مسئول روابط عمومی سپاه گفت: در سومین سالگرد شهادت شهید طهرانی‌مقدم، شاهد به ثمر نشستن پروژه‌ای هستیم که آن شهید بزرگوار در راستای تست آن به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز در نشست خبری گفت: قدرت موشکی باعث عملی نشدن گزینه های نظامی روی میز دشمنان بوده و هست.

شریف افزود: در سومین سالگرد تهرانی مقدم شاهد به ثمر نشستن پروژه ای هستیم که ان شهید در راستای تست ان به شهادت رسید. این امر نقش قابل توجهی در افزایش توان نظامی و دفاعی ما داشته است.

وی با بیان اینکه نمایش بخشی از توان موشکی در رزمایشهای پیامبر اعظم(ص) دشمنان را وادار به عقب نشینی کرد، گفت: کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه در 10روز برگزار می‌شود.

شریف ادامه داد: یادواره شهدای موشکی سپاه، فردا با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در محل ستاد نیروی هوافضا برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی سپاه همچنین با بیان اینکه اقدامات طهرانی مقدم، صهیونیستها را به وحشت انداخت و زمینه اضمحلال انها را فراهم کرد، اظهار داشت: امروز جوانان فلسطین و لبنان قدردان تلاش‌ها و همت‌های طهرانی‌مقدم هستند.

شریف در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: نگاه سپاه به دولتها نگاه سیاسی نیست و موفقیت دولت را موفقیت نظام می‌دانیم.

وی همچنین گفت: رزمایشهای سپاه براساس جداول از پیش تعیین شده برگزار می‌شود که درصورت نیاز، رسانه‌ای خواهد شد.

مسئول روابط عمومی سپاه با بیان اینکه ساخت و ساز مجموعه مستحکم «فردو» توسط سپاه موجب عقب نشینی دشمنان و هجمه به ورود سپاه به عرصه سازندگی شد، تصریح کرد: این مجموعه به قدری مستحکم است که دشمن را از هرگونه اقدام نظامی منصرف کرده است.

* مشروح سخنان سردار شریف به شرح زیر است:

سردار شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در این نشست که صبح امروز به منظور سومین سالگرد شهادت سرلشکر حسن طهرانی‌مقدم و گرامیداشت 30 سال اقتدار موشکی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی در حوزه نظامی هم بازدارندگی مؤثر و هم پاسخگویی احتمالی، قدرت موشکی سپاه است.

وی افزود: کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه در قالب برنامه‌های متنوعی در 10 روز برگزار می‌شود که این برنامه‌ها از روز پنجشنبه و جمعه گذشته با حضور ریاست جمهوری در منزل شهید طهرانی‌مقدم و برگزاری مراسم شب خاطره ویژه این شهید بزرگوار آغاز شده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه ادامه داد: همچنین فردا یادواره شهدای موشکی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مجموعه نیروی هوافضای سپاه برگزار می‌شود که در این مراسم کتاب خط مقدم و تمبر یادبود این شهید رونمایی و باطل می‌شود.

شریف خاطرنشان کرد: همچنین مراسم ویژه‌ای در روز چهارشنبه در پادگان ملارد برگزار می‌شود. همچنین همایش دانشمند برجسته در دانشگاه شریف و روز سه‌شنبه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره ملی اقتدار موشکی سپاه گفت: پاسداشت و تجلیل از 30 سال تلاش و مجاهدت سربازان امام و بنیانگذاران قدرت موشکی سپاه به فرماندهی دانشمند برجسته سردار طهرانی‌مقدم، معرفی سردار طهرانی‌مقدم به عنوان الگو و فرماندهی با شاخص‌های مدیریت جهادی به نسل جوان، بیان توان انقلاب اسلامی در بنیانگذاری قدرت موشکی در اوج تحریم‌ها، بیان نقش موشکی به عنوان افتخار ملی و مقابله به مثل در 8 سال دفاع مقدس، تاثیر قدرت موشکی در دکترین نظام جمهوری اسلامی، بازدارندگی دفاعی، امنیت ملی، سیاست خارجی و پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی در جهان اسلام و بیان نقش قدرت موشکی در تسخیر فضا از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

شریف در بخشی از سخنانش اظهار داشت: در آستانه گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم شاهد به ثمر نشستن پروژه‌ای هستیم که آن شهید در روند تست و آزمایش آن به شهادت رسید. این دستاورد نقش تعیین‌کننده‌ای در عرصه اقتدار دفاعی و ارتقاء بازدارندگی کشور داشته و خواهد داشت.

وی افزود: غرش موشک‌های مقاومت اسلامی فلسطین و حماس طنین فریاد حسن طهرانی‌مقدم است که در وصیت‌نامه خود آورده است بر روی سنگ مزارم بنویسید «او دشمن اسرائیل بود».

مسئول روابط عمومی کل سپاه تاکید کرد: شهید طهرانی‌مقدم دشمن فرامنطقه‌ای را در منطقه‌ای محدود و در بعد موشکی سپاه قرار داد. دشمن دوردست ما امروز در دسترس رزمندگان اسلام قرار دارد.

شریف خاطرنشان کرد: اقتدار موشکی امروز ما پشتوانه دیپلماسی خارجی کشور است و بهره‌گیری هوشمندانه از آن پیشبرد هدف‌گذاری‌های دولت در عرصه سیاست خارجی را تقویت خواهد کرد. طهرانی‌مقدم ترجمه اقتدار دفاعی نظام و مظهر تعهد و ولایتمداری است.

وی ادامه داد: سردار طهرانی‌مقدم را باید مرد تولیدکننده امنیت بیشتر برای منطقه دانست چرا که با اقتدار موشکی کشورمان ایران را به عنوان لنگرگاه ثبات و امنیت منطقه معرفی کرد و نقشه‌ها و توطئه‌های شوم دشمن را از راه‌اندازی جنگ دیگری علیه ایران و هدر رفتن نیروی انسانی مسلمان، سرمایه، امکانات و ظرفیت‌های ملت منطقه ناکام ساخت.

شریف خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با همه کینه و عنادی که دشمنان به سرکردگی آمریکا دارند همیشه حرف از روی میز بودن گزینه نظامی زده و می‌زنند اما آنچه باعث شده هرگز این زمزمه‌های شوم عملی نشود داشتن قدرت دفاعی ما در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه موشکی است.

وی افزود: نمایش بخشی از توان موشکی ما در رزمایش‌های پیامبر اعظم دشمنان را وادار به عقب‌نشینی کرد و از طرفی پیشرفت نظامی و موشکی سپاه مهر باطلی بر کارآمدی تحریم‌ها بوده زیرا سخت‌ترین تحریم‌ها در حوزه نظامی و بخصوص موشکی بوده اما اثری نداشته است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه اقتدار موشکی ایران حامل پیام‌های دندان‌شکن برای دشمن صهیونیستی است، گفت: ثمرات مجاهدت‌های خاموش شهید طهرانی‌مقدم و شاگردان انقلابی او در صورت هر گونه اشتباه محاسباتی و خطای دشمنان ضرباتی محکم، قاطع، باشدت، چند سویه و غافلگیرکننده را به دشمن وارد می‌کنند.

شریف تاکید کرد: اقدامات شهید طهرانی‌مقدم رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخت و زمینه اضمحلال اسرائیلی‌ها را فراهم کرده است. امروز جوانان فلسطینی و لبنانی قدردان تلاش‌ها و همت‌ این شهید هستند.

وی با بیان اینکه تعامل خوبی میان نیروی هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) وجود دارد،‌گفت: مسئولیت حفاظت از مراکز موشکی و تاسیسات هسته‌ای به عهده سپاه است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در ادامه اظهار داشت: رزمایش‌های سپاه با تائید سلسله مراتب و مطابق جداول از پیش تعیین شده انجام می‌گیرد و در صورت نیاز رسانه‌ای می‌شود.

شریف در خصوص نحوه تعامل سپاه و دولت گفت: سپاه و دولت وظایف خاص خود را دارند و حدودشان مشخص است. دولت‌ها مسئول اداره کشور هستند و سپاه وظیفه خود می‌داند از آنها حمایت همه‌جانبه داشته باشد.

وی افزود: برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود نگاه سپاه به دولت‌ها نگاه سیاسی نیست زیرا دولت‌ها علاوه بر فعالیت‌‌های سیاسی در حوزه‌های زیادی از جمله امنیتی، بهداشت، عمران و .. وظایفی دارد که سپاه از آنها حمایت می‌کند و موفقیت دولت را موفقیت نظام می‌داند. هر میزان که دولت‌ها کارآمدی خود را در هر حوزه‌ای نشان دهند سپاه بیشتر برای حمایت تشویق می‌شود.

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: برخلاف تلاش رسانه‌های معاند و بعضا داخلی هدف سپاه از حضور در عرصه سازندگی صرفا اقتصادی نبوده و نیست. سپاه بر اساس قانون و اختیاراتی که از سوی مقام معظم رهبری به آن داده شده بخشی از توان خود را وارد عرصه سازندگی کشور کرده است و پروژه‌های زیادی را با موفقیت انجام داده که در دولت جدید هم پروژه‌هایی از سوی سپاه اعلام شده که برخی از آنها صورت گرفته است و با توجه به شرایط کشور رویکرد بیشتر دولتمردان کشور برای کار با قرارگاه سپاه دیده می‌شود.

شریف در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه حفاظت سپاه از مراکز هسته‌ای حفاظت نظامی و پدافندی است، گفت: این موضوع منافاتی با کارهای وزارت اطلاعات ندارد و دستگاه‌های اطلاعاتی با هم همکاری دارند.

وی افزود: شاید یکی از اقداماتی که باعث شد دشمنان عقب بنشینند و از ورود سپاه به حوزه سازندگی ناراضی باشند ساخت و ساز مجموعه مستحکم فردو توسط سپاه بود. این مجموعه به قدری مستحکم است که دشمن را از هر گونه اقدام نظامی منصرف کرده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان اظهار داشت: سردار طهرانی‌مقدم قدرت موشکی ایران را به عنوان یک عامل اقتدارآفرین برای راهبرد نظامی به ایران یعنی بازدارندگی مؤثر در برابر تهدیدات نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به کار گرفت و آمریکایی‌ها از اینکه پایگا‌ه‌های نظامی‌شان در منطقه در تیررس موشک‌های ایران قرار گرفته، بیمناک و با استیصال و درماندگی مواجه شده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • manamhamintor ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    behtarin khabare omram o shanidam
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    انشاا... سوخت و موتور موشکی که این شهید بزرگوار برایش بسیار تلاش کرد ، در رکاب امام موعود (عج) و یارانش ، قلب ظالمان جهان را به آتش خواهد کشید.
  • علیا ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    یعنی چی میتونه باشه؟ چه پروژه ای هست؟ بی صبرانه منتظریم تا خبرهایی از این پروژه ی به ثمر رسیده بیاد.
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    مشرق گیج شدیم بالاخره ایشون تو تست سوخت موشک شهید شدند یا یک عملیات خرابکارانه توسط دشمن بود؟
  • علیا ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    منبع اطلاعاتت رو تصحیح کنی شاید متوجه این موضوع بشی.
  • اطلاعات پروزه ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    قائم 4 مرحله ای سوخت جامد برای مدار 1000 کیلومتر تست مرحله های 4 ، 3 و 2 انجام شده و موفق بوده و تست مرحله 1 باعث شهادت شهید تهرانی مقدم شده مرحله 1: قطر: 3.5 متر طول: 20 متر همین قدر از این پروژه اطلاع دادند به احتمال زیاد در 2 نمونه ماهواره بر و موشک بالستیک برای هدف قرار دادن جزیره دیگو گارسا در اقیانوس هند ساخته میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس