در درگیریهای روز گذشته میان ارتش سوریه

گزارش تحولات سوریه؛گروه بین الملل مشرق- برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از هشت جبهه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم. تحولات میدانی جبهه «حماه»، تحولات میدانی جبهه «دمشق» و حاشیه آن، تحولات میدانی جبهه «جوبر»، تحولات میدانی «القلمون»، تحولات میدانی «ادلب»، تحولات میدانی جبهه «حسکه»،  تحولات میدانی جبهه «دیرالزور» و تحولات میدانی جبهه «رقه» رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه حماه

بازپس گیری شهر استراتژِیک حلفایا توسط ارتش سوریه


در ادامه عملیات ارتش سوریه در حاشیه غربی شهر حماه مرکز استان حماه سوریه، شهر حلفایا یکی از بزرگترین دژهای گروه تروریستی جبهه النصره به تصرف کامل نیروهای ارتش، دفاع وطنی، رزمندگان حزب الله لبنان و حزب الله سوریه در آمد.

هم اکنون نیروهای جبهه خودی به فرماندهی "سرهنگ سهیل حسن" فرمانده کاردان و تیزهوش ارتش سوریه و یکی از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان، در حال استقرار نیرو و تسلیحات سنگین و پاکسازی محله به محله این شهر هستند. در 48 ساعت اخیر زد و خوردهای بسیار سنگینی میان طرفین در جریان بود.

ارتش روز گذشته با تصرف تپه "ناصریه" که با توجه به موقعیت استراتژیک و مرتفع بودن آن، تسلط آتش و رصد توپخانه ای کاملی بر روستاها و شهرهای پایین دست حاشیه شمالی حماه را به یگانهای مستقر در آن می دهد، اجرای آتش توپخانه ای و موشکی بسیار سهمگینی بر مواضع جبهه النصره در اطراف و داخل شهر حلفایا داشته است.

همچنین نیروی هوایی ارتش سوریه با 57 سورتی پرواز نظامی از 4 فرودگاه "نظامی حماه"، "فرودگاه نظامی شعیرات در حمص"، "فرودگاه نظامی ابوظهور در استان ادلب" و"فرودگاه نظامی حمیمیم واقع در استان لاذقیه"، به دفعات مراکز استقرار، کاروانهای نظامی و جاده های مواصلاتی مورد استفاده تروریستهای جبهه النصره را هدف شدید ترین بمبارانهای خود قرار داده اند.
 
کارشناسان نظامی معتقدند که تصرف تپه ناصریه تیر خلاص بر حضور نظامی گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه حلفایا بوده و راهی بجز عقب نشنی و یا مرگ تحت ضربات حملات توپخانه ای وموشکی برای آنان وجود نداشته است.

گزارش تحولات سوریه؛

یک منبع میدانی به خبرنگار "مشرق" گفت: "همزمان با تصرف تپه ناصریه و شهر خطاب که از اهمیت فراوانی برای جبهه النصره برخوردار بوده است، گروهی از شیوخ و بزرگان منطقه حلفایا با فرماندهان میدانی ارتش وارد مذاکره شدند تا شهر را بدون درگیری خانه به خانه و نابودی ساختمانها و بمباران هوایی و توپخانه ای تسلیم کنند."

وی گفت:علت دخالت مشایخ منطقه حلفایا برای مذاکره با ارتش ترس آنها از مبتلا شدن به سرنوشت ساکنین منطقه خطاب در همسایگی حلفایا بوده که طی چند روز اخیر صحنه شدید ترین نبردهای ارتش و تروریستهای جبهه النصره بوده و آسیبهای زیر ساختی و تلفات انسانی فراوانی را متحمل شده است.

پیرو به نتیجه رسیدن مذاکرات، نیروهای امنیتی سوریه وارد شهر حلفایا شده و از بیمارستان و مراکز دولتی این شهر در کمال امنیت و بدون هرگونه تعرضی از سوی تروریستها بازدید کردند.

گزارش تحولات سوریه؛

نیروهای امنیتی سوریه دستور برافراشته شدن پرچم رسمی سوریه بر فراز ساختمانهای دولتی و غیر دولتی و همپنین تاسیس چند مراکز تفتیش و مراقبت (ایست و بازرسی) را در داخل و اطراف شهر را صادر و بر روند اجرای آن نظارت کردند.

باتوجه به عهد شکنیهای مسبوق به سابقه تروریستهای تکفیری در مصالحه یک سال پیش با ارتش سوریه، تضمین حسن اجرای این توافقنامه و امنیت مراکز دولتی از سوی هیئت بزرگان و مشایخ شهر حلفایا تقبل شده است.

طبق این توافقنامه بنا شد تا نیروهای مسلح تکفیری بومی منطقه حلفایا خود و تسلیحاتشان را به ارتش سوریه تسلیم کنند و باقیمانده نیروهای گروه تروریستی جبهه النصره که اکثر اعضای آن را عناصر تروریست تکفیری غیر سوری تشکیل می دهند، از منطقه خارج شوند.

گزارش تحولات سوریه؛

برخی گزارشها از قصد جبهه النصره برای عقب نشینی به منطقه "طیبه الامام" واقع در شرق حلفایا خبر داده اند اما اهالی این شهرک پس از اطلاع از نیت النصره، به آنها هشدار دادند به هیچ وجه وارد این منطقه نشوند. به همین دلیل ستون کاروان نیروهای النصره مسیر خود را به سوی منطقه "مطامنه"تغییر مسیر داده اند. به موازات عقب نشینی نیروهای النصره به سوی لطامنه ، هواپیماهای ارتش سوریه این منطقه را در هم کوبیده اند.

در ویدیویی که از اینجا قابل دریافت است، شدت بمباران منطقه لطامنه به خوبی قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است که در چند روز اخیر ارتش سوریه با تصرف مناطق استراتژیک در حاشیه شمالی شهر حماه مانند منطقه "خطاب"، روستای "ارزه"، و تپه ناصریه ضمن وارد نمودن تلفات سنگین انسانی و تسلیحاتی بر سازمان رزم تروریستهای گروه جبهه النصره کلیه راههای امدادی آنها از سایر بخشهای حماه و همچنین استان "ادلب"، بطور کامل قطع کرده بود.

پیش بینی می شود که پس از بسط سیطره ارتش بر منطقه حلفایا، به زودی شاهد هجوم سریع و شدید آن به منطقه "محرده" و سپس حرکت به سوی مناطق "لطامنه"،"مورک"، "کفرزیتا" و در نهایت مناطق جنوبی استان ادلب مانند "خان شیخون" باشیم.

گزارش تحولات سوریه؛
درنقشه فوق موقعیت شهر خطاب و حلفایا که در سه روز گذشته به طور کامل تحت سیطره ارتش و دفاع وطنی سوریه، رزمندگان حزب الله لبنان و حزب الله سوریه درآمده مشخص شده است.

گزارش تحولات سوریه؛
پس از تصرف حلفایا ارتش در تدارک هجوم به محرده، لطامنه، مورک، کفرزیتا ودرنهایت خان شیخون است.

هلاکت فرمانده نظامی جبهه النصره

در درگیریهای روز گذشته میان ارتش سوریه و تروریستها "علی علوش" فرمانده نظامی کل جبهه النصره در سوریه به هلاکت رسید.

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه آن


تشدید درگیریها در منطقه "دخانیه"

درگیریها در منطقه دخانیه واقع در شرق شهر دمشق میان ارتش و دفاع وطنی با تروریستهای تکفیری از گروههای جبهه النصره و ارتش اسلام تشدید شده است. روز گذشته یکی از یگانهای ارتش سوریه که مامور تامین امنیت عقبه نیروهای دفاع وطنی در خط تماس عین ترما-  دخانیه بودند، بدون هماهنگی های لازم موقعیت استقرار خود را ترک کرده و موجب محاصره گروهی از نیروهای بومی دفاع وطنی در بخش شرقی دخانیه شدند. بلافاصله پس از این اقدام، نیروهای گروه تروریستی ارتش اسلام و النصره وارد منطقه شده و کلیه 40 نیروی دفاع وطنی مستقر در منطقه را غافلگیر و به شهادت رساندند.

ارتش سوریه اعلام کرده که منطقه دخانیه را بطور کامل در محاصره خود دارد ولی تروریستها دهها تونل از منطقه عین ترما به زیر ساختمانها در دخانیه و الکباس حفر کرده اند و از آنها برای نفوذ به منطقه و حمله به مراکز ارتش و دفاع وطنی استفاده میکنند.

گزارش تحولات سوریه؛

لازم به ذکر است که درگیریها در منطقه الکباس و دخانیه از هفته گذشته و با نفوذ ناگهانی صدها تن از تروریستهای النصره و ارتش اسلام به این دو منطقه و با هدف کاهش فشار و یا شکستن حصر منطقه جوبر که در مجاورت آنها قرار دارد آغاز و تا کنون در تداوم بوده است. با آغاز درگیری ها ارتش سوریه با استقرار 3 هزار نفر نیروی نظامی منطقه را تحت محاصره کامل خود درآورده و با تروریستها وارد درگیریهای بسیار شدید نظامی شده است. همچنین یگان توپخانه و نیروی هوایی ارتش نیز منطقه عین ترما را که مبدا نفوذ به الکباس و دخانیه بود، بطور روزانه هدف بمبارانهای گسترده و حملات موشکی قرار می دهند.

گزارش تحولات سوریه؛

گزارش تحولات سوریه؛

ویدیوی مرتبط با درگیریهای نظامی در منطقه دخانیه واقع در شرق دمشق را از اینجا دریافت کنید.
 
به موازات تحولات میدانی فوق الذکر، محلات جرمانا، کشکول، الشعلان، ابورمانه و صالحیه واقع در حاشیه شرقی دمشق روز گذشته توسط تروریستها هدف اصابت چندین گلوله خمپاره قرار گرفت که منجر به شهادت 2 نفر و جراحت دهها شهروند سوری و وقوع خسارات مالی فراوان شده است.

گزارش تحولات سوریه؛

گزارش تحولات سوریه؛

گزارش تحولات سوریه؛
پرتاب خمپاره از سوی تروریستهای تکفیری به محلات مسکونی شهر دمشق


گزارش تحولات سوریه؛
نقشه شهر دمشق از نظر مالکیت مناطق– رنگ سبز: مناطق تحت تسلط ارتش سوریه/رنگ قرمز: مناطق تحت تسلط تروریستهای تکفیری/رنگ آبی: مناطق مشمول مصالحه و توافقنامه آتش بس (عملا تحت سیطره ارتش)/نقاط زرد زنگ: روستاهای حاشیه دمشق که تحت تسلط ارتش هستند.


پایان درگیری میان داعش و گروههای مسلح رقیب در حجرالاسود

مرکز حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان دولت سوریه) از پایان درگیری ها میان گروههای تروریستی در محله حجرالاسود واقع در جنوب شهر دمشق خبر داده است.

بنابر اعلان این مرکز پس از دوهفته درگیری و محاصره کامل چند ساختمان محل استقرار عناصر گروه تروریستی داعش از سوی گروههای رقیب، بالاخره عناصر داعش با شرایط زیر تن به مصالحه داده اند:

    -  آتش بس میان دوطرف.

    - ممنوعیت تکفیر کردن مردم  و گروههای تروریستی رقیب از سوی داعش.

    - تاکید بر دشمن واحد (شیعیان و دولت سوریه).

    - ممنوعیت هرگونه ناامنی از طرفین و حمله به دیگری.

    - پرداخت غرامت به خانواده های کشته شده های طرفین و ساکنین منطقه.

    - تشکیل کمیته مشترک امنیتی با حضور طرفین و تاسیس مراکز تفتیش مشترک در ورودی ها و خروجی های منطقه.

    - تعیین سرنوشت اسرای دوطرف.

لازم به ذکر است که در هفته های اخیر در پی درگیریهای شدید میان داعش با گروههای تروریستی رقیب دهها نفر از دو طرف به هلاکت رسیده و گروهی نیز زخمی شده اند.

تحولات میدانی جبهه جوبر


تداوم درگیریها و استفاده تروریستها از سلاح شیمیایی

درگیریها در منطقه شرقی و شمالی شهر جوبر میان ارتش و تروریستهای تکفیری ارتش اسلام و جبهه النصره با شدت ادامه دارد. کانون درگیریها در اطراف مسجد طیبه بوده است. یک منبع میدانی ارتش سوریه در استفاده تروریستها از خمپاره های حاوی گاز سمی کلر علیه نیروهای پیشرو ارتش سوریه در منطقه اطراف مسجد طیبه در شرق جوبر خبر داده و افزود که پس از پیشروی یگانهای ارتش سوریه در این محور آثار مسمومیت در آنها ظاهر شده و به بیمارستان میدانی منتقل شده اند.

گزارش تحولات سوریه؛

جبهه القلمون: کمین ارتش و حزب الله علیه کاروان نظامی جبهه النصره

روز گذشته منطقه فلیطه شاهد کمین ارتش و حزب الله علیه یک کاروان نیروهای نظامی تروریستهای جبهه النصره بود. این کاروان از مبدا جرود عرسال درحال عزیمت به منطقه فلیطه بودند که در کیمن نیروهای ارتش و حزب الله افتاده و کلیه عناصر آن به هلاکت رسیدند.

گزارش تحولات سوریه؛

به موازات این کمین هواپیماهای ارتش سوریه کلیه راههای مواصلای القلمون خصوصا منطقه جرود عرسال که این روزها عرصه تاخت و تاز گروه های داعش و النصره است را هدف حملات مکرر هوایی قرار می دهند.

تحولات میدانی جبهه ادلب

تعیین رهبر جدید گروه احرار الشام

دو روز پس از هلاکت کلیه فرماندهان گروه تروریستی "احرارالشام"، اعضای باقیمانده شورای فرماندهی این گروه فردی بنام هاشم الشيخ ملقب به "أبو جابر" را به رهبری برگزیدند.

گزارش تحولات سوریه؛

امیر جدید این گروه نزدیک به القاعده، متولد 1968 شهر "مسکنه" واقع در حاشیه شهر حلب، مهندس مکانیک از دانشکده فنی دانشگاه حلب، کارشناس سابق وزارت کارخانه اسلحه سازی وزارت دفاع سوریه (تاپیش از وقوع شورشهای تروریستی بین المللی در سال 2011)، در سال 2004 به اتهام ارتباط با القاعده و عضوگیری برای گروه دولت اسلامی عراق (شاخه القاعده در عراق) و اعزام جوانان به عراق برای مبارزه با دولت قانونی این کشور دستگیر و چندین سال در زندان امنیتی منطقه "صیدنایا" واقع در منطقه القلمون (شمال استان دمشق) زندانی بوده است.با اغاز بحران سوریه به گروه تروریستی احرار الشام پیوسته و در رده های مختلف فرماندهی این گروه حضور داشته است.


صالح طحان مسئول جدید نظامی احرارالشام

متولد سال 1978 شهر تفتناز( حاشیه ادلب)، از نیروهای قدیمی شبکه تروریستی القاعده در سوریه و عراق، فرمانده گردان "علی ابن ابیطالب" در گروه تروریستی احرار الشام و جانشنی فرمانده کل نظامی گروه احرار الشام.

گزارش تحولات سوریه؛

تداوم ترور رهبران ارشد گروههای تروریستی


شب گذشته (پنجشنبه) در ادامه ترورهای سریالی رهبران گروه های تروریستی در استان ادلب ، حسین علی قاسم ملقب به "ابوعلی" فرمانده گردان "اصحاب الیمین" وابسته به تیپ الفاتحین از گروه تروریستی "سپاه شام (فیلق الشام)" و "محمد قاسم" مسئول رسانه ای گروه تروریستی سپاه شام درحین متوقف کردن یکدستگاه کامیون بمب گذاری شده در جاده اطراف روستای "غدفه" واقع در شرق معره النعمان (جنوب ادلب) توسط  راننده این کامیون به رگبار گلوله بسته شده و در دم به هلاکت رسیدند.

رسانه های وابسته به تروریستها مدعی شده اند که کامیون فوق الذکر حامل 5 تن مواد منفجره بوده و پس از ترور دو فرد یاد شده توسط هواپیماهای ارتش سوریه بمباران و منهدم شده است.

 گروه تروریستی "اصحاب یمین"در شهرهای ادلب و  معره النعمان و تحت نظارت شورای نظامی ادلب (وابسته به مخالفان دولت) مشغول فعالیت است.
گزارش تحولات سوریه؛

لازم به یادآوریست که دوروز پیش در حمله انتحاری به مقر سری جلسه فرماندهان گروه تروریستی "احرار الشام (آزادگان شام)" کلیه فرماندهان ارشد و میدانی این گروه به هلاکت رسیدند.

گزارش تحولات سوریه؛

گزارش تحولات سوریه؛
محمد قاسم ، مسئول رسانه ای گروه تروریستی سپاه شام که دیروز ترور و به هلاکت رسید

اخبار ضد و نقیض از ترور فرمانده گروه "صقورالشام"

در چند روز گذشته اخباری مبنی بر ترور و هلاکت "احمد عیسی الشیخ" فرمانده گروه تروریستی "صقورالشام (بازهای شام)" در رسانه های معتبر منتشر شده بود.

رو گذشته یک منبع نزدیک به فرماندهی این گروه تروریستی در مصاحبه با رسانه های همسو،خبر ترور وی را تایید اما خبر هلاکت وی را بشدت تکذیب کرد.

این منبع گفت که سه روز پیش احمد عیسی ملقب به ابوعیسی فرمانده گروه تروریستی صقور الشام درحین تردد در یکی از جاده های مواصلاتی منطقه جبل الزاویه استان ادلب هدف ترور با خودروی بمبگذاری شده در مسیر تردد کاروان حامل وی مواجه شده اما جان سالم بدر برده و هم اکنون به دلایل امنیتی در حضور در انظار خودداری میکند!

گزارش تحولات سوریه؛

دربیانیه صادر شده از سوی گروه تروریستی صقورالشام نیز گروه تروریستی دولت اسلامی عراق وشام (داعش) تلویحا به این ترور متهم و تهدید به جنگی خونین و فراگیر شده است.


تحولات میدانی جبهه حسکه

درگیریها در منطقه "غویران واقع در جنوب شهر حسکه (کرد نشین) واقع در شمال سوریه میان عناصر گروه ترویستی داعش از یکسو و ارتش و کمیته های حمایت مردمی از سوی دیگر تداوم دارد و ارت سوریه موفق شد بر بخش وسیعی ازمناطق غربی این محله مسلط شوند.

گزارش تحولات سوریه؛

عناصر داعش در مقابل و در انتقام شکست میدانی ، مناطق مسکونی در مرکز شهر حسکه را با 11 خمپاره 12 م م هدف قرار دادند که منجر به شهادت یک زن و دختر کوچکش و جراحت 5 شهروند سوری دیگر شد.


تحولات میدانی جبهه دیرالزور

هواپیماهای ارتش سوریه همچنان به بمباران منظم اهداف و مواضع گروه تروریستی داعش مشغول هستند.به موازات بمبارانهای هوایی درگیریهای زمینی میان دوطرف در محلات حویقه ورشدیه و اخباریه این شهر نیز درجریان است.

روز گذشته گروه داعش یک جوان سوری را در میدان شهر "العشاره" به اتهام ارتداد اعدام و به صلیب کشید.

گزارش تحولات سوریه؛

ائتلاف جدید برای مبارزه با داعش

در اقدامی عجیب یگان حمایت مردمی کردهای سوریه با گروه تروریستی ارتش آزاد یک ائتلاف جدید با نام "آتش فشان فرات" کرده اند.
دربیانیه تصویری که از سوی این گروهها منتشر شده از عزم راسخ برای مبارزه با داعش سخن گفته و از جامعه بین المللی درخواست کمک کرده اند.

گزارش تحولات سوریه؛

این بیانیه به امضای فرماندهی "واحدهای دفاع مردمی کرد" و تعدادی از گروههای مسلح وابسته به ارتش آزاد سوریه رسیده است.


تحولات میدانی جبهه رقه – انفجار خودروی بمبگذاری شده در طبقه

روز گذشته در انفجار یکدستگاه خودروی بمبگذاری شده در منطقه "حی الاول" شهر طبقه واقع در استان رقه سوریه دهها نفر کشته و مجروح شدند. استان رقه از چند هفته پیش و با سقوط اخرین پایگاه نظامی ارتش سوریه در فرودگاه نظامی طبقه بطور کامل به اشغال گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) درآمده است.

گزارش تحولات سوریه؛

گزارش تحولات سوریه؛

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • معین ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    ماشالله به نیرو های حزب الله منتهی از این میترسم که این نیرو ها بعد از ۲ سال جنگ مداوم فرسوده بشن و دیگه روحیه کامل برای جنگ با اسرائیل رو نداشته باشن باید از اونها فقط در مواقع زروری استفاده بشه
  • معین ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    ضروری*
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    بیخیال شو مشرق این قصه سر دراز دارد مثل پرونده هسته ای ما تا آمریکا نخوادو از خرشیطان پیاده نشه تا روز قیامت همین آش وهمین کاسه,
  • محمد ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    ارتش سوریه باید به فکر قنیطریه باشه الان بیشتر مناطق قنیطریه به تصرف تروریستا در اومد و اشغال کامل باعث به وجود اومدن جبهه جدید برای تصرف دمشق میشه این تعلل معنایی نداره
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    مشرق خدایی این گزارشاتت نابه مستند و مستدل و دقیق با نقشه و فیلم مبادا قطعش کنی من که فقط بخاطر این گزارشات میام
  • امير ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    اين سهيل حسن كيه مشرق يه اطلاعاتي در موردش بده
  • ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    بايد بهترين تدابير انديشه شود كه تا حد امكان از نيرو هاي حزب الله لبنان ما شاهد كمترين تلفات باشيم جنگ اصلي با رژيم اشغالگر قدس است نبايد توانشان تحليل رود
  • سيد علي ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    صالح طحان فرمانده گردان "علی ابن ابیطالب" ؟ مگه مي شه ؟ اسم مولاي شيعيان روي يه گروه تكفيري ؟ الله اكبر !
  • ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    اینم نظریه ولی وقتی هدف داری و ایمان به هدفت هم که اسلام ناب باشه رو داشته باشی 8 سال جنگ هم باشه کم نمیاری که هیچ بلکه چیزای زیادی از جنگ نسیبت میشه... یا علی مدد
  • ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    بايد بهترين تدابير انديشه شود كه تا حد امكان از نيرو هاي حزب الله لبنان ما شاهد كمترين تلفات باشيم جنگ اصلي با رژيم اشغالگر قدس است نبايد توانشان تحليل رود
  • امیر ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    اقدام کردا عجیب نیست. منتظرن حکومت برپا کنن هنوز حالیشون نیست و نخواهد شد دارن سرشون کلاه میزارن.
  • ابوذر ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    ضروری..!
  • ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    درست تیتر بزنید بابا اولش خوشحال شدم خیال کردم زهران علوش سقط شده بعد تو متن فهمیدم یه علوش دیگست.
  • بهنام خان ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    زروری ؟؟؟؟؟؟
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    آب ديده تر ميشن انشا ا... تجربه جنگ جمع ميكن براي سربازي لشكر صاحب الزمان
  • بسیجی ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    مشرق جان سلام - سوال - آیا بنظر شما اکنون که غرب وبعضی از اعراب به رهبری آمریکا قصد مبارزه با داعش را گرفته اند امکان ندارد به نوعی نیروهای داعش را به سمت مرزهای عربستان وترکیه هدایت ودرگیریها را به داخل این دوکشور رساند تا تاوان خونهای به ناحق ریخته شده مظلومان در عراق وسوریه را پرداخت کنند ؟؟
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    چشم آقای معین ماشالله. البته الان وقت ضروریه. چون در حال حاضر که تروریستها دارن شکست می خورن آمریکا با این حیله که می خواد تروریستها رو از بین ببره وارد منطقه میشه و اوضاع رو به دست میگیره تا از شکست خودش جلوگیری کنه.
  • محمدمهدی ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    تجاربی که عناصر حزب الله در سوریه به دست آوردند،خیلی بیشتر می ارزد.
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    اره میخوان حکومت اسراییل دوم رو تشکیل بدن ولی زهی خیال باطل که هر 100 سال یبار غرب کردهارو به توهم میندازه واسه تشکیل حکومت و تجزیه 6 کشور منطقه و یه کشتار اساسی عین حلبپه رو راه میندازن از طریق صدامها و اردوغانها (دیاربکر)
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    بله اسمشو تو اینترنت زدم اسم گروهش همینه مثلا میخوان بگن ما با اهل بیت مشکل نداریم!
  • محسن .ف ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    جناب معین اینطوری نیست هرچند که فرسوده نمی شوند ولی فرزندان این نیروها جایشان را میگیرند
  • مهدی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    ان شا الله که ترکیه و عربستان تاوان سختی خواهند داد... ولی عمده دلیل به طول انجامیدن فتنه در سوریه / متحد نبودن مردم در شرق و شمال سوریه با دولت سوریه است... متاسفانه عده ای از مردم این مناطق با تروریست ها همکاری میکنند.
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    اونها امیرالمومنین رو به عنوان صحابی پیامبر قبول دارن، وقتی به معاویه بگن خال المومنین صحابی دونستن حضرت علی شاهکار نیست
  • سید مهدی ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    شما با این دل و جگرو اینهمه نترسیتون یه وفت گریپی زکامی سرماخورده گی پیدا نکنه عزیز !!؟؟
  • علیرضا اهواز ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    بنده توی گزارش قبلی نظری دادم که دیر منتشر شد ولی باز هم دوستانی اومدن و علیه من موضع گرفتن اما با گزارش امروز حرف من ثابت شد . از نویسنده محترم می پرسم ؛ شما طی دو یا سه گزارش قبلی نگفتید سرهنگ سهیل وارد محرده شده و مقاومت کرده و هزار تروریست کشته شدن ؟! حالا چه شده که سرهنگ داره میره محرده رو آزاد کنه؟! کی اشغال شد ؟ خب من نمیگم خبر اشغالش رو بزنید تا به قول عزیزان روحیه مردم و مقاومین خراب بشه ولی حداقل نگید اشغال نشده و ... که بعد از دو سه گزارش خدایی نکرده فکر کنیم کذبی در کار بوده.ولله بجز بعضی گزارش های خاص دیگه به صفحه تحولات سوریه فارس نمیرم چون اینقدر اخبار متناقض و گاها کذب منتشر کرده که وقتی از آزادسازی یا مقاومت در جایی خبر میده مطمئن میشم اونجا سقوط کرده! لطفا راه این خبرگزاری رو نردی ، نمیگم خبرای بد منتشر کنید ولی روحیه دادن الکی هم خودش ضد روحیه میشه بعدا ... با تشکر
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    اسرائیل همین الان هم داره با این جوانان میجنگه تو خبر نداری!
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    نقشه دمشق نا امید کننده هست الویت اصلی حزب الله و ارتش سوریه باید نجات پایتخت باشه
  • حسین ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    گزارش خوبی بود .فقط از خدا میخوام حق زودتر پیروز بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس