کد خبر 351259
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

دیوید کامرون اظهار داشت: کشتن وحشیانه آلن هنینگ به دست داعش نشان می‌دهد که این تروریست‌ها تا چه حد وحشی و بدطینت هستند.

به گزارش مشرق، ذبح «آلن هنینگ» امدادگر انگلیسی، موجی از اعتراضات را به همراه داشت که «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس، «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه، هر یک واکنشی را به این اقدام نشان داده‌اند.

مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا در امور مقابله با تروریسم، اظهار داشت: واشنگتن برای تایید صحت این ویدئو اقداماتی صورت داده است.

«لیزا موناکو» افزود: اگر صحت این ویدئو ثابت شود، اعدام آلن هنینگ امدادگر انگلیسی نمونه دیگری از وحشیگری های گروه داعش خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس نیز در این باره تصریح کرد: کشتن آلن هنینگ گروگان انگلیسی به دست داعش، میزان وحشی بودن جنگجویان این گروه را نشان می‌دهد.

دیوید کامرون با بیان اینکه کشتن وحشیانه آلن هنینگ به دست داعش نشان می‌دهد که این تروریست‌ها تا چه حد وحشی و بدطینت هستند، خاطرنشان کرد: با همسر آلن و فرزندان آنها و همه دوستداران او ابراز همدردی می کنم

وی درمورد علت حضور آلن هنینگ در سوریه گفت: آلن به سوریه رفت تا در رساندن کمک‌ها به مردم نیازمند از پیروان همه مذاهب مشارکت داشته باشد.

نخست وزیر انگلیس در پایان خاطرنشان کرد: ما هرچه در توان داریم، برای تعقیب این قاتلان و سپردن آن‌ها به دست عدالت انجام خواهیم داد.

همچنین رئیس جمهور فرانسه با وحشیانه خواندن چنین اقداماتی گفت: از جنایت بی رحمانه گروه فوق افراطی داعش و قتل آلن هنینگ مرا به شدت خشمگین کرد.

«فرانسوا اولاند» ادامه داد: این جنایت همانند جنایات قبلی بدون مجازات نخواهد ماند و فرانسه به حمایت از مردم و دولت عراق در مبارزه با ترویسم ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا نیز از دیگر سران غربی بود که در واکنش به این اقدام داعش گفت: ما برای مبارزه با تروریسم در قالب ائتلاف مصمم هستیم و به تلاش برای تضعیف و انهدام داعش ادامه می‌دهیم.

«باراک اوباما» خاطرنشان کرد: هنینگ برای بهبود زندگی مردم سوریه تلاش می کرد و مرگ او ضایعه ای بزرگ برای آنها، خانواده او و انگلیس است.

وی در پایان اظهار داشت: ما با متحدان و دوستان انگلیسی خود برای محاکمه عوامل قتل آلن هنینگ و همچنین قاتلان جیمز فولی، استیون ساتلاف و دیوید هاینس تلاش خواهیم کرد.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    انگلیس و امریکا و فرانسه وحشی و جنایتکار همین شما هستید که مسبب چنین فجایعی شدیید لعنت بر شما انگلیس و افکارتان و حیله گری تان لعنت بر آن وهابی های خون آشام عربستانی که با شست وشوی مغزی افراطیون این جنایات را مرتکب می شونند.......
  • یوسف ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام خود کرده را تدبیر نیست! مرگ بر آمریکا،اسرائیل، انگلیس،فرانسه ، ترکیه عربستان،قطر و همه آنانی که در شکل گیری و تجهیز این جنایتکاران همکاری و همراهی داشته اند. خدا شرشان را به خودشان برگرداند ان شاالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس