مجموعه مستند «خط مقدم» با موضوع مروری بر تاریخچه اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران با محوریت نقش سردار شهید حسن تهرانی مقدم در این زمینه از شبکه یک پخش می شود.

 به گزارش مشرق، در مستند 6 قسمتی «خط مقدم» که از ‌یکشنبه‌شب ساعت 20:10 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود، روند رو به رشد صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران به تصویر کشیده می‌شود.
 
در اولین قسمت این مستند شرایط دفاعی ایران در اوایل انقلاب، دفاع مقدس، شروع جنگ شهرها توسط صدام و پاسخگویی ایران بررسی می شود.
 
قسمت دوم به چگونگی تهیه موشک از لیبی، آموزش نیروهای سپاه در سوریه و شلیک اولین موشک در جهت پاسخگویی به عراق اختصاص دارد.
 
قسمت سوم  مقابله به مثل موشکی ایران در جنگ شهرها تا توقف جنگ شهرها در مقطع اول را بررسی می کند، تجاوز صدام به حریم شهرهای ایران و آغاز تحقیق و توسعه در صنایع موشکی در بحبوحه جنگ از دیگر موضوعات قسمت سوم مجموعه مستند خط مقدم است.
 
قسمت چهارم کارشکنی نیروهای لیبیایی و امتناع آنها از آموزش موشکی نیروهای سپاه جهت پاسخگویی به شرایط صدام و روایت 17 روز سخت و نفس گیر برای نیروهای موشکی سپاه  در اوج جنگ شهرها را بیان می کند.
 
قسمت پنجم نیز درباره مقطع ششم جنگ شهرها،موشک باران تهران و پاسخگویی نیروهای موشکی سپاه است و قسمت ششم و آخرهم افزایش توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران و نگاهی به قدرت موشکی امروزی ایران و صنایع بومی موشکی را به تصویر می کشد.
 
در این مستند افرادی همچون سردار شهید حسن مقدم، سردار رحیم صفوی، محسن رضایی، سردار حاجی زاده، سردار وحید دستجردی، سردار رفیق دوست، سردار نامی و آقای سیدمهدی وکیلی و مهدی سیوندیان صحبت کرده‌اند.
 
عوامل دست اندرکار مجموعه مستند «خط مقدم» عبارتند از: کارگردان نادر فرجی، تهیه کننده: محمدحسین پیکانی، تصویربردار: طاهر نادری، تدوین: نادر فرجی.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد علی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    روحش هم قرین سید و سالار شهیدان.
  • افشین تهران ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    این مردان هیچوقت فراموش نمیشوند.چرا که لحظه لحظه زندگی این سرداران و قهرمانان ایثار و فداکاری در راه دین و کشور و ملت بوده و هست.خداوند همه شما را محشور با شهدای کربلا نماید.
  • manamhamintor ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    بالاخره برنامه قائم به کجا رسید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس