کد خبر 361983
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

روسیه در اوج تحریم‌های غرب، در کنار خبرگزاری معروفش، ریا نووستی، یک خبرگزاری جدید به نام اسپوتنیک راه انداخته است که هدفش مبارزه با سلطه رسانه‌ای غرب است.

گروه جنگ نرم مشرق- در اوج تحریم‌های غرب، روسیه یک خبرگزاری جدید بین‌المللی راه‌اندازی کرد که هدف از آن، مقابله با سلطه رسانه‌ای غرب اعلام شده است.

این خبرگزاری اینترنتی-رادیویی که Sputnik نام دارد، قصد دارد انحصار رسانه‌های گسترده غربی را در جهان بشکند.

خبرگزاری اسپوتینک در زیرمجموعه خبرگزاری معروف روسیه (ریا نووستی RIA Novosti) فعالیت می‌کند.

مسئولان اسپوتینک اعلام کرده‌اند که قرار نیست این خبرگزاری، جایگزین ریانووستی شود. تنها تغییری که رخ داده این است که ریانووستی برای مخاطبان داخل روسیه و اسپوتینک برای مخاطبان خارج از روسیه فعالیت خواهند کرد. بدین ترتیب ریانووستی دیگر نسخه انگلیسی نخواهد داشت و در آدرس نسخه انگلیسی ریانووستی، سایت اسپوتینک بارگذاری شده است.

اسپوتینک در زبان روسی به معنای ماهواره است.

روسیه یک رسانه بین‌المللی رونمایی کرد

بخش رادیویی اسپوتینک نیز قرار است به جای استفاده از ایستگاه‌های رادیویی زبان‌های خارجی که از مسکو اقدام به پخش برنامه می‌کنند، از محتوای رسانه‌های محلی کشورهای مختلف به عنوان خوراک استفاده کند.

طبق برنامه قرار است تا سال آینده بخش رادیویی اسپوتینک فعالیت خود را به 30 زبان، با بیش از 800 ساعت برنامه روزانه و پوشش 130 شهر در 34 کشور گسترش دهد.

اسپوتینک فعلا به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، عربی و چینی فعال است. این خبرگزاری هم‌اینک در واشنگتن، قاهره، پکن و مونته‌ویدئو دفتر خبری دارد.

اسپوتینک اعلام کرده که قصد دارد امپراتوری خبری یک‌طرفه رسانه‌های بزرگ غربی را بشکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس