مشاور و دستيار مقام معظم رهبري در جمع مدال‌آوران بازي‌هاي گوانگجو و پيشکسوتان ورزشي و مديران ورزشي مناطق بيست و دوگانه تهران گفت: حرکت شما در بازديد از مناطق عملياتي مي‌تواند براي جوانان که علاقمند به شما هستند يک الگو باشد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از ايسنا، سرلشکر رحيم صفوي که در يک شناور در اروندرود سخن مي‌گفت، افزود: توفيق بزرگي است که امروز در جمع شما قهرمانان ارزشمند کشور عزيزمان ايران که الگوي اخلاقي مردم ما هستيد، حضور دارم.

سرلشکر صفوي در خصوص نحوه عمليات والفجر 8 نيز گفت: در بيستم بهمن سال 64 عمليات والفجر 8 در ساعت 22:10 دقيقه شب با رمز يا زهرا (س) شروع شد.

وي با اشاره به وجود دشواري‌ها و سختي‌هاي انجام عمليات در اين منطقه ادامه داد: ارزش انجام اين عمليات در اين منطقه اين بود که ما مي‌خواستيم ارتباط ارتش عراق را در خليج فارس قطع کنيم که در اين عمليات اين هدف محقق شد.
سرلشکر صفوي افزود: هدف دوم ما از انجام اين عمليات انهدام نيروهاي ارتش عراق بود، زيرا ما مي‌دانستيم که تا زماني که ارتش عراق منهدم نشود رهبري سياسي عراق تسليم رهبري سياسي ايران نمي‌شود.
وي با بيان اينکه در حقيقت جنگ ادامه سياست است، تصريح کرد: جنگ‌ها را هميشه رهبران سياسي آغاز مي‌کنند و خود آنها نيز تمام مي‌کنند. در جنگ تحميلي نيز رهبري سياسي عراق جنگ را آغاز کرد و رهبري سياسي ما به آن پايان داد. بنابراين يکي ديگر از اهداف ما از انجام عمليات والفجر هشت انهدام ارتش عراق بود تا بتوانيم به واسطه‌ي آن رهبري سياسي آن را تسليم کنيم.
سرلشکر صفوي در ادامه به روند طراحي و انجام عمليات والفجر 8 در سال 1364 پرداخت و گفت: براي عبور از اروند نيروهاي ما از شش محور در سد دز و رود کارون آموزش ديدند و براي عبور از اروند آماده شدند. همچنين ما با اندازه‌گيري جزر و مد رودخانه اروند، زمان مد راکد اين رودخانه را که دقيقا ساعت 22:10 شب بيستم بهمن بود به دست آورديم.
وي ادامه داد: کل طراحي و اجراي عمليات والفجر8 توسط سپاه انجام گرفت، ضمن اينکه پشتيباني هوايي ارتش و هوانيروز به کمک ما آمد. در اين جنگ بيش از 600 توپ مورد استفاده قرار گرفت که نيمي از آن توسط ارتش به سپاه مامور شده بود.
در کاروان ورزشکاران حاضر در مناطق عملياتي، بهداد سليمي(قهرمان وزنه‌برداري در گوانگجو)، حميد سوريان (کشتي‌گير فرنگي)، سجادمرادي (دونده)، بانوان تکواندوکار و مدال‌آور و همچنين مدال‌آوران تيم‌هاي قايقراني و شمشيربازي بانوان حضور دارند. عباس جديدي کشتي‌گير اسبق تيم ملي، رضا حسن زاده بازيکن اسبق تيم استقلال تهران و تعدادي ديگراز پيشکسوتان تيم‌هاي ورزشي نيز در اين جمع حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس