کد خبر 351839
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲

نخست وزیر عراق پیشرفت برنامه های امنیتی در مبارزه با داعش را سریع تر از زمان بندی تعیین شده اعلام و دستاورد ارتش در رفع محاصره نیروهای نظامی را بسیار بزرگ توصیف کرد.

به گزارش مشرق، ارتش عراق برنامه امنیتی ویژه ای را برای روز عید قربان برای تامین امنیت شهروندان و جلوگیری از حملات تروریستی پیاده کرد و با کمک نیروهای داوطلب به عملیات علیه داعش ادامه داد.

بعد از پیروزی هایی که ارتش و نیروهای داوطلب در مقابله با تروریست ها به دست آورده و مناطق متعددی را بازپس گرفتند، حیدر العبادی نخست وزیر عراق به دیدار این نیروها در غرب بغداد رفت و بر ادامه مبارزه با تروریست ها تاکید کرد.

العبادی اظهار داشت: تحرکات نیروهای امنیتی سریعتر از حد توقع بود و تجربیات آنها باید در مدارس نظامی تعلیم داده شود، زیرا راه جدیدی را باز کرده اند.

وی اظهار داشت: وقتی خبر رفع محاصره لشکرهای یک و دو سه از تیپ یک ارتش به گوشم رسید، بیشتر شبیه رؤیا بود و آن را باور نمی کردم.

عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق نیز در خطبه های نماز عید قربان از دولت خواست با نیروهای بین المللی به منظور مبارزه با تروریسم همکاری کند، زیرا برخی از این کشورها منافعی در نابودی تروریسم دارند.

حکیم افزود: بسیاری از کشورها هستند که با ائتلاف بین المللی همراه نیستند، اما هم در گذشته و هم در حال حاضر جنگیده اند؛ و از بین بردن تررویسم ارتباط مستقیم با منافع آنها دارد.

طرح امنیتی ویژه ای که روز عید قربان برای تامین امنیت نمازگزاران برگزار شد شامل تقسیم بغداد به چندین بخش و واگذاری هریک از بخش ها به گروهی برای حفاظت و کنترل رفت و آمدها بود.

شهروندان عراقی ضمن اعلام رضایت از این طرح، اجرای آن را باعث افزایش شادی مردم در روز عید دانستند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس