روز سیزدهم بازی های آسیایی برای کاروان ایران روز خوبی بود و نمایندگان رزمی کار ایران در تکواندو و کاراته 3 طلا کسب کردند. در اسلالوم و بوکس هم به 2 برنز دست یافتیم.

نتایج کامل نمایندگان ایران در سیزدهمین روز بازی‌های آسیایی +جدولبه گزارش مشرق، سیزدهمین روز از بازی‌های آسیایی در رشته‌های مختلف پیگیری شده و نمایندگان ایران در تکواندو، والیبال، هندبال، تنیس روی میز، قایقرانی، کاراته، دوومیدانی، بوکس و کبدی به رقابت پرداختند که حاصل آن 3 طلا و 2 برنز و صعود 5 نماینده به فینال بود.

کاروان ورزشی ایران در بوکس به مدال برنز رسید. سونیا گماری نیز در قایقرانی مدال برنز را کسب کرد.

رزمی‌ها امروز شاهکار کردند و در کمتر از 15 دقیقه 3 طلا گرفتند. بهنام اسبقی در تکواندو حمیده عباسعلی و سعید حسنی‌پور در کاراته طلا گرفتند.

حمیده عباسعلی دومین بانوی ایرانی است که طلا گرفت. ایران در دوره قبلی بازی‌های آسیایی یک طلا در ووشو داشت.

نتایج نمایندگان ایران در روز سیزدهم به شرح زیر است:

جایگاه ایران در جدول توزیع مدالی اینچئون +اسامی مدال آوران
کاراته 

67- کیلوگرم: حسین سمندر: با شکست 3-3 با رای داوران مقابل حریف کویتیدر دور اول و با توجه به باخت حریف کویتی در دور بعد، سمندر از دور مسابقات کنار رفت.

75- کیلوگرم: سعید حسن پور: نماینده خوب کشورمان در دور اول استراحت داشت ، در مبارزه دوم "غفورجان سوخیدوف"ازبکستانی را 4 بر 2 شکست داد و در پیکار سوم نیز حریف ویتنامی را 10 بر 2 شکست داد.

حسنی پور در نیمه نهایی هم مقابل "العطیبی" از عربستان با نتیجه 5 بر 2 پیروز شد و به فینال صعود کرد. 

سعید حسنی پور در یک دیدار زیبا موفق شد نماینده هنگ کنگ را با نتیجه 2-0 شکست داده و اولین طلای کاراته و هفدهمین طلای کاروان کشورمان را کسب کند

68 + کیلوگرم: حمیده عباسعلی: تنها بانوی ایران در روز اول مسابقات کاراته بعد از یک دور استراحت، در دور دوم مقابل" کریستینا پریرا"از ماکائو 5 بر یک پیروز شد و به جمع چهار نفر پایانی راه یافت. عباسعلی در نیمه نهایی هم موفق عمل کرد و با شکست 7-0 نماینده اندونزی به فینال راه یافت.

حمیده عباسعلی در فینال موفق شد حریف چینی خود را با نتیجه 3-1 شکست داده و هجدهمین طلای کاروان ایران را کسب کند

قایقرانی:

نیمه نهایی کایاک تک نفره، سونیا گماری در دیدار رده بندی کانوی تک نفره اسلالوم بانوان برابر حریفی ازتایلند قرار گرفت و توانست مدال برنز را به دست آورد. گماری با زمان 1:27:36 از خط پایان عبور کرد.

پاروزن اسلالوم ایران در مرحله نیمه‌نهایی برابر حریف چینی رقابت را واگذار کرده بود.

نیمه نهایی کانوی تک نفره، شقایق سیدیوسفی در دیدار رده بندی و در مصاف با حریفی از ژاپن موفق نبود و به مقام چهارم رسید.

دوومیدانی

پرتاب وزنه: امین نیک‌فر در یک رقابت نزدیک با پرتاب 19.02 پس از عربستان با 19.99، چین تایپه با 19.97 و هند با 19.63 به مقام چهارم رسید.

نیمه نهایی

احسان روزبهانی در وزن 81- کیلوگرم بوکس در یک رقابت نزدیک به عادل بیک نیازیم بتوف از قزاقستان و قهرمان جهان و نفر دوم المپیک باخت و به مدال برنز بسنده کرد. روزبهانی اعتقاد داشت ناداوری صورت گرفته و باید وی برنده این دیدار اعلام می شد.

جاسم دلاوری نماینده قدرتمند ایران در وزن 91+ به مصاف عبدالایف نماینده ازبکستان رفت و با شکست حریف خود به فینال بازی‌های آسیایی راه یافت. حریف فینال دلاوری، از قزاقستان خواهد بود.

علی مظاهری کاپیتان تیم ملی بوکس ایران در نیمه نهایی با بوکسور خوب اردنی درویش محمود مبارزه کرد و در نهایت مظاهری در یک رقابت نزدیک موفق شد به برتری رسیده و به فینال راه پیدا کند.

پینگ پنگ

ندا شهسواری تنها بانوی پینگ پنگ باز ایران در بازیهای آسیایی، در مصاف با لی هو چینگ از هنگ کنگ با نتیجه 4-0 شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. این حریف قدرتمند هنگ کنگی نفر شانزدهم رنکینگ جهانی است و شهسواری در رده 350 رنکینگ جهانی قرار دارد.

نوشاد عالمیان پینگ‌پنگ‌ باز کشورمان در بخش انفرادی مردان در رقابت با جون میتو تائی از ژاپن با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

افشین نوروزی دیگر پینگ‌پنگ‌ باز کشورمان نیز در بخش انفرادی مقابل کوکی نیوا از ژاپن 4 بر یک شکست خورد و حذف شد.

تکواندو

بهنام اسبقی 68 کبوگرم: نماینده شایسته کشورمان که سابقه قهرمانی جهان را نیز در کارنامه دارد در دور اول استراحت داشت و در دور دوم نماینده ویتنام را 7-0 شکست داد. وی در دور سوم به مصاف حریف لبنانی رفت و با شکست دادن این تکواندوکار به نیمه نهایی رسید. اسبقی در نیمه نهایی هم حریف قزاقستانی خود را مقتدرانه 7-1 شکست داد و به فینال رسید.

بهنام اسبقی قهرمان ارزنده کشورمان در فینال در حالی که تا یک دقیقه پایانی با 6 اخطار 3-0 از حریف چینی خود عقب بود و داوران 3 امتیاز مسلم وی را ندادند، موفق شد با یک نمایش خیره کننده 5 امتیاز بگیرد و مدال طلا را با شایستگی به خود اختصاص دهد.

شکرانه ایزدی 67 کیلوگرم: بانوی تکواندوکار ایران بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل "لیو کینگ" از ماکائو با امتیاز 8-7 در راند طلایی شکست خورد و حذف شد.

والیبال

نیمه نهایی: ایران – چین: شاگردان کواچ در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی برابر چین به راحتی 3 بر صفر پیروز شدند و به فینال راه یافتند. دو ست نخست با برتری 25-15 ایران به پایان رسید و در ست سوم نیز برتری 25 بر 19 ایران بود.  ژاپن حریف ایران در فینال شد.

هندبال

دیدار رده بندی: ایران – بحرین: تیم ملی هندبال کشورمان در دیدار رده بندی با نتیجه 28 بر 25 مقابل بحرین شکست خورد و دستش از مدال برنز کوتاه ماند.

کبدی

نیمه نهایی

زنان ایران – بنگلادش: ملی‌پوشان کبدی بانوان ایران در دیدار نیمه نهایی بازیهای آسیایی امروز به مصاف بنگلادش رفتند و با نتیجه 40 بر 15 حریف خود را شکست داده و برای نخستین بار به فینال بازیهای آسیایی راه یافتند و حریف هند شدند.

مردان ایران – پاکستان: تیم کبدی مردان ایران هم در مسابقات نیمه نهایی مقابل تیم ملی‌پاکستان و به پیروزی رسید و به فینال راه پیدا کرد و حریف تیم قدرتمند هند شد. تیم کشورمان در این مسابقه با نتیجه25 بر14 مسابقه به پیروزی رسید. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    صدا وسیما یه جا رو برا سانسور از دست داد.
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    مشرق لطفا به این سوال جواب بده: چه زمانی بیشتر بودن طلاها موثره؟ ما طلاهامون از قزاق ها بیشتره ولی پایین تریم ! باید حتما هم نقره ها وهم برنز ها برابر شه؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    اگر می خواهیم در ره بندی مدال ها در بازیهای المپیک وآسیایی از قزاق ها که16میلیون جمعیت دارند جلو بیفتیم باید هم رو ورزش بانوان وهم در رشته ی بوکس خیلی سرمایه گذاری کنیم.روزبهانی برای شکست این حریف باید بیشتر از این ها عرق بریزد باید بسیار کار کنه شاید در المپیک آینده هم به این حریف بخورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس