کد خبر 351680
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

روزنامه اورنج کانتی رجیستر ضمن انتقاد شدید از رویکرد اوباما برای مبارزه با داعش، اقدامات وی را مصداق بارزی از فرار از مسئولیت خوانده است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی اورنج کانتی رجیستر در سرمقاله خود استراتژی اوباما برای مبارزه با گروه تروریستی داعش را مصداق بارزی از فرار از مسئولیت خوانده و از آن تحت عنوان بدترین اقدام در عرصه سیاسی معاصر یاد کرده است.

بنا بر این گزارش فرار اوباما از پذیرفتن مسئولیت داعش فراگیرتر از آن است که به نظر می‌رسد. تنها یک جستجو در گوگل 487 هزار نتیجه برای عبارت «فرار اوباما از مسئولیت داعش» را به همراه دارد. یکی از مهم‌ترین عللی که باعث شده عموم مردم به این نتیجه برسند که آمریکا در مبارز با داعش کوتاهی کرده و به نوعی در روند رشد فزاینده آن دخیل بوده ضعف اطلاعاتی آمریکا است. اوباما خود نیز در مصاحبه با سی.بی.اس  به این واقعیت اعتراف کرد.

یکی دیگر از رفتارهای اوباما که منجر به شکل‌گیری این باور عمومی شده است، فرار وی از مواجهه با مشکل و سخن گفتن مستقیم در مورد آن است. در عمده موارد «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید است که در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود و در خصوص مواضع آمریکا در مقابل گروه تروریستی داعش اعلام موضع می‌کند. به نظر می‌رسد اوباما سعی دارد پشت سخنگوی خود پنهان شود. بدیهی است که چنین رویکردی می‌تواند مردم را به این باور نزدیک کند که وی به دنبال فرار از مسئولیت مواجهه با این گروه تروریستی است.

اورنج کانتی ریجیستر در پایان سرمقاله خود یادآور می‌شود که مردم خسته از جنگ آمریکا نیاز به دلیل و توجیه کامل دارند تا بتوانند بپذیرند که لزوم توجه به روابط خارجی کشورشان جدی است و این مسئولیتی که رئیس‌جهور به عهده دارد اما اوباما نتوانسته به خوبی از عهده آن بر آید.سلسه‌مراتب اولویت‌هایی که رئیس‌جمهور بدان توجه دارد وی را از این مهم بازداشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    هیچ غلطی نمی‌تونه بکنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس