کد خبر 344692
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع رسمی و مسئول در ایران اعلام کرد، تمامی رهبران سیاسی عراق معتقدند که ایران تنها طرفی است که این کشور را در مقابل با تروریسم کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه ایران اعلام کرد، تمامی رهبران سیاسی عراق معتقدند که ایران تنها طرفی است که این کشور را در مقابل با تروریسم کمک می‌کند.

به گفته این منبع که المیادین به هویت دقیق آن اشاره ای نکرد، واشنگتن تلاش های فراوانی به کار گرفت تا تهران را مجاب و قانع کند که به همراهی آمریکا با داعش بجنگد.

این منبع افزود: واشنگتن تماس‌هایی با تعدادی از سفرا و مسئولان ایرانی برقرار کرد و همکاری ایران را برای مبارزه با داعش خواستار شد.

به گفته این منبع، مخالفت ایران با درخواست واشنگتن باعث شد تا این کشور اعلام کند که شرایط برای دعوت از ایران برای پیوستن به ائتلاف مبارزه با داعش مناسب نیست.

المیادین به نقل از این منبع افزود: از آغاز بحران حمله داعش به عراق، واشنگتن تلاش داشت تا با راههای مختلف با تهران تماس برقرار کند.

این منبع گفت: تمام رهبران سیاسی عراق، تاکید دارند که ایران تنها طرفی است که آنها را در مبارزه با تروریسم یاری می‌کند.

این منبع در ادامه گفت: کمک‌ها و مشورت‌های ایران باعث شد تا واقعیت سیاسی عراق نسبت به آغاز بحران تغییر پیدا کند.

این شبکه عرب زبان در ادامه این خبر به نقل از این منبع افزود: بی اعتمادی ایران به ادعاهای واشنگتن، سابقه ای قدیمی دارد چرا که این کشور با معیارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم عمل می‌کند.

به گفته این منبع، نمی‌توان از سیل کمک‌های نظامی واشنگتن و همپیمانانش به تروریسم و تندروی در سوریه چشم پوشی کرد.

بر اساس این گزارش، ایران هرگز نخواهد پذیرفت که اقدامات نمایشی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارد، بپیوندد. تهران اعتقاد دارد که تروریسم بسیار خطرناک بوده و امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند.ایران جدیت خود را در مبارزه با تروریسم نشان داده و استفاده از هرگونه خشونت برای رسیدن به اهداف مشخصی را رد می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    په نه په ایران قبول کنه اونوقت بعد از مدتی که خرشون از پل گذشت باز بگن ایران محور شرارته .خودتون یه غلطی کردین حالا هم توش موندین
  • مخمد ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    ایران یه بار در زمان بوش پسر برای نابودی طالبان با آمریکا همکاری کرد ولی بعد از اینکه ضربات سنگینی به تواناییهای طالبان زدن شد و طالبان به حاشیع رفت ... آمریکا ایران رو محور شرارت و حامی تروریسم قرار داد . اینکار آمریکا بزرگترین اشتباه اون توسط رئیس جمهور احمقش بود ... یه بار بهشون اطمینان کردیم ... بس س سه دیگه .
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    ایران در ظاهر نمی پذیرد اما در باطن همکاری دارد
  • یاسر ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    0 0
    ائتلافی که امریکا در حال تشکیل ان است "شامل بادشاهان عرب است که از دید ملتهای منطقه همه انها مزدور امریکا هستند. و از سوی دیگر انگلیس و فرانسه هم خود از حامیان داعش. دعوت از ایران در واقع تلاش برای کسب مشروعیت این ائتلاف در نزد ملت های منطقه است. زیرا ملت های منطقه فقط ایران را حامی خود میدانند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس