کد خبر 356836
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵

قرار است طی سفر چند هفته بعد پوتین به چین، وی به همراه ژی جین پینگ رئیس‌جمهور چین در یک موضع مشترک، امضای توافق امنیت سایبری میان دو کشور را اعلام کنند.

گروه جنگ نرم مشرق- به گزارش رسانه‌های روسی، طی یک ماه آینده پیمان امنیت سایبری میان روسیه و چین امضا خواهد شد که در نوع خود، فصل جدیدی از همکاری‌های راهبردی میان دو ابرقدرت جهانی است.

به نوشته رسانه‌های روسی، این پیمان مهم قرار است در سفر قریب‌الوقوع پوتین به چین میان سران دو کشور امضا شود.

هرچند این خبر هنوز از سوی منابع رسمی دولت‌های چین و روسیه تایید نشده، اما رسانه‌های روسی همچون روزنامه کومرسانت و شبکه راشا تودی از نهایی شدن پیش‌نویس متن این قرارداد نیز خبر داده‌اند.

همكاري امنيتي خرس و اژدها در حوزه سايبر + عكس // آماده

در پیش‌نویساین توافق ذکر شده که دو کشور چین و روسیه با کاربرد فناوری اطلاعات برای مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل مخالفند.

قرار است طی سفر چند هفته بعد پوتین به چین، وی به همراه ژی جین پینگ رئیس‌جمهور چین در یک موضع مشترک، امضای توافق امنیت سایبری میان دو کشور را اعلام کنند.

روسیه پیش از این نیز یک توافق امنیت سایبری با آمریکا در سال گذشته میلادی امضا کرده بود اما گفته می‌شود پیمان امنیت سایبری با چین، فراگیرتر و بزرگتر خواهد شد.

توافق امنیت سایبری روسیه و آمریکا فقط در موضوع همکاری مقامات دو کشور در مواقع اضطراری بروز مخاطرات امنیتی بود اما در توافق با چین، حوزه‌های گسترده‌ای همچون همکاری در توسعه طرح‌های مشترک و اجرای عملیات‌های مشترک امنیت سایبری دیده شده است.

این در حالی است که چینی‌ها رسما از تاخیر آمریکا در پیشبرد مذاکرات امنیت سایبری میان دو کشور انتقاد کرده و معتقدند تداوم مذاکرات با آمریکا در این موضوع، بی‌فایده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس