کد خبر 354485
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان سمنان گفت: مانور ریلی با سناریوی خروج قطار از ریل در سمنان انجام می‌شود.

 به گزارش مشرق، حسن سعدالدین پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مانور پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با موضوع حادثه خروج قطار از ریل در محل فرمانداری سمنان با تبریک سالروز تاسیس سازمان اطلاعات و با اشاره به خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج)، امنیت موجود را حاصل حضور، فداکاری و خدمت خالصانه آنان دانست.

وی گفت: تقدیم شهدای گلگون‌کفن وزارت اطلاعات در راستای اجرای منویات رهبری و حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی‌ است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان سمنان در ادامه با اشاره به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: هدف اصلی برگزاری مانور ریلی در سمنان، آمادگی و آموزش بیشتر نیروهای امدادی و امنیتی است.

سعدالدین با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و آموزش نیروها گفت: وظیفه دستگاه‌ها، انجام اقدامات و آموزش‌های همگانی به مردم در زمان بروز حادثه بوده و این مانور فرصت مناسبی برای انجام این موضوع است.

وی با اشاره به بسیاری از حوادث که برای انسان‌ها خسارات جانی و مالی را در بردارد، گفت: عامل انسانی مهم‌ترین عامل این خسارات است؛ ساخت و ساز بر روی گسل‌ها، آسیب زدن به جنگل‌ها و برداشت بی‌رویه از مراتع در بروز سیل و حوادث رانندگی و ... را می‌توان در این بخش نام برد.

سعدالدین ادامه داد: پیش‌بینی و پیشگیری از عوارض حوادث می‌تواند در کاهش خسارات جانی و مالی بسیار مثمرثمر باشد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان سمنان یکی از مسائل مهم در زمان بروز حوادث را مدیریت اطلاع‌رسانی و نحوه فراخوان نیروهای امدادی و امنیتی دانست و گفت: اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع در حوادث نیاز به آموزش همگانی دارد.

سعدالدین خواستار ارزیابی مدیران در انجام مانور اطلاع‌رسانی و فراخوان نیروها و بررسی امکانات مورد نیاز در زمان بروز حوادث و انجام این مانور شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان سمنان خواستار نگاه جدی مدیران متولی در انجام مانور مذکور شد و گفت: عملکرد دستگاه‌ها در انجام امور محوله در این مانور ارزیابی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مانور ریلی در راه‌آهن سمنان به تهران با سناریوی خروج قطار از خط با فرضیات امنیتی برای نخستین بار در استان سمنان انجام خواهد شد.

معاون اداره کل امنیتی و انتظامی‌استانداری سمنان نیز در این جلسه با اشاره به رویکرد امنیتی مانور ریلی برای نخستین بار در استان گفت: در پی بروز حوادث ریلی یک ساله گذشته این مانور در استان با تدوین فرضیه‌های ترکیبی و به صورت کار مشترک امنیتی و پدافند غیرعامل و با همکاری فرمانداری سمنان برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس