کد خبر 344795
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

سفیر عراق در واتیکان هشدار داد که پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان جزو اهداف گروه تروریستی تکفیری داعش قرار دارد.

به گزارش مشرق، 'حبیب الصدر' سفیر عراق در واتیکان در گفت وگو با روزنامه 'مساجرو' هشدار داد که پاپ از جمله اهداف تروریست های البغدادی است.

وی گفت: داعش یک غده سرطانی و دارای سلول های دیوانه است که می توانند حتی خارج از محدوده تحت خلافت ضربه زده و پاپ یک هدف برای آنها محسوب می شود.

الصدر افزود: استراتژی داعش بر روی سروصدای رسانه ها متمرکز می شود. کافی است به تصاویر هولناک بریدن سرها که با هدف ایجاد وحشت و سروصدا منتشر می شوند، نگاه کرد.

وی درخصوص احتمال سوء قصد علیه پاپ گفت: تحلیلگران و اطلاعات ما در این جهت گمانه زنی می کنند. ما خوب می دانیم که این تروریست ها چگونه فکر می کنند و احتمال ضربه به پاپ وجود دارد.

سفیر عراق در واتیکان ادامه داد: من در این باره با مسوولان واتیکان نیز صحبت کرده ام، آنها خوب می دانند که این گروه های تروریستی چه خطری دارند. واتیکان از دولت عراق در تلاش برای متوقف کردن داعش حمایت می کند. متاسفانه برخی گروه ها بویژه در موصل از داعش به عنوان ابزاری به نفع خود استفاده می کنند، آنها فکر می کردند که بتوانند بسیاری از فرماندهان سابق سنی را به شغلی که قبل از جنگ و در زمان بعث داشتند، برگردانند و ما شاهد خروج حدود 30 هزار پلیس بودیم که در لحظه مواجهه با داعش فرار کردند.

وی گفت: داعش مسوول جرایم بزرگی است. ما در حال تلاش برای گرفتن مناطق زیادی هستیم و ارتش عراق برخی از روستاها را در نینوا آزاد کرده است.

بیش از 100 هزار مسیحی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند اما دولت عراق سندی را امضا کرد که به موجب آن متعهد به بازگردان آنها به خانه هایشان می شود و حتی به آنها غرامت پرداخت خواهد شد و ما در فکر ایجاد یک نوع کمربند امنیتی در این منطقه برای تضمین امنیت مسیحیان هستیم.

سفیر عراق در واتیکان اظهار کرد: داعش قدرتمند است زیرا تاکنون کسی منابع مالی آنها را خشک نکرده و من ترجیح می دهم نگویم که چه کسی پشت آنها است.

در همین حال 'جامپی رو ماسولو' رییس سازمان اطلاعات و امنیت ایتالیا بتازگی با اشاره به مشارکت کشورش در جنگ علیه گروه تکفیری داعش گفت که ایتالیا و واتیکان می توانند در معرض خطر تروریستی داعش قرار گیرند و حمله کشورهای عضو ائتلاف علیه داعش در عراق و سوریه می تواند موجب حملات تلافی جویانه این گروه تروریستی شود و ایتالیا و واتیکان در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

'آنجلینو الفانو' وزیر کشور ایتالیا نیز در مجلس نمایندگان این کشور با بیان اینکه هر نماد غربی می تواند تبدیل به هدف احتمالی برای داعش شود، هشدار داد: رم به عنوان گهواره مسیحیت می تواند هدف تروریست ها قرار گیرد. نباید اظهارات ابوبکر البغدادی مبنی بر فتح رم را دستکم گرفت و ایتالیا و رم یک هدف ثانوی برای داعش نیستند.

وی با بیان اینکه «داعش لباس اروپایی به تن کرده و ستیزه ای بی سابقه برای امنیت جهانی ایجاد کرده است»، افزود: داعش از منابعی برخوردار است که تاکنون هیچ سازمان تروریستی دیگری در گذشته نداشته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سهیل بشردوست ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    اینم کار بدی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس