گروه تروریستی داعش در سه سال گذشته با حمله به چاه‌های نفت منطقه دیرالزور از درآمد حاصل از فروش نفت خام استخراج شده برای تأمین مالی و تسلیحاتی عملیات‌های تروریستی در عراق و سوریه استفاده می‌کند.

تحولات امروز سوریه؛گروه بین الملل مشرق- برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از پنج جبهه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم. تحولات میدانی جبهه «دمشق» و حاشیه آن، تحولات میدانی جبهه «دیرالزور»، تحولات میدانی جبهه «حسکه»، تحولات میدانی جبهه «حمص»، تحولات میدانی استان «سویداء» رئوس گزارش امروز ماست.

تحولات میدانی جبهه «دمشق» و حاشیه آن

با گذشت 6 روز از آغاز درگیریها در محله جوبر، بر شدت نبردها میان ارتش و نیروی دفاع وطنی سوریه با تروریستهای تکفیری در 4 محور عملیاتی منطقه افزوده می شود.

ارتش ضمن تداوم محاصره منطقه جوبر بر شدت حملات هوایی، توپخانه ای و موشکی علیه مراکز استقرار، تونلها و انبارهای مهمات تروریستها افزوده و تلاش دارد تا خطر حضور، حملات موشکی و خمپاره ای گروههای تروریستی به عمق شهر دمشق را از بین ببرد. در عین حال نیروهای واکنش سریع و نیروی مخصوص ارتش سوریه پیشروی های زمینی در محورهای مختلف داشته اند.

این یگانها بلوك هاي اصلي ساختمانهاي مشرف بر پل زملكا را به كنترل درآورده و چند شبكه از تونل هاي مهم عناصر مسلح را منهدم كردند. تروریستهای تکفیری از اين تونل ها براي تردد، نقل و انتقال تسلیحات و مهمات از منطقه " زملكا" به "عربين" و" كفربطنا" استفاده مي كردند.

به گفته منابع میدانی در 24 ساعت اخیر، هواپیماهای ارتش سوریه بیش از 27 حمله هوایی علیه مراکز استقرار و انبارهای تسلیحات و تونلهای زیرزمینی گروههای تروریستی "جبهه النصره" ، "سپاه الرحمن" و "ارتش اسلام"انجام داده اند.

این منابع افزودند همزمان با پیشروی زمینی یگانهای نیروی مخصوص ارتش سوریه در محورهای چهارگانه عملیاتی و تحکیم سیطره این نیروها، عملا منطقه جوبر به چند بخش جدا افتاده از یکدیگر تبدیل شده است و از روز گذشته ارتباط گروههای تروریستی موجود در هرکدام از این مناطق با یکدیگر به طور کامل قطع گردیده است.

همزمان یگانهایی از گروه تروریستی "ارتش اسلام" از شهر دوما (غوطه شرقیه) که در مجاورت محله جوبر قرار دارد، تلاشهایی برای عبور از منطقه "متحلق جنوبی" و شکستن حصر جوبر انجام دادند که با بمباران و گلوله باران شدید ارتش ناکام مانده و مجبور به عقب نشینی از منطقه شده و منابع رسانه ای خبر از وقوع تلفاتی در میان آنها داده اند.

تحولات امروز سوریه؛
در نقشه فوق موقعیت منطقه عملیاتی جوبر و شهر دوما و مسیر نفوذ تروریستها برای شکستن محاصره جوبر مشخص شده است.

در درگیریهای امروز جوبر گروهی از فرماندهان تروریستهای تکفیری که شامل دو تروریست از اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس بودند به هلاکت رسیدند. اسامی آنها به این شرح است:

"سعيد القربى"، اهل و ساکن کشور عربی کویت.

"عبد الله العتق"، اهل و ساکن کشور عربی امارات.

"سليم الرحال".

"يوسف الدايه".

"باسل ناطور".

"عمر الشماع".

در مقابل گروه تروریستی "سپاه الرحمن" امروز در انتقام شکست در میدان مبارزه با ارتش سوریه چند گلوله خمپاره به میدان "العباسیین" و خیابان "فارس الخوری" پرتاب کردند که منجر به وارد آمدن خسارات مالی و مجروحیت 4 شهروند سوری شد.

تحولات امروز سوریه؛
مناطق اصابت خمپاره های گروههای تروریستی در مناطق اطراف جوبر

ویدیوی مرتبط با درگیریهای منطقه جوبر میان ارتش سوریه با تروریستهای تکفیری را می توانید از اینجا دریافت کنید.

به اعتقاد کارشناسان نظامی، استراتژی ارتش سوریه در عملیات نظامی در منطقه جوبر به مانند عملیات آزاد سازی "شهر ملیحه واقع در غوطه شرقی شهر دمشق" شامل چند مرحله است:

- محاصره کامل منطقه.

- بمباران هوایی، گلوله باران توپخانه ای و موشک باران مراکز استقرار تروریستها با هدف تمرکز زدایی از نیروهای عملیاتی آنها و وارد کردن حداکثر تلفات انسانی و تضعیف روحیه آنها.

- انهدام زیرساخت نظامی و تسلیحاتی (مانند توپخانه، ادوات کارگاههای ساخت سلاح، مهمات سبک و سنگین).

- تقسیم کردن منطقه هدف عملیات به چند بخش جدا از هم و قطع کامل ارتباط تروریستهای مستقر در هر منطقه با سایر مناطق و رده فرماندهی.

- حمله زمینی سریع، شدید و غافلگیر کننده زمینی به یگانهای باقیمانده تروریستها و تصرف کامل منطقه.


حاشیه دمشق (غوطه شرقیه)

در غوطه شرقیه درگیریها میان ارتش با تروریستهای تکفیری همچنان در مناطق اطراف شهر ملیحه ادامه دارد و تمرکز اصلی درگیریها در مزارع اطراف دیرالعصافیر و زبدین در جنوب و جنوب شرقی شهر ملیحه قرار دارد. برخی منابع رسانه ای از اصابت چندین موشک زمین به زمین در اطراف منطقه زبدین خبر داده اند.

تحولات امروز سوریه؛

تحولات میدانی جبهه «دیرالزور»

همزمان با اوج گیری جنگ رسانه ای گروه تروریستی داعش برای حمله به فرودگاه نظامی دیرالزور، ارتش سوریه نیز بر شدت و گستره عملیاتهای نظامی علیه مواضع این گروه افزوده است. ارتش سوریه امروز با اجرای یک عملیات موفق در منطقه حاشیه شهر دیرالزور، چاه نفتی "التیم" را در مناطق بیابانی اطراف شهر دیرالزور به تصرف خود در آورد. در این عملیات دهها تروریست داعش به هلاکت رسیده و گروهی از نیروهای آن که در منطقه مستقر بودند، پس از ورود نیروهای ارتش به منطقه به روستاهای "آلبوعمر" و "المریعیه" در اطراف این منطقه گریخته اند.

تحولات امروز سوریه؛

گروه تروریستی داعش در سه سال گذشته با حمله به چاههای نفت منطقه دیرالزور از درآمد حاصل از فروش نفت خام استخراج شده برای تامین مالی و تسلیحاتی عملیاتهای تروریستی در عراق و سوریه استفاده می کند.

ویدیوی مرتبط با تاسیسات نفطی التیم در حاشیه دیرالزور- که روز گذشته به تصرف ارتش سوریه درآمد- جزئیات بیشتری را برای مخاطبان در بردارد.

همچنین هواپیماهای نیروی هوایی ارتش سوریه مقرهای داعش در شهر "موح حسن" را با دقت بمباران کرده و در هم کوبیدند.

تحولات امروز سوریه؛

از سوی دیگر، درگیریها در محلات "حویقه"، "عرضی"، "جبیله" و "رشدیه" وارد سومین روز خود شده است. در اثر بمباران هواپیماهای ارتش سوریه برخی از فرماندهان میدانی گروه داعش در این درگیریها به هلاکت رسیده اند که اسامی آنها به این شرح است:

ابوالعد جزراوی – اهل و ساکن کشور عربستان سعودی.

ابوعزام العراقی – اهل عراق.

ابوجهاد بلژیکی از اتلاع کشور اروپایی بلژیک.

ابومحسن تونسی – اهل و ساکن کشور آفریقایی تونس.

از دیگر تحولات نظامی استان دیرالزور اجرای عملیات انتحاری توسط یکی از تروریستهای عضو گروه تروریستی داعش علیه یکی از مراکز ارتش سوریه در منطقه تل حجیف واقع در حاشیه غربی دیرالزور بود. گروه داعش با صدور اطلاعیه ای ضمن پذیرفتن مسئولیت این اقدام تروریستی نام عامل این عملیات را "ابوعمر" و تلفات این عملیات را 7 کشته از ارتش سوریه اعلام کرده است.

بنابر این اعلام عامل انتحاری، خودروی بمبگذاری شده را در مرکز ایست و بازرسی ارتش سوریه در منطقه تل حجیف  منفجر کرده است.


تحولات امروز سوریه؛

تحولات امروز سوریه؛

تحولات امروز سوریه؛

تحولات امروز سوریه؛

تحولات امروز سوریه؛
 تصاویر منتشر شده از عملیات انتحاری یکی از عناصر داعش علیه مرکز ارتش سوریه در منطقه تل حجیف در دیرالزور

تحولات میدانی جبهه «حسکه»

از صبح روز گذشته نیروهای ارتش و واحدهای دفاع مردمی کرد منطقه "غویران" واقع در جنوب شرقی شهر کرد نشین حسکه را به محاصره کامل درآورده و مانع از ورود و خروج افراد از آن می شوند.

به گفته یک منبع میدانی، ارتش سوریه و کمیته های دفاع شهری خود را برای هجوم به این منطقه با هدف پاکسازی آن از حضور عناصر گروه تروریستی داعش آماده می کنند. درگیریها در محور شمالی شهر میان دو طرف آغاز شده و نیروی هوایی و یگان توپخانه ارتش مناطق حضور عناصر داعش را به شدت بمباران می کنند.

فرمانده پلیس شهر حسکه امروز اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش امروز هم حملات خمپاره ای به مرکز شهر حسکه انجام دادند که منجر به مجروحیت 5 شهروند سوری گردید.

تحولات امروز سوریه؛

همچنین ارتش سوریه در 24 ساعت اخیر شهر "شدادی" مقر اصلی گروه تروریستی داعش در استان حسکه را به شدت بمباران کردند. این اقدام احتمالا با هدف جلوگیری از اعزام کاروانهای نیرو و تسلیحات برای شکستن محاصره عناصر داعش در منطقه غویران صورت گرفته است.

روز گذشته روابط عمومی کمیته های دفاع مردمی کردهای سوریه با انتشار اطلاعیه ای آمار تلفات، خسارات و غنایم درگیریها با گروه تروریستی داعش در دو روز گذشته را اعلام کرد:

- سلاح دوشكا 5 عدد به همراه 3 جعبه مهمات مربوطه.

- سلاح کلاشنیکف پی کا 3 به همراه 250 جعبه فشنگ.

- سلاح كلاشنیكوف 8 عدد به همراه 3060 جعبه مهمات مربوطه.

- بیسیم نظامی 2 دستگاه.

-موشک انداز آر پی جی 8 قبضه.

- یکصد کیلوگرم مواد منفجره از نوع تی ان تی.

این بیانیه آمار کشته های گروه داعش را 36 نفر اعلام کرده است.

تحولات امروز سوریه؛
پرتاب خمپاره و موشک به مرکز شهر حسکه توسط عناصر گروه تروریستی داعش

تحولات میدانی جبهه «حمص»

ارتش سوریه با اجرای عملیات زمینی و بمباران هوایی در شهرک‌های "تل البدو و "تل ابو السناسل" و "ام شرشوح" در حاشیه شهر حمص و درگیری با تروریستهای تکفیری فعال در این مناطق 16 نفر از تروریستهای تکفیری را به هلاکت رسانده و 50 نفر زخمی شدند. رسانه های وابسته به گروههای تروریستی اقدام به انتشار تصاویر و اسامی تروریستهای هلاک شده در درگیریهای 24 ساعت اخیر کرده اند:

1- ستوان یکم فراری ارتش، محمد عدنان ابراهيم.

2- ستوان یکم فراری ارتش، غياث زهري الصغير.

3- ستوان یکم فراری ارتش، طارق منير بكور.

4- رضوان محمد العكش.

5- محمد مصطفى خضر.

6- عمرو احمد سيد.

7- احمد يحيي العكش.

8- اسد رامي العكش.

9- عامر طارق فارس.

10- مصطفى ايمن ظاهر.

11- عمار الخليل ابو فادي.

12- عبد الاله احمد اسماعيل.

13- ماجد عدنان السبسي.

14- عبد الاله احمد اسماعيل.

15- احمد تمام السيد.

16- ظبيان طريا.

تحولات امروز سوریه؛
تصاویر برخی از تروریستهای تکفیری هلاک شده در درگیریهای امروز در حاشیه شهر حمص

همچنین در کمین نیروهای ارتش سوریه در منطقه "مخرم" در حاشیه شهر حمص علیه یک کاروان تروریستهای تکفیری گروه داعش بیش از 40 تروریست از جمله یک فرمانده میدانی معروف داعش در حمص با نام "ابوقتاده حمصی" به هلاکت رسیدند.

تحولات میدانی استان «سویداء»

ارتش سوریه با اجرای عملیاتی در استان سویدا در جنوب این کشور امنیت را به دو روستای "داما" و "دیر دام"در مرز با استان درعا بازگرداند و به حملات تروریست های جبهه النصره به ساکنان این دو روستا پایان داد.

ارتش عملیات خود را از محور جنوبی روستای داما آغاز کرد و تروریست هایی که همواره به این روستا و روستای دیر داما حمله می کردند، به سوی شمال شرق روستای داما که منطقه ای صعب العبور است، فرار کردند و ارتش نیز آنها را تعقیب و تعدادی از آنها را زخمی کرد.

تحولات امروز سوریه؛

به گفته ساکنان منطقه، تروریست های جبهه النصره از منطقه شمالی روستای داما ساکنان این روستا و روستای دیرداما را زیر آتش سنگین خود می گرفتند.

داما و دیرداما اهمیت زیادی برای تروریست ها داشت؛ زیرا با کنترل این دو روستا می توانستند کمک های نظامی را از روستاهای استان درعا به منطقه "اللاجات" استان سویدا منتقل کنند و مساله دیگر این که منطقه اللاجات به علت صعب العبور بودن پایگاه اصلی تروریست ها است.

در اثر حملات پی در پی تروریستهای تکفیری جبهه النصره به این دو روستا سیستمهای آب، برق و خطوط ارتباط تلفنی این دو روستا قطع شده بود که پس از بازگشت امنیت به این دو منطقه نهادهای خدمات رسان دولتی اقدامات لازم برای بازسازی آنها را آغاز کرده اند.

دو روستای درزی نشین داما و دیرداما دارای بیش از 3 هزار نفر سکنه بوده است که در حملات اخیر گروه النصره 15 نفر از ساکنان این دو روستا در درگیری با تروریست ها شهید و 30 نفر نیز زخمی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    دست و پا زدن در باتلاق سوریه دیگر نفعی برای ایران نخواهد داشت. سوریه سقوط خواهد کرد
  • محمد ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    امیدوارم استکباروصهیونستهاوخائنین به اسلام ومسلمین سقوط کنند.مامسلمانیم وبه عهدمان استوار اگربعضی ها قدری به عقب برگردند.وجنگ ماررابااستکبار وایادری به درک واصل شده اش صدام عفلقی را مطالعه کنند.انوقت خواهنددید دراین دنیای به این بزرگی بجز کشورسوریه وشخص حافظ اسد هیچ کس جز خداوند تبارک وتعالی از ماحمایت نکرد.ایاخارج ازجوانمردی نیست.اگر سوریه راتنها بگذاریم مابین سران خائن عرب؟
  • عشق است حزب الله ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    اتفاقا سوریه گورستان تروریستهای جهان خواهد بود همونطور که سید حسن نصرالله گفت امریکا شمارو فرستاد اینجا که با دست ارتش سوریه یا غرب نابودتون کنه درضمن ایزان هنوز جدی وارد قضیه سوریه نشده حساب کن وارد بشه دیگه...
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    بی عقل اگه قرار بود سقوط میکرد سه سال پیش سقوط کرده بود نه الان که ارتش داره دونه دونه شهرهارو میگیره. اگه شما زمان جنگ ایران و عراق مسئول بودی احتمالا همون سال اول میگفتی فرار کنیم ایران سقوط کرد
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    جو گیر نشو بابا اونایی که مثل شما اعتقاد داشتن سه سال پیش الان که 70 درصد سوریه دوباره ر حاکمیت مطلق ارتش و دولت هستش و مردم پشت دولت وایستادن نظرشون عوض شده شما چند سال از قافله عمر عقبی
  • مشرقی تیر ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    به حول وقوه الهی در زمانی نه چندان دور نصرت کامل الهی نصیب مومنین خواهد شد!!!انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا !!!!
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    حرف مفت
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    خواهیم دید... که چه کسانی دست وپا خواند زد...
  • امیر حسن ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    کلنا یا زینب ...
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    به انتظار ننشینیم به انتظار بایستیم.... اینا همه امتحان خداوند از ما ایرانیان است تا بداند کسیهست تا کمی برای امام زمانش بمیرد.
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    خیلی ها گفتند یک هفته ای بازخوبه تاریخ مشخص نکردی تا ضایع بشی
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    تازه از خواب بیدارشدی عمو جون !! 2سال پیش که مناطق زیادی دست تروریستها بود خود تروریستها ادعا نکردن که کار تمومه حالا که دیگه خیلی از مناطق اشغالی از لوث وجودشون هم پاک شده
  • سلمان ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    اگر قرار بود سوریه سقوط کند مدت ها قبل باید این اتفاق می افتاد. سوریه پیروز است(در واقع جمهوری اسلامی ایران پیروز است) ان شاءالله
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    برو اوون قرص قرمز بخور که دیر شده, وقتش هر شش ساعت هست, برو پدر جان تا اوضاعت بدتر نشده.
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    کلنا عباسک یا زینب
  • محمد ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    دستتان درد نکند ، خداوند صابرین را دوست دارد
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    یه زمانی 70 به 30 بود اخوی الان 50 به 50 شده
  • ایمان ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    الله اکبر
  • مهدی ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    دست و پازدن تو برای رفتن به جهنم بزودی نتیجه میده مزدور پست
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    ما چرا ی خبر نگار جنگی نداریم ب ی بی س ی ی زن رو فرستاد وسط در گیری
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    امید یعنی حیات و ناامیدی شروع مرگه
  • شکسته ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    ببخشید شما ابو کی هستید.
  • محمد ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    دست و پا زدن ما بهتر از پرپر زدن شماست
  • بلا ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    ناشناس 16:37چرا کشورمون رو دست کم میگیری داداش اونیایی دست وپا میزنن که دنبال رابطه با دولت اسد هستن تا تروریستا برنگردن به اروپا نه ما غزه لبنان سوریه عراق یمن اینا رو کی نگه داشته که نیفتن دست امریکا و اسرائیل؟یکم دقت کن تا ببینی کی دست و پا میزنه وقتی خود غربیا اعتراف میکنن شما دیگه چرا؟
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    بشین تا سقوط کنه خخخخخخخخخخخ
  • علي ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    ديگه حالم از كلمه تحول به هم ميخوره
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    احمق سوریه باتلاق همفکران توست .تکفیریهای بدتر از شیطان
  • هرمزچرم شیر ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    سایت محترم مشرق می بینیم که متأسفانه چندی است رسانه های گسترده امپریالیستی با وجود پهنه بسیار عظیم خود در زمینه های ماهواره ای اینترنتی و نظایر آنها به این امکانات گسترده خود اکتفا نکرده و نفوذ اهریمنی خود را به درون سایت های معدود و انگشت شمار انقلاب اسلامی نظیر مشرق نیز کشانده اند نمونه اش همین کامنت که با دقت فراوان و کلمات بشدت دستچین شده با تأثیر گذاری فراوان و البته دروغین برای خرد کردن روحیه دوستداران ایران و انقلاب اسلامی و همه مومنان اقدام نموده و شما نیز شاید ساده لوحانه از باب اینکه مثلاً دموکراسی رسانه ای را رعایت کرده باشید در دام شیطانی آنها گرفتار شده اید ! عجیب نیست که اول تمام کامنت ها با این یورش اهریمنی استکبار آغاز می شود از این کارها دست بردارید و مطمئن باشید هرگز رسانه های اهریمنی غربی به مخالفانشان اجازه تأثیرگذاری را نخواهند داد کاری که شما باز هم می گویم ساده لوحانه کرده اید
  • حسین ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    امید وارم هر چه زودتر هدایت شوی جیگر
  • حسین ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    فعالیت های ارتش سوریه تو این چند روزه خوب تر شده ادامه بدن پیروزی های بیشتری به دست میاد.انشااله
  • esi ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    اینها که توی دمشق هستن که ؟ خیلی عجیبه ! 8 سال جنگ با چه تروریستهایی جنگیدیم . همینها بودن که کمک صدام میدادن .
  • علی 20 ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    برو گمشو ، برو آدم فروش ، برو بی شعور
  • ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    چه احمقی هستی تو
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    متاسف سوریه سقوط میکنه بزودی و اسد........
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    خاک بر سرت بدبخت
  • هادی ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    بز دل با دهانی که بوی شیر میده !!! پیش شیعه حرف از ترس و عقب نشینی و نامردی نزن ! جای تو اینجا نیست
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    اولا مرگ بر داعش - نظام اسد نظام موندگاری نیست. چرا؟ چون نیروهای اسد روز به روز تلفات میدن و کم می شوند از کدوم کشور براشون نیرو میاد؟ لابد ایران ، که اون هم محدوده سه تا جبهه باز کرده(سوریه عراق یمن) به همین خاطر تعداد نیروها ی ارسالی محدود می شوند. ولی طرف مقابل داعش متاسفاته نزدیک به 50 کشور براشون نیرو میاد. که از خاک ترکیه همراه با ادوات و تجهیزات وسلاح (در قالب کامیون های دارو) براشون فرستاده میشه. چندی پیش کردهای سوری گذرگاه مرزی و استراتژیک گری سپی را ازاد کردند که شاهراه حیاتی داعش از ترکیه به رقه (پایتخت داعش) به حساب می امد (به کوری چشم اردوغان و اغلو) منتها هنوز داعش از گذرگاه مرزی طرابلوس در غرب کوبانی (ساحل غربی رود فرات) تغذیه می شود. ایران بایستی از جبهه کرد های سوری حمایت کند و براشون سلاح ارسال کند چون از کارامدترین نیرو هایی هستند که در مقابل داعش قد علم کردند و اونو شکست دادن . گرفتن گذرگاه مذکور(طرابلوس) و اتصال هر سه منطقه کرد نشین به همدیگر راه ارتباطی داعش با ترکیه قطع شده و به طیع با دنیای خارج که زمینه ساز نابودی کامل داعش می شود.البته ترکیه بیکار ننشسته و به فکر تجاوز زمینی به سوریه با عنوان مبارزه با تروریست می باشد(فریب افکار جهان) که هدف اصلی جلوگیری از پیشروی کردها و نجات داعش می باشد.در منطقه شما نگاه کنید فقط کردها وشیعیان دارن سلاخی می شوند. دیگه خودت قضاوت کن. با تشکر. 9تیر 94

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس