کد خبر 352595
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پایان گفتگوهای دو روزه ایران و آژانس در تهران خبر داد و گفت که دور بعدی احتمالا اوایل آبان برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، هیئت اعزامی آژانس بین المللی انرژی اتمی بامداد سه شنبه به سرپرستی معاون مدیرکل آژانس به تهران آمد تا با کارشناسان و مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران گفتگو کند.

ایران تا کنون طی همکاری‌هایی که در مدت 10 ماهه بعد از این توافق داشته است، تمامی تلاش‌های خود را برای عمل به تعهداتی که به صورت داوطلبانه و بر مبنای حسن نیت و اعتمادسازی و با هدف حل ابهامات مورد ادعای منابع غربی در زمینه ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان پذیرفته را به عمل آورده است. در این زمینه، آژانس طی سه گزارش فصلی مجزا، عمل به این تعهدات را تایید کرده است.

تنها مسئله‌ای که در این زمینه وجود داشت، باقی ماندن 2 مورد از 5 مورد گام سوم بود که حضور تیم فنی آژانس طی دیروز و امروز در سازمان انرژی اتمی نیز به همین موضوع مربوط می‌شد.

ایران طی حدود 10 ماهه گذشته 16 مورد از 18 مورد در دستورکار مشترک را حل و فصل کرده است.

رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرگزاری فارس گفت:‌ هیات‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دو روز مذاکره به کار خود پایان دادند. در این دو روز تمامی مسایل فی مابین از جمله نحوه تکمیل دو اقدام عملی توافق شده و راههای پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست ایده‌هایی نیز در خصوص روند کار مطرح شد و در مجموع مذاکرات بسیار سازنده جدی محتوایی و صریح بود.

وی افزود: قرار است در آینده نزدیک نشست دیگری برگزار شود که به احتمال زیاد در اوایل آبان ماه خواهد بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس