کد خبر 359667
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

گزارش‌ها از کشف چندین اعلامیه تبلیغاتی مربوط به داعش در نزدیکی یک پایگاه نظامی مربوط به تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در ایالت ویرجینیا خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» به نقل از مقامات پنتاگون از کشف چندین اعلامیه که ظاهرا تبلیغات داعش بوده اند، در نزدیکی یک پایگاه نظامی تفنگداران دریایی در ایالت «ویرجینیا» خبر داد.

بر این اساس، اعلامیه های کشف شده شامل پرچم داعش و نوشتاری به زبان عربی است با این معنی: «ما از مکزیک و با قطار به اینجا آمده ایم».

یکی از سخنگویان نیروی دریایی آمریکا در گفت و گو با «دیلی بیست» گفت که درحالیکه امکان جعلی بودن این اطلاعیه ها وجود دارد اما مقامات پایگاه نظامی آمریکا در ویرجینیا این اعلامیه ها را جدی گرفته اند؛ پرچم داعش در این اعلامیه ها وارونه چاپ شده است.

در مجموع 7 عدد از این اعلامیه ها در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در ویرجینیا کشف شده اند اما تفنگداران دریایی آمریکا درباره اینکه این اعلامیه ها در کدام ساختمان و توسط چه کسی کشف شده است، حرفی نزدند.

هیچ پیام مشابه ای در سایر پایگاه های نظامی آمریکا پیدا نشده است.

مقامات آمریکایی در مصاحبه با «ان بی سی» اعلام کرده اند که هم بخش تحقیقات جنایی نیروی دریایی آمریکا و هم اف بی آی در این زمینه اطلاع رسانی شده اند و با کمک مسئولان امنیتی این پایگاه، در حال تحقیقات هستند.

تفنگداران نیروی دریایی آمریکا آموزش دیده اند تا هرگونه فعالیت جزئی و مشکوک را گزارش کنند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که مسئولان آمریکایی به شدت نگران بازگشت آن دسته از آمریکایی هایی هستند که برای همراهی با داعش به سوریه و عراق رفته اند و دارای گذرنامه های غربی هستند و می توانند به راحتی به کشورشان بازگردند و با آموزش هایی که از شبه نظامیان دیده اند، اقدام به ارتکاب حملات تروریستی در خاک آمریکا کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سپهرارا ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    0 0
    همش فیلمشونه اینا باهم داداشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس