کد خبر 365487
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰

رئیس سابق «موساد» با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعتراف کرد که برای اولین بار از آینده صهیونیسم نگران است.

به گزارش مشرق، «شبتای شاویت» رئیس سابق «موساد» با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعتراف کرد که برای اولین بار از آینده صهیونیسم نگران است.

رئیس سابق موساد در ابتدای این یادداشت اینگونه نوشته است، از آغاز صهیونیسم در اواخر قرن 19، دولت یهودی در سرزمین اسرائیل از نظر آماری و قلمرو مستحکم تر شده است و این علیرغم درگیری‌هایی است که با فلسطینیان داشته است. ما در انجام چنین چیزی موفق بودیم زیرا به جای اینکه تلاش احمقانه کنیم تا دشمنان خود را متقاعد کنیم که اقدامات صحیحی انجام می‌دهیم، به صورت عاقلانه و با تدابیر جنگی عمل کردیم.

وی سپس ادامه داد: «امروز برای اولین بار از زمانیکه عقاید خود را شکل دادم، واقعاً نگران آینده پروژه صهیونیست هستم.من درباره انبوهی از تهدیدات حیاتی علیه خود از یک طرف و از طرف دیگر کوری دولت و فلج سیاسی و استراتژیک از طرف دیگر نگران هستم.گرچه دولت اسرائیل به آمریکا وابسته است اما روابط بین آن دو به پایین‌ترین میزان رسیده است.اروپا، بزرگترین بازار ما، در حال خسته شدن از ما است و به سمت تحمیل تحریم‌هایی بر ما حرکت می‌کند. برای چین، اسرائیل یک پروژه فناوری برتر جذاب است و ما دارایی‌های ملی خود را به خاطر سود می‌فروسیم. روسیه به صورت تدریجی علیه ما شده است و در حال حمایت و کمک به دشمنان ما است.

رئیس‌ سابق موساد ادامه داد: یهودستیزی و تنفر از اسرائیل از زمان جنگ جهانی دوم به ابعاد ناشناسی رسیده است. دیپلماسی عمومی ما و روابط عمومی ما به صورت ملامت انگیزی شکست خورده است و این درحالی است که فلسطینیان دستاوردهای بسیار مهمی را در جهان به دست آورده‌اند.

وی تأکید کرد: محیط‌های دانشگاهی در غرب به ویژه در آمریکا، گلخانه‌ای برای آینده حاکمیت کشورهایشان می‌باشد. ما در جلب حمایت برای اسرائیل در جهان آکادمیک در حال شکست خوردن هستیم. شمار چشمگیری از دانشجویان یهودی از اسرائیل روی برمی‌گردانند. جنبش بین‌المللی تحریم، سلب و تحریم علیه اسرائیل که برای مشروعیت زدایی اسرائیل فعالیت می‌کند، رشد کرده است و گروهی از یهودیان از اعضای آن هستند.

وی تأکید کرد: «در عصر جنگ نامتقارن، ما از تمام نیروی خود بهره نمی‌بریم و این تأثیر زیان‌آوری بر قدرت بازدارندگی ما دارد.»

وی تأکید کرد: «در عصر جنگ نامتقارن، ما از تمام نیروی خود بهره نمی‌بریم و این تأثیر زیان‌آوری بر قدرت بازدارندگی ما دارد. بحث درباره قیمت تنقلات پودینگ شیری و مرکزیت آن در گفتمان‌های عمومی نمایانگر فرسایش همبستگی که لازمه تداوم حیات ما است، می‌باشد. هجوم اسرائیلی‌ها برای کسب یک گذرنامه خارجی به واسطه تمایل آنها برای گرفتن شهروندی خارجی، نمایانگر آن است که احساس مردم از امنیت در اسرائیل رو به تزلزل است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس