کد خبر 361230
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، از صدور گذرنامه های الکترونیک از 20 آبان ماه خبر داد و گفت: البته گذرنامه های قدیمی تا تاریخ اعتبار آنها قابل استفاده هستند.

به گزارش مشرق، سرهنگ «ابراهیم رضایی نژاد» با اشاره به رونمایی از گذرنامه های الکترونیک سری جدید، ایجاد فاکتورهای جدید امنیتی برابر استانداردهای جهانی را از اهداف صدور این نوع گذرنامه ها دانست و افزود: این گذرنامه ها براساس تجربیات کشورهای دیگر، تعامل با دانشگاهیان و مراکز علمی و تحقیقات پیرامون بازخوردهای گذرنامه های قدیمی صادر می شود.

به گفته وی، 22 فاکتور امنیتی اعم از کاغذ، طراحی، چاپ و روکش امنیتی و تراشه الکترونیک شامل اطلاعات کامل افراد در این گذرنامه ها لحاظ شده است.

این مقام انتظامی، از صدور گذرنامه های الکترونیک از 20 آبان ماه خبر داد و گفت: البته گذرنامه های قدیمی تا تاریخ اعتبار آنها قابل استفاده هستند.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با بیان اینکه صدور این گذرنامه های بستری برای رسیدن به صدور گذرنامه های بیومتریک است، افزود: تغییری در مدت و هزینه صدور گذرنامه های جدید بوجود نیامده و مانند گذشته است.



** زائران عتبات از طریق سازمان حج و زیارت اقدام کنند

رضایی نژاد به اقدامات پلیس برای تسهیل در تردد کاروان های زائران عتبات عالیات برای اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: مطلوب است زائران برای سفری آسوده تر از طریق کاروان های سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

وی افزود: زائران به مدت اعتبار گذرنامه های خود توجه داشته باشند و همچنین برای تعویض و یا اخذ گذرنامه و ویزای خود از اکنون اقدام کنند تا با ازدحام مواجه نشده و فعالیت های خود را به آخرین دقایق موکول نکنند.

این مقام مسوول تأکید کرد: سفارت عراق در تهران و کنسولگری آن در استان های خراسان رضوی، خوزستان و کرمانشاه برای زائران ویزا صادر می کند؛ متاسفانه در این شرایط افراد سودجو از شور و اشتیاق شهروندان سوءاستفاده می کنند، از این رو زائران نباید با اعتماد به افراد ناشناس و سپردن گذرنامه های خود برای گرفتن ویزا اقدام کنند، زیرا در این صورت مشکلاتی برای آنان در مرز و هنگام خروج به وجود می آید.

رضایی نژاد خاطرنشان کرد: مردم برای ثبت نام به سازمان حج و زیارت و یا دفاتری که از سوی این سازمان اعلام شده مراجعه کرده و به تبلیغات سایت ها و جراید اعتماد نکنند مگر اینکه برای اطمینان از صحت دفاتر مذکور، استعلام بگیرند تا در مرز و عراق دچار مشکل نشوند.

وی تأکید کرد: زائران برای زیارت عتبات عالیات از ویزا و مبادی رسمی اقدام کنند زیرا در صورت عدم انجام تشریفات گذرنامه، کشور مقابل، برخوردهای سختگیرانه ای با افراد غیر مجاز دارد.

این مقام انتظامی گفت: درمورد تردد انفرادی نیز هنوز تصمیمی گرفته نشده اما بهرحال باید این مراحل طی شوند؛ برای این نوع تردد نیز سازمان حج و زیارت اقداماتی را انجام داده و بهتر است کاروان های پیاده از این طریق اعزام شوند تا امنیت آنان مورد خدشه واقع نشود.

رضایی نژاد، سه مرز شلمچه، مهران و چزابه را مبادی رسمی خروج زائران اعلام کرد و افزود: پلیس گذرنامه، فرماندهی انتظامی استان ها و فرماندهی مرزبانی ناجا هرکدام اقداماتی را در جهت تسریع تردد مردم برای عتبات عالیات انجام داده اند.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: خوشبختانه هماهنگی ها در ایران انجام شده و فقط ممکن است در کشور مقابل ناهماهنگی هایی وجود داشته باشد، زیرا عراق تعداد محدودی را می تواند پذیرا باشد و این امر باعث می شود تا در مرز ازدحام شود.

رضایی نژاد افزود: مردم به امید اخذ ویزا در عراق به مرزها مراجعه نکنند زیرا امکان صدور آن از مبادی رسمی از سوی کشور عراق اعلام نشده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    با گذرنامه جدید مهاجرت می کنیم پس!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس