کد خبر 343139
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

قرار است با توجه به تبلیغات عربی-غربی درباره ائتلافی موسوم به «ائتلاف ضد داعش»، پس از آمدن وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه، وزرای خارجه عرب با همتای آمریکایی، در جده عربستان جلسه مشترک برگزار کنند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که قرار است در سایه اخبار منتشر شده درباره ایجاد ائتلافی موسوم به ائتلاف ضد داعش، نشستی مشترک میان آمریکا و اعراب در جده عربستان برگزار خواهد شد.

این نشست پس از سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به چند کشور در خاورمیانه از جمله عربستان سعودی، برگزار خواهد شد. قرار است کری امروز (سه‌شنبه) وارد منطقه بشود.

در همین خصوص یک مقام مسئول مصری نیز اعلام کرد که نشست مشترک وزرای خارجه عرب با وزیر خارجه آمریکا برای بررسی آنچه وی آن را «راههای مبارزه با داعش» نامید، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شود.

این اخبار در ادامه موجی خبری منتشر شده است که از ایجاد ائتلافی آمریکایی-اروپایی-عربی در منطقه سخن می‌گوید که در صدد است پوششی باشد برای دخالت نظامی روزافزون آمریکا در عراق و دیگر کشورهای منطقه.

روز یکشنبه اتحادیه عرب در نشست ۱۸۲ خود، به استقبال این طرح جدید آمریکا رفت و با بیان اینکه اتحادیه عرب بر مبارزه با گروهکهای تروریستی مانند داعش تاکید می‌کند، آمادگی خود را برای همکاری بین‌المللی در این خصوص اعلام کرد.

پیش از این اعلام شده بود که در پی افزایش خطر بازگشت موج تروریسم به کشورهای عربی خلیج فارس، عربستان و متحدان عربی آن اقدامات پیشگیرانه را افزایش داده‌اند و این اقدامات همه در راستای طرح جدید آمریکا موسوم به ائتلاف بین‌المللی علیه داعش است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس