کد خبر 341555
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

نمایشگاه کتاب مسکو 2014 امسال در حالی تحت تأثیر روابط خصمانه غرب با روسیه گشایش یافت که با اختصاص تنها یک سالن به 63 کشور شرکت‌کننده، این نمایشگاه نسبت به گذشته محدودتر شده است.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی ـ هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، معاون بازرگانی این گروه انتشاراتی که برای شرکت در نمایشگاه کتاب مسکو 2014 راهی روسیه شده است، گزارشی از آیین افتتاحیه این نمایشگاه بین‌المللی ارائه داد.

داوود محمدی گفت: نمایشگاه کتاب مسکو، ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با سخنرانی میخاییل سسلاونیسکی، مدیر آژانس فدرالی رسانه‌های گروهی روسیه و ولادیمیر ژرنویسکی، رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه و همچنین گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه گشایش یافت.

وی ادامه داد: طبق گفته سسلاونیسکی، در نیمه نخست سال جاری میلادی، 58 و 127 عنوان کتاب در تیراژ کلی 238 میلیون و 300 هزار نسخه در روسیه منتشر شده است که امید می‌رود این میزان در نیمه دوم سال 2014 بیش‌تر شود.

به گفته معاون بازرگانی الهدی، رئیس حزب لیبرال دموکرات نیز اعلام داشته که هیچ گونه سانسوری در نمایشگاه کتاب امسال در «ودنخا»ی مسکو لحاظ نشده و همه کتاب‌ها آزادانه تبلیغ و نمایش داده می‌شوند.

نمایشگاه کتاب امسال در روسیه با حضور ناشرانی از 63 کشور جهان برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد که روابط سرد و تیره غرب با روسیه و مواضع خصمانه کشورهای اروپایی نسبت به روسیه در مورد مسئله اوکراین، در این نمایشگاه فرهنگی نیز اثر خود را گذاشته باشد. چرا که اختصاص تنها یک سالن به تمام ناشران، نشان می‌دهد که نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته محدودتر شده است.

نمایشگاه امسال از روز گذشته تا 17 شهریور، همه روزه از ساعت 10 صبح تا 19 دایر است.

گروه انتشاراتی الهدی به نمایندگی از 19 ناشر و با ارائه رایت 99 کتاب از آنها و همچنین فروش 100 عنوان کتاب در این نمایشگاه حاضر است. در مجاورت ایران، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی حضور دارند که جامعه المصطفی العالمیه نیز در غرفه موسسه نمایشگاه‌ها به عرضه آثار خود می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس