به دنبال تصویب لایحه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان «دولت یهودی»، اعراب سرزمین‌های اشغالی با قراردادن برچسب «شهروند درجه دو» بر روی تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی به این لایحه اعتراض کرده‌اند.

به گزارش مشرق، به دنبال تصویب لایحه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان «دولت یهودی»، اعراب این سرزمین با قراردادن برچسب «شهروند درجه دو» بر روی تصاویر خود به این لایحه اعتراض کرده‌اند.

روزنامه «تایمز اسرائیل»‌ در این رابطه نوشت: اسرائیل دارای مُهری که بعضی مردم را «شهروند درجه دو» لقب دهد، نیست اما عرب‌های سرزمین‌های اشغالی چالش جدیدی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته‌اند تا به لایحه پیشنهادی کابینه رژیم صهیونیستی برای تشکیل «دولت یهودی» اعتراض کنند و به گونه‌ای اقدام کرده‌اند که گویی این اتفاق در سرزمین‌های اشغالی رخ داده است.

به نوشته این روزنامه، «هیتام چارلز» و «سانا جملیه» یک مُهر ساختگی طراحی کرده‌اند که روی آن به عبری نوشته «شهروند درجه دو» که اطراف آن نیز کلمات «دولت اسرائیل» حک شده است، به همراه شمعدان (سمبل یهودیت) و شاخه‌های زیتون (که نشانه صلح هستند).

بر اساس این گزارش، اعراب سرزمین‌های اشغالی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، تصاویر خود را که علامت مذکور بر روی آن مُهر شده، قرار داده‌اند تا به این لایحه اعتراض کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته جاری قانونی را که بر اساس آن رژیم صهیونیستی به عنوان یک «دولت یهودی ملی» شناخته می‌شود، به «کنست» (پارلمان) ارائه کرد.

قانون مورد بحث در واقع اساسنامه‌ رژیم صهیونیستی محسوب و در آن تاکید می‌شود «اسرائیل دولتی ملی است برای تنها یک ملت – مردم یهود – و نه برای هیچ کس دیگر». اسرائیلی های مخالف این پیش نویس قانون می گویند زیان آن بیش از نفعش است و منجر به نزاع خواهد شد.

این قانونِ پیشنهادی می‌تواند الحاقیه‌ای برای اعلامیه‌ی استقلال اسرائیل در ماه می 1984 باشد که اسرائیل را به عنوان کشوری یهودی تعریف می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس