کد خبر 361777
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱

فرمانده عملیات صلاح الدین از پاکسازی مرکز شهر بیجی از وجود عناصر داعش خبر داد این در حالی است که منابع عراقی از ورود حدود 50 سرباز آمریکایی به پایگاه هوایی عین الاسد در الانبار خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نوشت: یک منبع امنیتی در استان صلاح‌ الدین  عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور در سه کیلومتری پالایشگاه بیجی در شمال تکریت مستقر هستند و یک جنگنده اف16 ائتلاف ضد داعش حمله هوایی را علیه پایگاه این گروه در منطقه الصینیه و مرکز منطقه بیجی انجام داده است.

به گزارش منبع مذکور، نیروهای امنیتی طی دو روز گذشته 100 بمب دست‌ساز را که در مسیر بین الصینیه و بیجی کار گذاشته شده بود، خنثی کردند.

نیروهای دولتی عراق با حمایت جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش پاکسازی شهر بیجی واقع در استان صلاح‌ الدین را که تروریست‌های داعش آن را محاصره کرده‌اند، آغاز کردند.

در حالی که داعش همچنان به محاصره عشیره البونمر در منطقه «پروانه» از توابع «حدیثه» در استان الانبار ادامه می‌دهد و نیروهای عراقی آماده بازپس‌گیری منطقه «هیت» از تروریست‌های داعش هستند، غازی الکعود، یکی از رهبران البونمر گفت: سخنانی که درخصوص رسیدن کمک‌های نظامی به ما گفته می‌شود کاملاً اشتباه است. عشیره ما تاکنون بیش از 600 تن از اعضای خود را از دست داده است و به رغم اینکه حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق چهار روز پیش به من وعده داد که عشیره ما را به سلاح مجهز می‌کند اما تاکنون این وعده‌ها عملی نشده است.

الکعود خاطرنشان کرد: اعضای عشیره البونمر در پایگاه نظامی عین‌ الاسد و آماده جنگ با داعش هستند اما با کمبود سلاح مواجهند و مشکل بزرگ آنها کمبود غذا و دارو و همچنین محاصره توسط داعش است.

از سوی دیگر، ابواکرم النمراوی، یکی از سرشناسان قبیله البونمر نیز اظهار داشت: اوضاع انسانی این عشیره وخیم است ما هیچ غذا یا دارو نداریم و تنها یک بار به ما کمک رسیده است. منطقه پروانه همچنان در محاصره به سر می‌برد و ما نمی‌دانیم چه موقع محاصره پایان می‌یابد.

وی افزود: تنها راه برای رسیدن کمک‌ها از طریق هواست اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

النمراوی همچنین از رسیدن 180 مشاور نظامی آمریکایی به پایگاه عین الاسد در غرب رمادی خبر داد و گفت: این مشاوران برای هدف قرار دادن داعش و آزادی الانبار به همکاری با نیروهای امنیتی می‌پردازند.

یک مسوول امنیتی در استان الانبار نیز از رسیدن چندین بالگرد آپاچی آمریکایی با هیاتی از کارشناسان نظامی به پایگاه عین الاسد خبر داد.

یک منبع امنیتی در کرکوک نیز اعلام کرد که 30 تن از اعضای داعش در حمله هوایی جنگنده‌های آمریکا در جنوب غرب کرکوک کشته شدند.

در همین راستا نیروهای دولتی عراق از شیعیان مبارز عراقی خواستند تا عقب‌نشینی کنند و راه را برای پیشروی نیروهای دولتی در مناطق سنی‌نشین باز کنند.

عبدالوهاب السعیدی، فرمانده نیروهای مسلح در صلاح‌ الدین گفت: ما از شیعیان خواسته‌ایم از خطوط مقدم جنگ عقب‌نشینی کنند و به وظایفی مثل برقراری امنیت در مناطق دیگر بپردازند.

از سوی دیگر، الیسا اسمیت سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که 50 سرباز آمریکایی وارد پایگاه هوایی عین الاسد در الانبار شدند و از آن دیدن کردند تا از این پایگاه برای حمایت از نیروهای عراقی استفاده کنند.

از زمانی که آمریکا تصمیم گرفت مشاوران نظامی به عراق اعزام کند این اولین باری است که سربازان آمریکایی در الانبار مستقر می‌شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس