کد خبر 346034
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

دبیر علمی شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق گفت: به دلیل افزایش متوسط طول عمرمردم كشور،درسالهاي آتي شاهد شیب صعودی همراه با بیماری های قلب و عروق پيشرفته تر دركشور روبرو خواهيم بود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر مسعود اسلامی دبیر علمی شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق، در آیئین گشايش این کنگره ضمن اعلام این خبر افزود: در سال جاری با افزایش بودجه سلامت که به رقم 30 هزار میلیارد رسیده است و چیزی معادل همین رقم را نیز مردم هزینه می‌کنند می‌توان گفت کل رقمی که برای بخش درمان صرف می‌شود  حدود 60 هزار میلیارد ریال می‌شود.

وی ادامه داد:اين درحالي است كه سرانه سلامت در کشورهای اروپایی 4 هزار دلار و در امریکا 8 هزار دلار است.اما سرانه سلامت در ایران یک پانزدهم کشورهای اروپایی و یک سی ام امریکاست.

وی با اشاره به این که اگر بودجه سلامت را به طور کامل هم صرف درمان کنیم مشكلات به طور کامل حل نخواهد شد تاكيد كرد: از این رو تنها راه پیشگیری است.ضمن اينكه بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی سکته های مغزی و بیماری های قلب و عروق از 10 علت مرگ و میر شایع در دنیا  محسوب می شوند.

اسلامی افزود: بر خلاف تصور بیماری آترواسکلروز در موجودات گوشت خوار بروز می کند اما این بیماری خاص موجودات گیاه خوار است که انسان هم از ابتدا گیاه خوار بوده است.

وی بیان کرد: همچنین این گونه تصور می شود که بیماری آترواسکلروز زائيده شهرنشینی است حال آنكه بر اساس مطالعه اي كه برروي انسانهاي 4 هزار سال پیش مومياي شده صورت گرفته مشخص شده  340 مومیایی 36 تا 40 ساله دچار بیماری آترواسکلروز بوده اند.

وی با بيان اينكه اترواسکلروز نوعي بیماری است که انسان استعداد ابتلا به آن را دارد گفت: بر اساس مطالعه ای مشخص شد که 6 درصد از کودکان دچار فشارخون شریانی هستند و چاقی در کودکان میزان پرفشاری خون را تا 6 برابر افزایش داده است.

اسلامی هشدار داد: از این رو 30 درصد از این کودکان در آینده دچار سکته های مغزی و بیماری های قلب و عروق می شوند.

وی افزود: بر اساس مطالعات بیشتر مشخص شد که مصرف میوه براي حفظ سلامت بدن  بسیار مهم است به گونه ای که تا 40 درصد بیماری های قلب و عروق با مصرف ميوه وسبزيجات کاهش می يابند.

وی همچنين مصرف نوشابه های انرژی زا را عامل افزایش ابتلا به سکته های مغزی و ایست قلبی میان افراد جوان دانست.

وی هشدار داد: در 40 سال آینده باشيوع آلزامیر مواجه هستیم و از این رو باید ازهمين امروز ریز فاکتورهای آن یعنی دیابت و کلسترول بالا را نیز کنترل کنيم.

وی درراستياي پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلب و عروق به نقش مهم خانواده؛ صدا و سیما و سايررسانه ها  اشاره کرد و گفت: به این منظور نیازمند تدوین برنامه جامع ملی دراين باره نيزهستیم.

گفتنی است این کنگره از امروز تا 28 شهریور ماه در مرکز همایش های رازی به فعالیت خود ادامه می دهد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: شفا‌آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس