کد خبر 361742
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

حسن خجسته گفت: آقای ضرغامی خود را وقف کرد و بسیار شجاع بود و اگر مقام معظم رهبری امروز تعابیر بلندی از ایشان دارند، به خاطر این زحمات است و امیدوارم سرافراز باشد.

به گزارش مشرق - در آیین تودیع و معارفه روسای سازمان صداوسیما «حسن خجسته» به نمایندگی از سوی شورای معاونین سخنرانی کرد.

خجسته در این مراسم به تحلیل عملکرد ریاست های قبلی سازمان صداوسیما پرداخت و گفت: دوره آقای محمد هاشمی، او وظیفه داشت صدواسیما را با خاستگاه انقلاب هماهنگ کند و تطبیق داده و آن را 180 درجه تغییر بدهد. اگر هم به خاطر داشته باشید، ما اوایل انقلاب بیشتر برنامه های حیات وحش پخش می کردیم.

کنایه خجسته به «ضرغامی»/ سرافراز باشید

وی ادامه داد: در دوره دوم ریاست لاریجانی بر صداوسیما، 2 حادثه مهم بود. یکی اتمام جنگ و دیگری بعد از رحلت امام خمینی (ره) در این مقطع رهبر سعی می کردند هم ایده و هم چارچوب انقلاب را نشان بدهند و هم انیکه این انقلاب بدون نام امام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

خجسته اظهارداشت: یکی از اتفاقاتی که آن زمان افتاد، پخش کنفرانس برلین بود که به نوعی ضدروایت علیه انقلاب بود.یا مناظره های تلویزیونی برای اولین بار در دوره ایشان آغاز شد و قالبی بود که می خواست با ضد روایت و ایده مبارزه کند.

خجسته درباره ویژگی های دوره ریاست ضرغامی نیز عنوان داشت: این دوره چند ویژگی ممتاز داشت. اهمیت واقعی کار امروز معلوم است. شبکه های ماهواره ای که دیروز با هدف مسائل سیاسی آغاز به کار کرده بودند، از حوزه سیاسی خارج شدند و شبکه هایی که معاند بودند در تقابل شیعه و سنی و تقابل قومی گسترده آغاز به کار کردند.

وی افزود: گسترش فضای مجازی و تکنولوژی اتفاق دیگری بود که در دوران آقای ضرغامی افتاد که آقای عسگری در این باره تعبیر زیبایی داشت و می گفت که فضای مجازی برای اداره دنیا بر اساس ایده غرب است و ما در مقابل این رویداد هیچ ایده و آمادگی نداشتیم. نکته سوم نیز فیلم های امریکایی ضد اسلام و ضد ایرانی بود که از سال 1991 با فیلم «بدون دخترم هرگز» آغاز شد و بعد از آن هم با دلتا فورس و فیلم های دیگر ادامه یافت که با تبلیغات گسترده در دوران ضرغامی ساخته می شدند.

وی گفت: همچنین آقای ضرغامی به خاطر شناخت و علاقه ای که به شهید مطهری داشت، توانست خیلی خوب در این حوزه عمل کند. سه سال پیش بخش اعظمی از مردم دنیا چه روایتی از سوریه را قبول داشتند و الان چه چیزی را قبول دارند؟ این به خاطر زحماتی بود که سازمان کشید. الان فهم جوانان نسبت به دفاع مقدس بسیار عاشقانه است که به خاطر زحمات آقای ضرغامی و ساخت فیلم ها و سریالهایی در این حوزه بوده است. آقای ضرغامی خود را وقف کرد و بسیار شجاع بود و اگر مقام معظم رهبری امروز تعابیر بلندی از ایشان دارند، به خاطر این زحمات است. و امیدوارم سرافراز باشد.

وی تصریح کرد: آقای سرافراز پرورش یافته 2 تعارض بزرگ با روایت و تعارض با روایت بود. امروز آی فیلم خانواده های مصری را درنوردیده و همه به تماشای این شبکه می نشینند. آقای سرافراز اولین کشتی کمک های به غزه به واسطه آقای سرافراز بود و از طریق پرس تی وی اتفاق افتاد و بعد از آن ترکها این مسیر را یاد گرفتند. شاید اگر العالم نبود، سازشهایی که میخواست با حسنی مبارک اتفاق بیفتد، می افتاد و همین اتفاقات بود که باعث حذف شبکه های برون مرزی ما از روی ماهواره ها می شد.

وی افزود: آقای سرافراز علی رغم اینکه نیروی قدرتمندی نداشت توانست بر سلطه رسانه ای غلبه کند و امیدوارم همیشه عزت دار باشد.

خجسته در پایان سخنانش از ضرغامی حلالیت خواست و اعلام کرد اگر قصوری بوده، عمدی نبوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس