کد خبر 346667
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶

رئیس جمهور آرژانتین پس از ورود به واتیکان با پاپ فرانسیس در محل اقامت وی در «سانتا مارتا» دیدار کرد.

به گزارش مشرق، هدف «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین از دیدار با پاپ جلب حمایت وی در راه مبارزه کشور خود با طلبکاران مالی از جمله صندوق کرکس بوده است.

پاپ در اوایل این ماه گفته بود: سیستم اقتصادی فعلی که پول را مورد پرستش قرار داده و انسانیت را نادیده می‌گیرد پذیرفتنی نیست و این سیستم در نهایت زندگی افراد را به ورطه نابودی می‌کشاند.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: پاپ فرانسیس از زمانی که در سال 2013 به عنوان رهبر مذهبی کاتولیک‌های جهان برگزیده شده به مبارزه با بی‌عدالتی‌های اقتصادی در موارد مختلف پرداخته است.

«ریکاردو رویر» استاد علوم سیاسی دانشگاه آرژانتین می‌گوید: پاپ همواره مخالف بی‌عدالتی در سیستم مالی و نقش منفی ربا در سیستم سرمایه‌داری بوده و در این راستا همواره با جدیت عمل کرده است.

«فرناندز» درگذشته به دلیل انتقادات پاپ از عملکرد دولت همسرش «نستور کرشنر» رئیس جمهور سابق آرژانتین با این رهبر مذهبی اختلافاتی داشته است.

به گزارش فارس، پاپ فرانسیس که از سال 1998 اسقف «بوینس آیرس» پایتخت آرژانتین بود از سال 2001 به مقام کاردینالی دست پیدا کرد و سپس سر اسقف کلیسای کاتولیک آرژانتین شده و سرانجام به‌ عنوان پاپ جهان کاتولیک انتخاب شد؛ پاپ فرانسیس اول، اولین پاپ از آمریکای لاتین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس