شاید بتوانیم حوادث و بی تدبیری‌های دیروز دانشگاه تهران و دانشگاه‌های دیگر را، یکی از نتایج نفوذ شبکه فتنه و افراط در مدیریت وزارت علوم بدانیم، شبکه‌ای که بارها توسط نمایندگان و دلسوزان انقلاب نسبت به حضور آنها در دانشگاه‌ها هشدار داده بودند.

گروه سیاسی مشرق - برگزاری مراسم 16 آذر امسال را می توان یک نقطه تاریک در پرونده مدعیان تدبیر و اعتدال در دانشگاه های مختلف کشور به ویژه تهران دانست.

مجموعه طراحی های صورت گرفته توسط جریان های سیاسی خارج دانشگاه علاوه بر آنکه موفق شد تا حدودی دانشگاه های کشور را دستخوش التهابات و ناآرامی هایی نماید، در دیگر سو توانست تریبون هایی را برای خط شکنی جریان مرموز مدافع فتنه فراهم آورد و این در حالی است که در چند دانشگاه از در اختیار قرار دادن تریبون ها جهت پژواک صدای مدافعان انقلاب اسلامی دریغ به عمل آمد.

از جمله این اقدامات تامل برانگیر، ایجاد محدودیت در سخنرانی رییس‌جمهور توسط مجریان برنامه بود، محدودیتی که سبب شد 5 تشکل دانشجویی در اعتراض به این اقدامات شبه امنیتی، از اظهارنظر مقابل رییس‌جمهور انصراف دهند و فضای 16 آذر تبدیل به مونولوگ رییس‌جمهور شود.

4 تشکل دانشجویی دفتر تحکیم وحدت، بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن‌های اسلامیدانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به دلیل حذف یا کاهش مدت‌زمان آن‌ها برای اظهارنظر و نقد مسایل موجود جامعه، با اعلام نارضایتی از ایجاد افضای امنیتی بر خلاف نظر هفته گذشته آقای روحانی در گلستان مبنی بر به سر آمدن فضای امنیتی و افراط از حضور در این مراسم انصراف دادند و عملا مراسم تبدیل به گفت و شنود میان حامیان اصلاحات و رییس جمهور شد و باردیگر به مانند سال گدشته، 16 آذر رنگ شاداب دانشجویی خود را به رنگ خاکستری حلقه امنیتی  واگذار کرد.

تکرار سریال برچسب‌زدن به منتقدین

16 آذری که رنگی از تدبیر نداشت!16 آذری که روز دولت بود نه دانشجو!در همین حال، رییس جمهور محترم در اظهارات خود در جمع حضار با اشاره به انتقاد از دولت در گرانی‌های موجود و مذاکرات هسته‌ای گفت: یک عده تازه به دوران رسیده که البته ما به آنها هم احترام می گذاریم، نمی خواهد اینقدر نسبت به آینده و ارزشهای انقلاب و ارزشهای اسلام دل‌نگران باشند. ما همه باید در ارزشها اجماع نظر پیدا کرده و نظر مشترک پیدا کنیم. امروز دنیا باور دارد که مذاکرات ما یک مذاکرات جدی و منطقی و روبه جلو است. قبلا هم همینطور بوده ولی باور نمیکردند. امروز دنیا قبول دارد که جمهوری اسلامی ایران مسلح به سلاح منطق و عقلانیت است. امروز همه قبول دارند که جمهوری اسلامی ایران ضدخشونت و افراطی گری است و اگر نبود چطور اعلام جمهوری اسلامی ایران برای جهان عاری از خشونت و افراطی گری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اتفاق آرا و مخالفت فقط دو سه کشور مثل آمریکا و اسرائیل به تصویب جهانی می رسد؟

ای کاش رییس هیئت دولت بدون هیچ برچسبی به منتقدین دولت یازدهم، از عملکرد آنها انتقاد می‌کرد که متأسفانه این مسئله اتفاق نیفتاد و مشرق در گزارش دیگری به چرایی تکرار سریال برچسب‌ها به منتقدین در دولت یازدهم اشاره خواهد کرد.

حدف سخنرانی تعدادی از چهره‌های انقلابی در دانشگاه‌های مختلف

از دیگر حوادث قابل توجه در 16 آذر 1393، حدف و لغو مراسم تعدادی از چهره‌های مؤمن و انقلابی در دانشگاه‌های مختلف بود، بر اساس اخبار منتشر شده، یکی از مراسم لغو شده، سخنرانی "حسین شریعتمداری" مدیر مسؤول روزنامه کیهان در دانشگاه امیرکبیر بود.

مسؤولین دانشگاه‌ها امیرکبیر در استدلال جالب و غیرقابل‌قبول در لغو حضور حسین شریعتمداری در این دانشگاه اعلام می‌کنند: هیئت نظارت به دلایل حفظ حرمت میهمان در دانشگاه امیرکبیر با برگزاری این سخنرانی مخالفت کرد و از ابتدا مجوزی صادر نشد که لغو شود.

معاون فرهنگی دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: تأکید رئیس دانشگاه امیرکبیر بر ارزشی بودن شریعتمداری است و خود من نیز در آینده شخصاً از وی دعوت می‌کنم که برای سخنرانی در دانشگاه حضور یابد ولی با توجه به سابقه دانشگاه امیرکبیر در این شرایط حضور وی در دانشگاه ممکن بود سبب عدم رعایت حرمت وی شود.

اگرچه این اظهارنظر توجیه دم‌دستی مسؤولین دانشگاه امیرکبیر است چراکه قطعاً آقای شریعتمداری به‌عنوان یک فرد مؤمن نسبت به حرمت خویش، بیش از دیگران اهمیت قائل می‌شوند و اگر مسؤولین دانشگاه از ایجاد فضای ملتهب به‌واسطه افشاگری و سخنرانی ایشان نگران بودند، این بحث دیگری است که از کنارش عبور می‌کنیم و تحلیل آن را به زمان دیگر موکول می‌کنیم.

  • لغو سخنرانی رسایی در دانشگاه صنعتی قم

صبح 16 آذر نیز رسانه ها خبر دادند برنامه سخنرانی حجت الاسلام حمید رسایی در دانشگاه صنعتی قم لغو گردید. این برنامه که با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم به مناسبت روز دانشجو برنامه ریزی شده بود پس از مخالفت شدید برخی از مقامات دولتی توسط مدیران این دانشگاه لغو شد.

  • لغو سخنرانی سید محمود نبویان در دانشگاه آزاد اراک

اما صبح دیروز یکشنبه 16 آذر برنامه سخنرانی سیدمحمود نبویان نماینده مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد اراک نیز لغو شد. برنامه سخنرانی نبویان حدود یک ماه قبل اطلاع‌رسانی شده بود و برگزار کننده این برنامه بسیج دانشجویی بود.

  • لغو سخنرانی همسر شهید علیمحمدی و جایگزینی پزشکیان در دانشگاه هنر تبریز!

به گفتهی مسولین بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، مقرر شده بود خانم دکتر منصوره کرمی همسر شهید دکتر مسعود علی محمدی به عنوان سخنران روز دانشجوی این دانشگاه حضور داشته باشد و مورد موافقت مسئولین دانشگاه هم قرار گرفته بود و تمامی هماهنگی ها با همسر شهید انجام شده و بلیت های هواپیما نیز تهیه گردیده بوداما بعد از جلسه شورای فرهنگی این دانشگاه ، این برنامه به دلایل نامربوط و غیر منطقی لغو شد.

به گزارش سایت محلی زیتون،در این جلسه مقرر شد تا از دکتر پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران دعوت به عمل آید!

برخورد نامناسب با اصحاب رسانه در دانشگاه تهران

16 آذری که رنگی از تدبیر نداشت!16 آذری که روز دولت بود نه دانشجو!از دیگر مسایل بوجود آمده در 16 آذر امسال، برخورد نامناسب و خارج از عرف مسؤولین دانشگاه و انجمن اسلامی دانشگاه تهران و با اصحاب رسانه بود.

بنابر گزارش تسنیم، مراسم انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برای بزرگداشت روز دانشجو در حالی عصر امروز یکشنبه در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد که مسئولان برگزاری این مراسم در اقدامی نامناسب و خارج از عرف، تعدادی از خبرنگاران و عکاسان را که قصد پوشش خبری این مراسم را داشتند، از تالار شهید چمران اخراج کردند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران یک تشکل دانشجویی دوم‌خردادی به شمار می‌آید و در برنامه امروز این تشکل نیز مصطفی معین وزیر علوم دولت دوم‌خرداد و علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند.

مسئولان این تشکل خبرنگار و عکاس خبرگزاری‌های تسنیم و فارس و همچنین خبرنگار و فیلم‌بردار صدا و سیما را از مراسم مذکور اخراج کردند و به آنها اجازه پوشش خبری این مراسم را ندادند.

در این مراسم مسئولان این تشکل دوم خردادی، عکاسان خبری خبرگزاری‌ مهر و باشگاه خبرنگاران را نیز اخراج کردند.

حضور حلقه فتنه و افراط‌گرایی در مدیریت وزارت علوم

شاید بتوانیم حوادث و بی تدبیری‌های دیروز دانشگاه تهران و دانشگاه‌های دیگر را، یکی از نتایج نفوذ شبکه فتنه و افراط در مدیریت وزارت علوم بدانیم، شبکه‌ای که بارها توسط نمایندگان و دلسوزان انقلاب نسبت به حضور آنها در دانشگاه‌ها هشدار داده بودند.
قاعدتا جریان مستبد و آشوبگر فتنه در دوران بی‌وزیری وزارت علوم بر اساس شواهد و اظهارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح فرجی‌دانا، اقدام به شبکه‌سازی و مهره‌چینی در داخل دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه بدون رییس تهران کرده‌ است و حوادث امروز دانشگاه تهران همراه با شعارهای ضدهنجاری و حمایت از فتنه‌گران در حصر، نه تنها به آرامش و امنیت دانشگاه‌ها کمک نمی‌کند بلکه سبب می‌شود دولت تدبیر، بواسطه شلوغی و ایجاد ناامنی و فضای ملتهب و مسموم سیاسی در دانشگاه‌ها، از اهداف اصلی خود مبنی بر رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم بازبماند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 113
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 44
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    جریان افراط که شمایید و همه میشناسنتون!؟
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    مشرق جان نمیخواهی بفهمی که مردم به اقای روحانی رای دادند ? ما دانشگاهی ها با کسایی که ایشون انتخاب کنه موافقیم
  • علی ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    مرگ بر فتنه گر
  • محمد ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    از حرمت شکنان عاشورا و حماینشان انتظاری بیش از این نیست لعنت به معاویه ها و عمرعاص های زمام ما
  • محمد ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    مردم؟! منظور شما کدوم مردمه نصف مردمی که به ایشون رای ندادن ایرانی نیستن؟! چهره واقعی اعتدال مانند گفتار شماست.
  • علی ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    نه که در 4 سال گذشته به کسی حق داده میشد حرفشو تو دانشگاه بزنه. بنابر فصل الخطاب رهبر: دانشجو باید سیاسی باشه. من از مشرق تعجب می کنم که از حرفای امروز دانشجویان ناراحت شده است. کمی منصف باشیم.
  • erfan ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    هر جه دل تنگت میخواهد بنویس مشرق جان من جای شما بودم چند بار سخنرانی دکتر روحانی رو گوش میکردم بعد میرفتم یه گوشه ساکت مینشستم و حرفی نمیزدم
  • رامین ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    چه دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید، اکثر دانشگاهیان طرفدار اصولگراها نیستند.
  • erfan ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    اتفاقا منظور ما همون عده تحصیلکرده هست که به دکتر رای دادند . بقیه هم نظرشون کاملا محترمه
  • erfan ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    البته نظر شما هم محترمه
  • کیا ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    فاسقین بدتر از منافقین و منافقین بدتر از کفار..
  • محمد ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    عجب تمام تحصیل کرده ها به شما رای دادن؟! بقیه هم بی سوادن منطق جالبی دارید!!!!
  • بسیجی ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    شما که استاد برچسب درست کردنی، هرکس باهاتون موافق نباشه فتنه گر یا ضد انقلابه!
  • محمد ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    از امریکا به این نتیجه رسیدی؟! خسته نباشی
  • محمد ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    من محتاج تایید نظرم از سوی شما نیستم راه ما با راه شما جداست
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    دانشجوهای وی پی انی رو نیگا کن
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    تو معلومه بد سوختی چن بار کامنت گذاشتی خخخخخخخ
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    طرفدار فتنه هم نیستند
  • فتنه خط قرمز نظام است ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    میبینم که اصلاحتیا فعال شدن و تو مشرق نظر میدن انصافا چه تلاشیم میکنن تند تند نظر میدن که بگن ما بی شماریم ! :)
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    شما همه ی دانشجویان طرفدار خودتونو جمع کنید برید سطل زباله آتش بزنید :) اینقدر هم سعی نکنید با تقسیم دانشجو و دانشگاه و مصادره دانش جو موج سواری کنید. دوره ی موج سواری امثال شما تمام شده.
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    همین که erfan و رامین از آمریکا آقای رئیس جمهور رو تایید میکنن خودش بیانگر خیلی چیزهاست :)) شما دو تا هم اشتباهی اومدین اینجا برید زنگ بزنین BBC اون جا پولتونو بگیرید :)
  • علي حقجو ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    راست ميگه بنده خدا . جواب ابلهان خاموشيست . خدا كي ميشه دوره اين ابلهان شهوت پرست عقده اي بي ايمان وطن فروش تموم بشه و دوباره روي آرامش رو ببينيم
  • علي حقجو ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    و اكثرهم لا يعقلون . راست ميگه
  • دکتر ایرج ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    رفتاری که با همسر دانشمند شهید هسته ای دکتر علی محمدی شد که توسط اسراییلی ها ترور شد واقعا مایه ننگ و خجالت خود من شد من خودم شخصا اصلاح طلب بودم ولی رفتارهایی که در چند ماه اخیر در دانشگاه دیدم رو اصلا رفتار اصلاح طلبان نمی دونم بلکه رفتار مخالفین نظام و براندازان می دونم که در پوشش اصلاح طلبان فقط و فقط با هدف تغییر رژیم وارد دانشگاه شدن از نزدیک شاهد سخنرانی های کاملا سیاسی به جای تدریس برخورد و اخراج دانشجویان مدافع نظام از کلاس و رفت و آمدهای ماهیانه و حتی هفتگی برخی از اونها به سفارت خانه های فرانسه و آلمان و چند کشور دیگه در تهران هم هستم این وزارت اطلاعات کجاست!؟
  • ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    همون رهبر گفت دانشگاه نباید باشگاه سیاسی بشه آدم الاف
  • یک مدرس دانشگاه ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    انچه که در16 اذر 93 در سطح دانشگاههای تهران وسایر شهرها رخ داد حقیقت امروز دانشگاههای ماست. بیخود سعی نکنید کثرت دانشجویان سبز را به مدیران دولتی و دستهای خارج دانشگاه ربط دهید همین توهمات ونادیده گرفتن واقعیات بوده که امروز اینچنین شما را متعجب میکند وگرنه چیز دور از انتظار وعجیبی رخ نداده برخلاف همه تبلیغات حکومتی چه خوشمان بیاید چه نه قطعا اکثریت مطلق دانشجویان و همینطور اساتید دانشگاهها حامی موسوی وخاتمی یا بقول شما فتنه گران! و از نگاه انها رهبران محبوب جنبش سبز هستند!! این حقیقت پنهان که امروز موجب شوکه شدن وحیرت اصولگرایان از کثرت هواداران فتنه! شده ناشی از شکاف عمیق بین اصولگرایان سنتی دارای تریبون و دانشگاهیان است انها همیشه تصور میکنن همه مردم همانند انان که پای تریبونشان نشسته اند فکر میکنن اما امروز از مشاهده حقیقتی شوکه شده اند چگونه است که هزاران نفراز نخبگان در سراسر کشور فریاد میزننند موسوی وکروبی ازاد باید گردند ودر گوشه ای دیگر افرادی خواستار اعدام انان هستند!! سوال اینست تاکی وتا کجا این دوگانگی وتفرقه ایجاد شده پس از حوادث 88 باید ادامه یابد وتاکی باید در این شیپور تفرقه درجامعه دمید!!?
  • عشق نژاد ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    دکتر فقط یکیست اونم مردمیست
  • ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    یادمه فضا زمان احمدی نژاد چنان باز بود که عکسش رو هم جلوش آتش زدن جناب منصف!
  • علي ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    ازمشرق وامثال ان غير از ايناگر بشنويد بايد تعجب كنيد...
  • ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    یادتونه اولین بار خوددتون شروع کردید!!!لغوسخنرانی سیدحسن خمینی در بروجرد!!چیزی که عوض داره گله نداره
  • ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    جریان اصلاحات سانسورچی ترین گروه در ایران هستند زنده باد مخالف من!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    مگه شما سال 88 فهمیدید که مردم به چه کسی رای دادند ادای دموکراسی در نیارین که بهتون نمیاد
  • ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    ایشان با اقدامات خودشون نشون میدن رئیس جمهور همون 36درصدی هستن که به ایشون رای دادند نه همه مردم
  • امین ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    اولا دانشگاهی بودن به ادعا ثابت نمیشه و الا با کلیک همه میشدن پروفسور دوما شما فقط به روحانی رای دادی؟ بقیه رای ندادن؟ پس از طرف خودت حرف بزن نه همه سوما باید به آراء کسانی که به ایشون هم رای ندادن احترام گذاشت چون رئیس جمهور همه هستن مخصوصا که ایشون 50 درص رای نیاوردن.
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    خب راست میگی شما چون اگه حرف بزنه کسی برچسب زده میشه بهش
  • امین ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    واقعا من موندم این اکثریت رو از کجا میگید هی؟ اکثریت بر چه اساسی تعیین میشه؟ رای انتخابات که اونم 50 50 شد بر فرض اینکه قبول کنیم همه اقشار ملت نصف نصف رای داده باشن. هی تو بوق کردن میگن دانشگاهیا با اصلاحاتن با کدوم مدرک و دلیل؟ یعنی هر کی خوشتب بگرده اصلاح طلبه ؟ حرف بدون مدرک و دلیل زدن که هنر نیست.
  • تقی ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    خیلی عجیبه مضمون این حرف " به شما تازه به دوران رسیده ها البته احترام میگذاریم "
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    بله فتنه اصلی سال ها پیش راه افتاد. مردم داشتن زندگی شونو می کردن
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    عرفان جون شما که فرمایش میکردین تو روستاها بیشترین رای رو آوردین ولی احمقانه ترین حرف همینه مردم دو بار به احمدی نژاد رای نداده بودن که پدرشو در آوردین و هر کثافت کاری که خواستین کردین علیهش؟ حالا شما تندروهایی که از نظام و انقلاب و اسلام و امام هم گذشتین درس اعتدال میدین به دیگران؟ در ضمن وقتی یاد گرفتی به رای مردم حتی اگه مخالف تو بود احترام بذاری و وقتی رای نیاوردی نریزی تو خیابون مملکت رو به کثافت بکشی لیقات داری که درباره این مسائل دهنتو باز کنی. شماها دیکتاتورهای بسیار بسیار حقیری هستین که خیلی دلتون میخواد دموکرات به نظر برسین
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    جانم به انصاف تو و روسات انصاف شماها رو سال ۸۸ با مغز استخون درک کردیم
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    اونی که فتنه گره فتنه گره مهم نیست موافق ما باشه یا مخالف ما شما کثافت کاری کردین سال ۸۸ و مملکت رو بردین به ورطه تحریم های واقعی اون وقت طلبکار هم هستین؟
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    از شما افراطی تر؟؟؟؟!!!!!!
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    من اگه جای تو بودم عرفان جان میرفتم شعارای تحمل مخالف و زنده باد مخالف من و اینا رو بزرگ با ماژیک مینوشتم سخنرانی حسن آقا را هم میذاشتم کنارش و حسابی بهش فکر میکردم البته شما خیلی وقیح تر از این حرفا هستین سال ۸۸ که رای مردم رو ریختین تو سطل آشغال معلوم بود که از فرق سر تا نوک ناخن پا کوچکترین اعتقادی به شعارهایی که باهاش به قدرت رسیدین ندارین و فقط برای سرکوب مخالفین خودتون شعار آزادی میدین. چه دیکتاتوری وقیحی ست. استبداد به نام آزادی
  • بهنام ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    نه جریان افراط شمایید و همه میشناسنتون. نفرین بر فتنه گران
  • شیعه ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    نویسنده ی مقاله هر چه دل تنگش می خواهد می گوید. میکروفون آزاد در اختیار طرف مقابل نیست تا از خودش دفاع کند. تندروی و ح... خصلت داعشیان است.
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    انتخابات اینده مشخص میشه مردم چقدر به دولت رای میدن شماها که نظر دادین برید در خیابون با مردم حرف بزنید ببینید چقدر راضی هستن خیلی ها پشیمون شدن از رای دادن به این دولت سرتون رو زیر برف نکنید بعضی ها عابرو جنبش دانشجویی و دانشجو رو بردن
  • 110 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    خدایا بد زمانه ای قرار گرفتیم بعضی ها که تحمل شان سخت هست خوب از بد تشخیص نمی دهند باید چه کار کرد. آقای عرفان مشکلات شما گویی 100 روزه حل شده!!!!
  • مهمان ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    باشه بابا !! آهان میخوای بگی که شما از اونایی که غرب زدند و روز عاشورا88 پرچم امام حسین رو ..... چرا داد میزنی ؟ همه شناختنت
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    مردم و دانشجویان تودهنی محکمی به اصول گرایان زدند - اما مشکل اصول گرایان این نیست - بلکه مشکل آنها این است که این تودهنی هر روز و هر سال بیشتر و محکم تر می شود -
  • سید احمد ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    امثال تو زیاد بودن که به اسم بسیجی سال 88 مردم رو کتک میزدن حناتون رنگی نداره جوجه
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    آقا erfan پيشنهاد مي كنم بري ببيني بيشترين رآي رئيس جمهور محترم آقاي دكتر روحاني از ده كوره ها بوده و مردم رنج كشيده به اميد سامان گرفت وضع اقتصادي به ايشون راي دادند نه به قول شما افراد تحصيل كرده ( البته تحصيل كرده با تعريف شما )
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    الحمدالله که دانشجویان و مردم آگاه هستند و فریب اصول گرایان را نمی خورند
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    افراط توی نادانی که اسیر آمریکا شده ای . تو و امثال تو که زندگیتون شده خوش گذرونی دو روزه تو همین دنیا
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    بعید میدونم تو دانشجو باشی. حالا خوبه رئیس جمهور با اختلاف فقط 200 هزار رای اورد.
  • سلمان ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    در مورد جریان افراط که گفتید این به قول شما افراطیون هنوز جزو بدنه نظام جمهوری اسلامی هستند نه فتنه گرانی که اکثرشون به صورت آشکار جلوی نظام ایستادن به هر حال آدم در دفاع از نظام افراط کنه بهتر از اینه که عملا و به شکل واضح نوکر کفار حربی بشه چون کسی که افراط کنه اگه دشمن خارجی هم حمله کنه جلوش می ایسته نه امثال شماها که تو شبکه های اجتماعی می گفتید اگه آمریکایی بیان جلو پاشون گوسفند قربونی می کنید
  • سلمان ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    رای مردم برای حل مشکلات بود نه اینکه خود ایشون مشکل زایی کنه
  • سلمان ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    امثال وهب نصرانی در کربلا تازه وارد بودن و امثال طلحه و زبیر جزو سابقه داران اسلام البته امیدوارم من هم جزو این تازه به دوران رسیده هایی باشم که آقای روحانی گفتن این چیزی بود که من از سخنرانی ایشون دریافت کردم هر چند نظر شما هم محترمه البته نه برای من
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    ایشون از اعضای فعال پایگاه بسیج شهدای صهیونیست هستن از حوزه 666 تلاویو خخخخخخ
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    جناب مدرس دانشگاه با کسی میشه وحدت کرد که در دایره حق باشه... با کسی که از دایره حق خارج شده و جلوی حق اسلحه کشیده باید ایستاد وگرنه باید به عقلمون شک کنیم این دانشجوهایی که شما میگین هم اکثرا از روی احساسات و جوگیر شدن و اینکه یه عده تو گوششون میخونن و میخواد جای ارزش و ضد ارزشو عوض کنن فریاد وا خاتمی سر میدن وگرنه منطقی پشت خواستشون نیست در ضمن شمایی که میگین اکثر دانشگاهیان خاتمی چین و فتنه گر، 24 میلیون رای احمدی از کجا اومده بود؟ چرا سال 88 غیر از تهران تو بقیه شهرها فتنه گرا نتونستن کاری از پیش ببرن؟
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    الهی بمیرم از بی تریبونی مردین... روزنامه های زنجیره ای هم واسه عموی منه لابد
  • مرد غارنشین ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    شما از اونایی بودید که
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    افراط توی جاهل هستی که اسیر توهم شدی .راستشو بگو باز چی زدی؟
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    لعنت بر فتنه گر
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    زیاد بودنشان یک توهمه این عده سر و صدایشان بلندتره
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    روزگاري آنان سوار بود و ديگران رانمي گذاشتند امروز ديگران نمي گذارند آنان بيايند اين دعواادامه دارد هميشه گهي زين به پشت و گهي پشت به زين متاسفانه اخلاق و فرمايشات رهبري راهر دوگروه فراموش كرده اند.دشمن نقشه مي كشد ماهادعوامي كنيم فرصت طلبان هم سوءاستفاده
  • ناشناس ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    تنها راه دفع شر سران فتنه محاکمه و اعدام است و این مطالبه اکثریت مردم ایران است انشاءالله که محقق شود.
  • ناشناس ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    زرشک ! خخخخخخخخخخخخخخ !
  • ناشناس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    مردم فریب اصلاح طلبان رو خوردند و به کلید کذایی رای دادند.
  • ناشناس ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    چقدر شما بی شمارین !!! خخخخخخخخخخخخخ.
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    من هیچ اعتقاد و علاقه ای به جماعت اصلاح طلب ندارم اما مگر آقایان حدادعادل و جلیل اصولگرا نیستند؟! مگر این بزرگواران در دانشگاه تهران سخنرانی نکردند؟! پس لطفا یک طرفه علیه دولت - که البته انتقادات زیادی به او وارد است - جوسازی نکنید؟! اتفاقا به نظر من روز خوب دانشگاه آن روزی است که در آن هم امثال حدادعادل و جلیل سخن بگویند هم معین و مطهری... واقعیتهای دانشگاه رو باید دید باید به عقاید و سلایق مختلف میدان داد ما اگر بر حقیم با استدلال و منطق حرف مخالف را جواب دهیم نه با سرکوب و سانسور
  • ناشناس ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    امروز مشکل ما رنگ سبز است نه اختلاس 12 هزار میلیاردی
  • دانشگاهی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    کاملا با شما موافقم اینا هنوز تو دوران احمدی نژاد به سر میبرند، نمیخوان اون دوران خوش را فراموش کنند.
  • ایرانی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    کاملا درسته ولی اینا نمیخوان اینو قبول کنند.
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    باشه. بهش میگم :))
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    مشرق به جز این هم از تو انتظار نمیره که شر و ور بنویسی، چرا واقعیت رو قبول نمیکنید. زنده باد آزادی.
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    نه اینکه احمدی نژاد و خاتمی و بقیه رییس جمهور همه مردم بودن !
  • محمد ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    همون جلبکای سبزو میگی دیکه؟!
  • ناشناس ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    لطفاً مجوزهای صادر شده جهت ایراد سخنرانی توسط آقایان شریعتمداری - رسایی و دیگران را نشان دهید
  • محمد ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    نوکران انگلیس و اسراییل جز همین مزخرفات چیز دیگه ای ندارن بگن انشاالله با اربابتان محشور بشید
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    برید تو به کنید در درگاه خدا و زندگینامه خوارج را بخونید
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    راستی خیلی از عکسهای ... رو نذاشتی مشرق، اینا به عروسی میرفتن که آوردنشون اینجا؟؟؟ دانشجو تو کدوم کشور دنیا اینقدر وقت میکنه که به ناخن و ... برسه؟؟؟ یعنی الان تمام مشکل ما شده رفع حصر چندتا قاتل؟؟؟ راستی این آقای روحانی روحانی که میگن، کیه؟؟ ایشونم آخونده یا نه؟؟؟ آخوند و این جلسات؟ مگه ایشون رساله عملیه نخوندن یا نمیخونن؟ میشه یه جوابی به ما بدین
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    دمت گرم ناشناس 12:43. اگه بقیه موارد رو میگفتی فکر نمیکنم جا پیدا میکردی...اینو باید اونایی بدونن که نمیخوان بدونن
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    تو این مملکت دعوای چپ و راسته فقط...اونی هم که سرش کلاه میره مردم هستن و بس
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    شماهم تشریف ببرید پایگاه دارن ساندیس میدن!!! یوهو تموم میشه بت نمیرسه !!
  • ناشناس ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    واقعا متاسفم بجاي اينكه مسئولين دنبال حل كردن مشكلات مردم باشند دنبال بازيهاي سياسي خودشون هستند مردم از فرط گراني جانشان به لبشان رسيده و قدرت خريد را ازدست داده اند روز به روز به تعداد فقرا اضافه ميشه اختلاسهاي ميلياردي ميشه اونوقت مسئولين به جاي حل كردن مشكلات دنبال سياسي بازي ودهن كجي به هم هستند خوب مملكتي كه ....
  • محمد ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    بیخود سعی نکن هدف کثیفتونو تو 88 ماست مالی کنید هدفتون از شعارتون معلوم بود از اول به فکر براندازی نظام و تخریب ولایت فقیه بودید ولی کور خوندید انشاالله ورزی کله پوک اون دوتا کثافت رو خودمون میبریم همراه با طرافداراشون.
  • محمد ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    همه جا را گرفتند حالا شما می فرمایید مواظب باشیم
  • مملی ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    خوب ملت اینا را نتخاب کردن دیگه!!
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    خوب مشرق وقتی شریعتمداری این قدر در سرمقالاتش به اصلاح طلبان برچسب رحم اجاره ای و نطفه نا مشروع دولت میده اصلاح طلبا هم حق دارن اجازه سخنرانی بهش ندن متوجه شدی سایت زرد مشرق!!
  • ایرانی ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    منهم یک مدرس دانشگاه هستم و موافق مطالبی را که همکار احتمالی فرموده اند نیستم ، متاسفانه بعضی از این آقایان مردم و جامعه را نمی شناسند و حتی به ساختار و نحوه تفکر اکثریت جامعه صنفی خود نیز واقف نیستند و به غلط تفکرات دوستان و اطرافیان قلیل خود را به جامعه تعمیم داده و توهم اکثریت دارند درصورتی که به هیچ وجه چنین نیست. مردم و اکثریت جوانان و دانشگاهیان در راهپیمائی های متعدد ، مثلاً راهپیمائی عظیم 9 دی نشان دادند که تفکرشان چگونه است، کمی به خود بیائیم ، یک مدرس دانشگاه ، اگر واقعاً مدرس دانشگاه است باید دید وسیع و چشمانی ژرف نگر داشته باشد. از خدای بزرگ بصیرت طلب کنیم.
  • شعیب صالحی ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    مردم به یک شخص برا ساس برنامه ها و وعده هاش رای میدن و وقتی میشه فهمید مردم طرف دار یک دولت هستن که برای بار دوم بهمون دولت رای بدن.اینکه مشخص بشه مردم طرف دار دولت فعلی هستن در انتخابات بعدی مشخص میشه نه انتخابات قبلی و براساس یکسری شعلر داده شده
  • محمد ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    ساندیس این حکومت رو میخوریم افتخار میکنیم شما هم برو فضولات ارباب امریکاییت رو بخور .
  • سلمان ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    مومنین بارها در اقلیت قرار گرفتن گیرم مردم ما هم همه به شما بپیوندند این دلیل حق بودن شما نیست بلکه هرکس و به هر تعدادی هر چند خارج از شمارش باشه به شما بپیونده باطل خواهد بود کما اینکه در جامعه جاهلی حضرت رسول حق بود و قریش با تمام کثرتش باطل
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    اون سبزکها اگه میومدن که ارقام دیگه میزد سر به فلک 95 میلیارد تومن دولت موسوی با دلار هفت تومنی یادتون نمیاد
  • erfan ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    میبینم که بد جور به تکاپو افتادین. در جواب آقای حقجو باید بگم حیف اون شهرتی که داری. از شعور جنابعالی بیش ازین انتظاری نیست. بقیه دوستان هم نظرشون محترم هر چند نظرتون جای دیگه ای دایورته
  • erfan ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    اتفاقا من از ایران تایید کردم . در ضمن وجدانی کی بیشتر پول میگیره ؟ اونی که به بهونه مذهب و اعتقاد هر کاری خواست کرد یا اونیکه با بی بی سی همکاری کرد؟ البته اون پول خوردن نداره شاید برای شما قابل هضم باشه ولی من نون به نرخ روز خور نیستم. مشکل شما کوته فکرا همینه که هر کسی مخالف نظر شماست یا فتنه گر هست یا وطن فروش. در هر صورت ما برای شما هم احترام قایل هستیم
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    شما عم برو منزل تا دلارای تازه رسیده از اون ور تموم نشده
  • وحید ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    سلام نظردوستان همگی محترم امابه دوستان اصولگراتوصیه میکنم که اصلاح طلب را بافتنه گریکی نکنندمن خودم توسال 88 به جناح اصلاح طلب رای دادم امادنبال فتنه نرفتم اگه کسی بانظر وشیوه اصولگراموافق نیست سریعابه اون برچسب ضدانقلاب .کافر.شهوت پرست .یاورامریکا واسراییل نزنیداین منطق درستی نیست که درپیش گرفتید.ودرمورداینکه روحانی رای خودش روازروستاهااورده یادتون نره درمورداحمدی نژاداین حرف بیشتربودمخصوصاباوامهای روستایی بلاعوضی که دادقوت گرفت بنظرمن همیشه به ارای اکثریت احترام بذارید
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    سلمان من با تو موافقم ++++++++++++++++++++
  • محمد علی ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    " ... فقط دو سه کشور مثل آمریکا و اسرائیل ... " آقای رئیس از کی تا به حال رژیم جعلی، غاصب و کودک کش صهیونیستی کشور شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فراموش نشود اینجا ایران است قلب مقاومت اسلامی
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    مردم درانتخابات به اعتدالل و صلح طلبی و دمرکراسی و آزادی خواهی رای دادند و به تحجروتندروی و عقب ماندگی، نه محکم گفتند ، پس شماآن موقع کجابودید ؟
  • علی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    چرا نظر ما رو نذاشتی شما هم مثل هم خطتتون جناب روحانی شدید
  • هیئت علمی ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    مشکل ما هم دقیقا همینه که امثال شما غربزده ها در بدنه دانشگاه ها نفوذ کردن و مقصر دولت خاتمی و دنباله فتنه در حال حاضر در وزارت علوم هستن و الا شما به عنوان یک غربزده وی پی انی اصلا شایستگی تدریس در دانشگاه را ندارید و بایستی به کشور وی پی انی خودتون سفر کنین و پول دشمنی با اسلام بزنین به جیب
  • علی ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    از فیلترینگ نظرها میخواهید به در اکثریت بودن خوتان برسید شیوه خوبی است برای فریب بقیه و طرفداران خوبتون که برای سنجش افکار عمومی به این نظرها استناد میکتتد
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    نه عزیز من زمان احمدی نژاد همین زیبا کلام که یک افراط گرای مشهور هست تو همه دانشگاه ها سخنرانی میکرد و کسی جلوش رو نمی گرفت
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    جالبه از رو نمی رن این جماعت 8 سال بهترین دوران بعد از انقلاب یعنی دوران احمدی نژاد را لجن مالی کردن تو رسانه هاشون و همش ادعا می کردن ما باشیم فلان و بیسال الان اومدن سر کار بلا نسبت ...ر زدن به سیاست و اقتصاد و فرهنگ و چون رسانه ها هم دست خودشون هست آب از آب تکون نمیخوره زمان احمدی نژاد گوجه یه کم گرون شد تو بی بی سی مستقیم پخش زنده داشتیم الان باید بگردی ببینی قیمت چی سر به فلک نکشیده .... تازه ادعای مهار تورم رو هم دارند قیمت ارز هم که رفت بالا قدرت چانه زنی در اپک رو هم که ندارن حداقل احمدی نژاد با ایجاد هیجان قیمت نفت رو بالا می برد...
  • علی ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    مسئولین محترم! جمع کنید اینها رو
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    شیعیان انگلیس و حومه تازگیا کور هم شدن؟ این همه تریبون داخلیو خارجی دستتونه. پول دولت هم این تریبون ها رو گرم نگه میداره. دیگه چتونه؟
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    تو که راست میگی ولی حتی اگه راست هم میگفتی و این کارو هم تونسته بودین بکنین تازه میشدین مثل اسلافتون یعنی بنی امیه و بنی عباس
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    رقم واقعی اون اختلاس ۷۰ میلیارده البته از شما که فرق گردش مالی رو با اختلاس نمیدونین بعید نیست اما بی خیال شما یه قلم ضرر ۴۰ ۵۰ میلیارد دلاری کرسنت رو بذاری وسط کل اینا میره پارکینگ
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    مشغول تمرین دموکراسی بودیم تو خیابون و سطل آشغال آتیش میزدیم
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    آقا شما هم که میگی تدلیس شده :) منظور کسی از فتنه گر اصلاح طلب صرف نیست اما چه کنیم که اصلاح طلبان شاخص تا به امروز مرز خودشونو مشخص نکردن. چه کنیم برادر که دیکتاتورهای فتنه گر رای ملت رو نپذیرفتن و ضربه ای به دموکراسی و استقلال و آزادی ملت زدن که برابر با جنگ بود. برادر چه کنیم که امروز عده ای با شعار اصلاحات و حزب ندا و امثال آن به دنبال باج خواهی سیاسی هستند. برادر چه کنیم که تئوریسین های حزب شما آشوب و خودزنی را همواره ابزار معقول میدونستن. برادر چه کنیم که حزب شما شیادانه به دنبال آزادی کسانی است که امنیت این ملت را به حراج گذاشتن.........
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    خوب شما توی این جماعت هو کش عقل میبینی؟ شما توی اون جماعت سطل زباله آتش زن :) عقل و درایت می دیدی؟ این جماعت که همش میخان از مرز عقل و نظام و عرف و .... بگذرن اصن عقل دارن؟ کاش مجنون حقیقت بودن نه مجنون چکمه های خونین دموکراسی عامریکایی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس