کد خبر 363097
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲

به گزارش رسانه‌های چینی، ویژگی غیرقابل هک بودن شبکه ارتباطی پکن-شانگهای به علت نوع فناوری رمزنگاری این شبکه است که ایمن‌ترین در نوع خود محسوب می‌شود.

گروه جنگ نرم مشرق- چین در حال ساخت طولانی‌ترین شبکه ارتباطی کوانتومی در جهان بین دو شهر پکن و شانگهای است که احتمالا در سال 2016 به بهره‌برداری خواهد رسید.

این شبکه ارتباطی 2000 کیلومتر طول دارد و به دلیل استفاده از فناوری رمزنگاری کوانتومی، یک شبکه غیرقابل هک محسوب می‌شود.

به گزارش رسانه‌های چینی، ویژگی غیرقابل هک بودن شبکه ارتباطی پکن-شانگهای به علت نوع فناوری رمزنگاری این شبکه است که ایمن‌ترین در نوع خود محسوب می‌شود.

چین بزرگترین شبکه ارتباطی غیرقابل هک جهان را می‌سازد

خبرگزاری شینهوای چین هم پیش‌بینی کرده که این فناوری جدید به علت مزیت مهم آن، تا سال 2030 در سراسر جهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قرار است در مرحله فعلی، شبکه ارتباطی کوانتومی برای ارتباطات دولتی، نظامی و موسسات مهم تجاری همچون بانک‌های چین مورد استفاده قرار گیرد.

پروژه ساخت شبکه ارتباطی کوانتومی پکن تا شانگهای، اولین بار از سوی پروفسور پان جیان وی فیزیکدان کوانتوم دانشگاه علم و فناوری چین مطرح شد که از طراحان اصلی این پروژه است.

به گفته کارشناسان، هم‌اینک چین پیشگام فناوری ارتباطات کوانتومی در جهان است و بسیاری از شهرهای این کشور در نوبت استفاده از این شبکه‌ها هستند.

بودجه شبکه ارتباطات کوانتومی پکن-شانگهای برای هر 10 هزار کاربر، 16 میلیون دلار تخمین زده شده است.

شبکه‌های کوانتومی ذاتا قابل هک نیستند، زیرا هر زمان فردی تلاش کند اطلاعات در حال انتقال در این شبکه را رهگیری کند، شکل فیزیکی اطلاعات کوانتومی (qubits) تغییر می‌کند و به فرستنده اطلاعات، خبر می‌دهد.

کشورهای اروپایی، ژاپن و کانادا نیز به دنبال ساخت شبکه‌های کوانتومی هستند. آمریکا نیز به دنبال تامین بودجه برای ایجاد شبکه ارتباطی 10 هزار کیلومتری میان شهرهای بزرگ خویش است، با این حال، کارشناسان معتقدند چین فعلا پیشگام سایر کشورها در فناوری شبکه‌های کوانتومی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    ديگه نميشه جلوي چين رو گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس