کد خبر 361775
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴

یک عنصر جدا شده از گروهک تکفیری داعش در گفت‌وگو با یک مجله آمریکایی از نقش کلیدی ترکیه در گسترش عناصر داعش در مناطق شمالی سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، یکی از عناصر جداشده از گروهک تروریستی داعش از میزان همکاری ترکیه با این گروهک تکفیری برای ورود به سوریه پرده برداشت.

یک عنصر جداشده از گروهک تروریستی داعش در گفت‌وگو با مجله «نیوز ویک» آمریکا تأکید کرد که اگر ترکیه نبود این گروهک نمی‌توانست در شمال سوریه گسترش پیدا کند.

وی در این زمینه گفت: «[گروهک تکفیری] داعش ارتش ترکیه را همپیمان خود می‌داند؛ به ویژه اینکه اگر این مسئله مربوط به جنگ با کردهای سوریه باشد؛ کردهایی که دشمن مشترک ترکیه و داعش هستند».

این تروریست داعشی با اشاره به اینکه سرکرده‌های داعش درباره عبور از مرزهای ترکیه به آنها اطمینان می‌داده‌اند، افزود: « [سرکرده‌های داعش] به ما گفتند که از هیچ چیز نترسیم؛ زیرا با [نیروهای] ترکیه هماهنگی کاملی دارند و تأکید کردند که هیچ اتفاقی برای ما نمی‌افتد؛ چرا که [این سرکرده‌ها] روزانه از رقه (شمال شرق سوریه) و حلب (شمال غرب سوریه) به مناطق کردنشین واقع در شمال سوریه سفر می کنند و محال است که از طریق خاک سوریه بتوان به این مناطق رسید».

وی در پایان تأکید کرد که گروهک تروریستی داعش باید همپیمان ترکیه باشد؛ چرا که این کشور می‌تواند تروریست‌های خود را در مناطق شمالی سوریه و روستاهای کردنشین سوری مستقر کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرمین ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    من دیگه طاقت ندارم آخه تا کی اسم این گروه کوچیک تکفیری داعش باید اول اخبار باشه این گروه کوچک و ضعیف ارزش بحث کردن داره؟ یه جنگی شروع کنیم به درک واصلشون کنیم دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس