کد خبر 363762
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: شهید تهرانی مقدم در بحران جنگ شهرها، با اقتدار موشکی ایران جلوی آسیب‌پذیری بیشتر شهرها را گرفت و عملیات مقابله‌به‌مثل را در راهبرد دفاعی ایران قرار داد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، عصر امروز در حاشیه همایش دانشمند برجسته، ویژه گرامی‌داشت شهید تهرانی‌مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به خصوصیات اخلاقی و عملی شهید سردار حسن تهرانی مقدم اظهار کرد: بنده تقریبا از اوایل جنگ تا زمان شهادت با ایشان ارتباط نزدیک داشتم.

وی اضافه کرد: این شهید فردی مومن، خردمند و دانشمند بود که زندگی و اندیشه خود را در راه خدمت به دفاع و امنیت کشور هزینه کرد.

سرلشکر صفوی با بیان ایکه شهید تهرانی‌مقدم را باید مرد صلح و امنیت منطقه نامید، تصریح کرد: او در زمان دفاع مقدس در مقابل بحران جنگ شهرها با اقتدار موشکی ایران جلوی آسیب‌پذیری بیشتر شهرها را گرفت و عملیات مقابله‌به‌مثل را در راهبرد دفاعی ایران قرار داد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: همچنین پس از جنگ و بعد از اشغال نظامی عراق و افغانستان، که امریکایی‌ها تصوراتی در ذهن‌شان داشتند، با ابتکارات و اقدامات شهید تهرانی‌مقدم باز هم اقتدار موشکی ایران به‌عنوان یک عامل مهم و بازدارنده در راستای امنیت و صلح کامل در کل منطقه به‌کار گرفته شد.

وی همچنین با اشاره به روحیه ورزشکاری شهید تهرانی‌مقدم تصریح کرد: وی اولین کوهپیمایی پنج هزار نفری در طول تاریخ کوه دماوند را سامان داد؛ من نیز در این کوهپیمایی حضور داشتم، که بخشی از مسیر را پیاده طی کرده و بقیه راه را با هلی‌کوپتر رفتیم؛ ولی ایشان تمام مسیر صعود را با پای پیاده طی کرد.

سردار صفوی با بیان اینکه شهید تهرانی‌مقدم روحیه‌ای جهادی داشت، تصریح کرد: در طول 10 سال فرماندهی من ایشان نیز فرماندهی موشکی را به عهده داشت؛ تلاش ایشان متفاوت از دوران دفاع مقدس نبود و با خلاقیت و روحیه همان دوران کار می‌کرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، شهید تهرانی‌مقدم و شهید چمران را الگویی علمی و رفتاری برای دانشجویان دانست که توانسته اند علم و عمل را با همدیگر تلفیق کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اظهار تاسف از وضعیت همکاری دانشگاه و صنعت در کشور بیان کرد: متاسفانه سیستم اجرایی کشور از دانشگاه‌ها استفاده نمی‌کند؛ دانشگاه‌ها با ظرفیت بالا می‌توانند در مدیریت و پیشرفت کشور نقش ایفا کنند.

سرلشکر صفوی تاکید کرد: دولت، وزارت‌خانه‌ها و تدوین‌کننده‌های برنامه باید از ظرفیت بالای دانشگاه‌ها استفاده کنند. امروز که برنامه ششم در حال تنظیم است باید استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در رابطه با پسرفت‌های صنعتی، کشاورزی، علمی و آمایش سرزمینی مورد تاکید قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس