کد خبر 357747
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴

با توجه به رشد روزافزون مبتلایان به ابولا و احتمال همه‌گیر شدن این بیماری مرگبار، نقشه شیوع بیماری‌های کشنده در سراسر جهان تهیه شده است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دیلی میل نوشت: این نقشه که حاوی اطلاعاتی از شیوع بیماری‌ها در جهان است و به طور مداوم به روز می‌شود نشان دهنده شیوع نمونه‌ها و مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های ویروسی و باکتریایی است.

نگاهی اجمالی به این نقشه حاکی از گسترش فعلی ویروس ابولا، تب خوک آفریقایی در روسیه و مواردی از «چیکونگونیا» در گواتمالا و دیگر بخش‌های آمریکای مرکزی است. ویروس چیکونگونیا از طریق پشه‌ها وارد بدن انسان می‌شود و شایع‌ترین علائم عفونت ویروسی چیکونگونیا، تب و درد مفصلی است.

نقشه شیوع بیماری‌ها براساس گزارش‌های به دست آمده از رسانه‌های محلی سراسر جهان و منابع دیگر از بیماری‌های شایع تهیه شده است. استفاده‌کنندگان از این نقشه می‌توانند بیماری‌های تهدیدکننده مختلف از قبیل مننژیت، آنفلوآنزای پرندگان و سیاه زخم را در آن جست‌وجو کنند. همچنین گروه‌های مختلف بیماری‌ها با نمادهای متفاوت نشان داده شده‌اند. به طور مثال موارد مشکوک به ابولا با مثلث‌های نارنجی رنگ روی نقشه علامت گذاری شده است. طبق اطلاعات موجود در این نقشه افرادی با علائم ابولا اخیرا در دانمارک و جمهوری چک بستری شده‌اند و این نقشه همچنین حاوی اطلاعاتی در مورد مرگ مبتلایان به این ویروس در اسپانیا و آلمان است.

اطلاعات این نقشه نشان می‌دهد شمار تلفات ابولا در نیجریه به 343 تن افزایش یافته و اولین مورد فوتی در مالی تایید شده است.
{$sepehr_album_19063}


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس