کد خبر 359707
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱

منابع خبری از دستیابی تروریست‌های داعش به سلاح‌های آمریکایی خبر می دهند.

به گزارش مشرق،  افسران ارتش سوریه درباره تاکتیک های جدید و سلاح های به روز شده‌ای صحبت می کنند که از زمان تصرف شهر موصل توسط داعش توسط آنها استفاده می‌شود و برخی از مکالمات رادیویی آنها نشان می دهد که نیروهای دشمن به زبان های چچنی و گرجی صحبت می کنند.

گزارش های اطلاعاتی نشان می دهد که گروه های مختلف شورشی متحد شده و گروهی را موسوم به "هنگ ساحلی" تشکیل داده اند و با حمایت مستقیم داعش روبرو هستند. سربازان ارتش سوریه از شلیک موشک های حرارتی جدید توسط گروه های وابسته به داعش خبر می دهند.

افسران سوری به این مساله اشاره کرده اند که موشک های ضد تانک جدید "تاو" در اختیار گروه های شورشی مورد حمایت داعش قرار گرفته است.

نیروهای شورشی همچنین به موشک های هدایت شونده دست یافته اند که بر روی آنها نشانه هایی دیده شده است که نشانگر آن است که این موشک ها در ایندیانای آمریکا تولید شده است. روی این موشک ها و تجهیزات جانبی آن کدهای مخصوصی وجود دارد که این مساله را برای آمریکایی سهل و آسان می کند تا هویت خریدار یا دریافت کننده آن را مشخص کنند.

ایندیپندنت بدون آنکه پاسخی برای نحوه دستیابی داعشی‌ها به سلاح‌های آمریکایی داشته باشد سوالاتی را در همین زمینه مطرح می‌کند؛ "ولی نیروهای شورشی سوریه چگونه به تسلیحات آمریکایی دست یافته اند؟ از طریق بازارهای بین المللی؟ یا از طریق نیروهای میانه روی سوری که پیش از این این تسلیحات را از آمریکا دریافت کرده اند؟"
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس