حمله تروریستهای سوری به مناطق تحت کنترل معارضان میانه‌روی تحت حمایت آمریکا و به غنیمت گرفتن حجم بسیار زیادی از تسلیحات آمریکایی به معنی شکست استراتژی واشنگتن در موضوع سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق به نقل از واشنگتن‌پست، استراتژی اوباما در سوریه پس از شکست کامل روز یکشنبه شورشیان مورد حمایت آمریکا از تروریستهای وابسته به القاعده در مناطق شمالی سوریه نتیجه دلخواهی برای واشنگتن به همراه نداشت.

تروریستها پس از شکست معارضان مورد حمایت آمریکا حجم زیادی از تسلیحات آنها را به غنیمت گرفته و به امیدهای واشنگتن برای یافتن  شرکایی سوری در مبارزه علیه داعش پایان دادند.

معارضان میانه‌روی سوری که پس از آموزش توسط نیروهای آمریکایی به سلاح‌های بسیاری مجهز شده بودند پس از یورش گروه جبهه النصره به شهرها و روستاهای تحت کنترل معارضان در شمال ادلب تسلیم شده و یا به قتل رسیدند. به اعتقاد فرماندهان شورشی و کارشناسان این اقدام جبهه النصره در راستای نابودی ارتش آزاد صورت گرفت.

معارضان میانه‌روی دیگر با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریستها مجبور به فرار به سمت مرزهای ترکیه شدند. معارضان میانه‌رو حضور قدرتمندی در شمال سوریه دارند اما داعش بازیگر مهمی در آن مناطق نبوده است. یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شوداعلام کرد که پنتاگون به دقت تحولات این منطقه را تحت نظر دارد اما به گفته وی نمی‌توان گزارشات  منتشر شده درباره اتفاقات میدان جنگ را دقیقا مورد تایید قرار داد.

فعالان حاضر در ادلب معتقدند آمریکا برای اولین بار در ماه اکتبر مواضع جبهه النصره در سوریه را مورد هدف قرار داد واین درحالی بود که این گروه درحال مبارزه با دولت سوریه بود. به همین دلیل درحال حاضر بسیاری از معارضان سوری معتقدند هرگروهی که از سوی آمریکا علیه جبهه النصره تجهیز شود به نوعی حامی دولت بشار اسد به شمار خواهد رفت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس