این هفته هم فرصت بازی در تیم خودش روبین کازان را پیدا نکرد تا از روی نیمکت شاهد باخت 1-0 مقابل زنیت صدرنشین در هفته شانزدهم باشد. روبین کازان با این باخت 24 امتیازی ماند و در رده نهم جدول قرار گرفت. روبین کازان امروز (دوشنبه) در خانه مورداویا که 20 امتیازی است به میدان می رود و اگر اتفاق خاصی نیفتد سردار باز هم نیمکت نشین خواهد بود.

به گزارش مشرق، در حالی که کمتر از یک ماه دیگر باقی مانده تا قرارداد سردار آزمون با باشگاه روبین‌کازان روسیه به اتمام برسد و این بازیکن 19 ساله با پیشنهادهای خوبی روبروست. (پیشنهادهای سردار آزمون اینجا بخوانید)

پرتغال

پنافیل: پنافیل تیم قعرنشین لیگ برتر پرتغال که هفته گذشته یک شکست سنگین را متحمل شد این هفته با علیرضا حقیقی در زمین آروکا به میدان رفت و با نتیجه یک  بر صفر از سد میزبان خود گذشت.

تنها گل این دیدار را کاپلا در دقیقه 12 برای پنافیلی که از دقیقه 68 با یک یار کمتر بازی می‌کرد، به ثمر رساند تا دومین پیروزی این فصل تیمش را رقم بزند. علیرضا حقیقی در این دیدار از ابتدا در چارچوب دروازه پنافیل قرار داشت و در دقایق پایانی چندین بار مانع فرو ریختن دروازه تیمش شد. 

البته علیرضا حقیقی روی یکی از صحنه ها برای دریافت یک توپ با روبرتو مهاجم حریف برخورد کرد و به شدت مصدوم شد و پزشک باشگاه پنافیل پنج دقیقه‌ وارد زمین شد.

سرمربی باشگاه پنافیل درباره مصدومیت دروازه‌بان ایرانی خود گفت: به سرعت تیم پزشکی را وارد زمین کردیم. علیرضا به سختی می توانست نفس بکشد. ضربه خیلی بدی به او خورد. شرایط او را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم میزان مصدومیت او چه مدت خواهد بود. هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت درباره مصدومیت حقیقی صحبتی کنیم.

علیرضا حقیقی البته پس از این مصدومیت تا پایان مسابقه درون دروازه‌ تیمش ایستاد، ولی بلافاصله پس از پایان بازی مورد درمان قرار گرفت. قرار است پزشکان باشگاه پنافیل پس از معاینه حقیقی این هفته‌ میزان مصدومیت و دوری احتمالی او را از فوتبال اعلام کنند. 

با این پیروزی یاران حقیقی صعودی یک پله‌ای در جدول لیگ دسته اول فوتبال پرتغال داشتند و با 7 امتیاز در رده ماقبل آخر قرار گرفته‌اند. پنافیل باید در ایستگاه 14 رقابتها به خانه آکادمیکا یکی از قعرنشینان لیگ برتر پرتغال برود. 


هلند

نایمخن: به گزارش مشرق، تیم فوتبال ان ای سی نایمخن بدون علیرضا جهانبخش که به علت اخراج مقابل تلستار 2 جلسه محروم شده، در ایستگاه 16 لیگ دسته اول هلند موسوم به ژوپیلر به مصاف آچلس رفت و با نتیجه قاطع 6 بر 2 به برتری دست یافت.

در این بازی فور دو بار در دقایق 28 و 61، سانتوس در دقیقه 39، دینگیل در دقیقه 40 (گل به خودی)،  آرس دو بار در دقایق 66 و 84 گل‌های نایمخن را به ثمر رساندند. برای آچیلس هم دینگیل در دقیقه 4 و هندریکس در دقیقه 79 گلزنی کردند.

نایمخن با سه امتیاز این بازی 44 امتیازی شد و جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی رقابت‌ها تثبیت کرد. در جدول پس از یاران جهانبخش، رودا کرکراد 41 امتیازی در رده دوم قرار دارد و اف سی آیندهوون با 37 امتیاز در جایگاه سوم است. NEC هفته آینده هم به مصاف روداکرکراد می رود.

سوییس

گراس‌هاپرز: در لیگ برتر سوییس باز هم دانیل داوری گلر ایرانی گراس هاپرز روی نیمکت ذخیره‌ها نشست تا شاهد شکست 1-0 تیمش با دروازه بانی واسکو واسیچ مقابل یانگ بویز باشد.
گراس هاپرز با این شکست با همان 19 امتیاز در رده ششم جدول 10 تیمی لیگ برتر سوییس باقی ماند.

با تعطیلی 2 ماهه لیگ برتر سوئیس یاران دنیل داوری هم به استراحت می روند و در اولین دیدار پس از تعطیلات 7 فوریه (18 بهمن) میزبان بازل صدرنشین خواهند بود.

کویت

الکویت: الکویت که شانس صعود به صدر جدول را داشت مقابل الکاظما به تساوی 1-1 دست یافت. در این دیدار رافائل باستوس برای الکویت گلزنی کرد. با این نتیجه الکویت 22 امتیازی شد و پایین تر از العربی و القادسیه 25 امتیازی در رده سوم ایستاد.

البته تیم‌ فوتبال الکویت یک موفقیت هم در این هفته به دست آورد و با برتری 1-0 برابر القادسیه در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ولیعهد کویت به فینال صعود کرد و حریف العربی شد. تک گل الکویت علی السالم به ثمر رساند.

یاران گوچی هفته جاری 2 بازی به فاصله 3 روز انجام خواهند داد؛ سه شنبه با القادسیه و شنبه با الیرموک.

قطر

لیگ ستارگان: بازیکنان حاضر در در لیگ ستارگان قطر این هفته هم گلزنی کردند. در هفته دوازدهم این رقابتها، الشحانیه که مهرداد پولادی، مسعود شجاعی و علی جوکار را در اختیار دارد مقابل الشمال قرار گرفت و در نهایت به تساوی 1-1 دست یافت.

در این دیدار مسعود شجاعی دقیقه 52 توانست برای الشحانیه گلزنی کند اما علی فارتوس در دقیقه 84 بازی را به تساوی کشاند.

تساوی الشحانیه در شب گلزنی شجاعی
مسعود شجاعی با یک شوت دقیق برای الشحانیه گل زد اما نتوانست عامل برد تیمش لقب بگیرد چرا که در دقیقه 84 گل تساوی را از الشمال خوردند.

لوکا بوناچیچ سرمربی الشحانیه در این دیدار از هر 3 بازیکن ایرانی خود به طور کامل استفاده کرد. جوکار در دقیقه 16 این دیدار یک کارت زرد گرفت.

تیم فوتبال الاهلی هم در حضور بازیکنان ایرانی‌اش سید جلال حسینی و مجتبی جباری مقابل لخویا به تساوی 2-2 رسیده بود.

به گزارش مشرق، پیش از این دیدار هم تیم العربی به مصاف تیم السیلیه رفت که این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود السیلیه به اتمام رسید. تک گل العربی را اشکان دژاگه در دقیقه 53 به ثمر رساند ولی السیلیه در دقایق 55 و 57 گل‌های برتری را وارد دروازه حریف کرد تا گل بازیکن ایرانی العربی بی نتیجه بماند. دژاگه  که از داور مسابقه کارت زرد گرفته بود، در دقیقه 83 تعویض شد. (فیلم گل زیبای اشکان دژاگه)

همچنین در دیگر بازی این هفته تیم ام صلال با حضور پژمان منتظری به مصاف تیم قطر رفت که این بازی هم با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

در جدول رده بندی لیگ 14 تیمی ستارگان قطر، تیم السد با 35 امتیاز صدرنشین است و لخویا و الغرافه با 27 و 23 امتیاز در تعقیب این تیم هستند. تیم های الاهلی، ام صلال، العربی و الشحانیه هم که بازیکنان ایرانی را در اختیار دارند به ترتیب در مکان های ششم، هفتم، هشتم و سیزدهم ایستاده اند.

جدول لیگ ستارگان قطر

ردیف

نام تیم

بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

1

السد

12

10

2

0

31

12

19

32

2

لخويا

12

8

3

1

26

9

17

27

3

الغرافه

12

7

2

3

20

16

4

23

4

الجيش

12

7

0

5

26

17

9

21

5

قطر

12

6

2

4

27

18

9

20

6

الأهلی

12

6

2

4

23

14

9

20

7

أم صلال

12

5

4

3

12

8

4

19

8

العربی

12

3

5

4

21

19

2

14

9

السيليه

12

4

2

6

18

24

-6

14

10

الخور

12

3

4

5

12

20

-8

13

11

الخريطيات

12

2

5

5

8

17

-9

11

12

الوكره

12

2

2

8

12

27

-15

8

13

الشحانيه

12

1

3

8

8

30

-22

6

14

الشمال

12

0

4

8

10

23

-13

4


شبه دربی ایرانی ها در قطر
هفته‌های سیزدهم و چهاردهم لیگ ستارگان به فاصله 5 روز (18 و 23 آذر) برگزار خواهد شد و در یکی از دیدارهای هفته سیزدهم شاهد یک دیدار شبه دربی با حضور بازیکنان ایرانی خواهیم بود، جایی که الاهلی با سیدجلال و جباری باید به زمین الشحانیه که 3 بازیکن دیگر ایرانی(شجاعی، پولادی و جوکار) را در اختیار دارد خواهد رفت.

در آخرین دیداری که شاهد تقابل ایرانی ها بودیم هفته یازدهم بود 3 گل روئید و دژاگه برای العربی و جباری و حسینی برای الاهلی گل زدند تا الاهلی 4-2 به برتری برسد.

در دیگر دیدارهای هفته سیزدهم العربی با قطر بازی خواهد کرد و ام صلال میزبان الخور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس