کد خبر 351269
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه اقدام پارلمان ترکیه در خصوص مبارزه با داعش «فریب» است، تأکید کرد کشورش در انتظار نخواهد ماند تا کسی از آن حمایت کند.

به گزارش مشرق، «فییصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در واکنش به اقدام پارلمان ترکیه در اعطای مجوز به دولت و ارتش این کشور برای مداخله نظامی در عراق و سوریه به بهانه مبارزه با گروهک داعش، تأکید کرد که کشورش نیاز به حمایت هیچ کسی ندارد.

مقداد گفت: سوریه منتظر نمی‌ماند تا کسی بیاید و از این کشور حمایت کند.

وی همچنین با انتقاد از اظهارات اخیر «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر ترکیه درباره مشارکت این کشور در ائتلاف آمریکایی علیه داعش گفت: کشورها باید بدانند که حضور ترکیه در ائتلاف علیه داعش، نیرنگی بزرگ است زیرا این کشور از حامیان اصلی تروریسم بین‌المللی در منطقه است.

در پی حملات نظامی ائتلاف آمریکایی ضد داعش در خاک سوریه و حرکت گروهک تروریستی داعش به سوی شمال سوریه و مرز با ترکیه، پارلمان ترکیه پنجشنبه طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن ارتش این کشور اجازه دارد که تحت عنوان «دفاع از خود در مقابل حملاتی که از سوی گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق علیه ترکیه صورت می‌گیرد» اقدام نظامی در سوریه و عراق انجام دهد.

این اقدام با واکنش منفی کشورهای زیادی مواجه شده است، ایران نیز ضمن ابراز نگرانی از این طرح نسبت به عواقب عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه ابراز نگرانی کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس