کد خبر 341451
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰

روزهای آخر تابستان فرصت مناسبی است برای بازدید از گالریهای هنری شهر؛ گالری شکوه با نمایشگاه آثار تجسمی «یا ضامن آهو» به استقبال روز میلاد امام رضا(ع) می‌رود.

به گزارش مشرق، گالری‌های تهران در نیمه شهریور ماه میزبان نمایشگاه‌های متنوعی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان نمایشگاه‌های با مضمون آثار هنری برای امام رضا (ع) را نام برد.

گالری شکوه
این گالری از روز جمعه 14 شهریور میزبان نمایشگاه گزیده آثار و آیین رونمایی از کتاب «یا ضامن آهو» که ادای احترامی از هنرمندان ایرانی به امام رضا (ع) است.

«یا ضامن آهو» شامل آثار نگارگری، نقاشی، نقاشی خط، خوشنویسی، تذهیب و عکاسی است که با وجود سبک‌ها و تکنیک‌هاى متفاوت، ارادت به خاندان امامت را فصل مشترک قرار داده و در این کتاب نفیس گرد هم آمده‌اند؛ حضور آثار بزرگانى مانند کمال الملک، سید محمد احصایى، آیدین آغداشلو، غلامحسین امیرخانى، محمد فرشچیان، جلیل رسولى، على اکبر صادقى... در کنار آثار نسل هاى می‌انى و جوان هنرمند از جذابیت هاى منحصر به فرد این مجموعه است که به آن روحى از جامعیت بخشیده است.

مراسم ارائه کتاب و نمایشگاه «یا ضامن آهو» جمعه چهاردهم شهریورماه در گالری شکوه برپا خواهد شد و تا روز چهارشنبه 19 شهریور ادامه پیدا می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 الی 20 از گزیده این آثار در گالری شکوه واقع در سه راه فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 بازدید کنند.

گالری صلح
این گالری از روز جمعه 14 شهریورماه میزبان نمایشگاه طراحی و چیدمان با عنوان سیبل سرخ خواهد شد.

این نمایشگاه در دفاع از مردم غزه، عراق و سوریه برپا می‌شود و در آن آثاری از حسین طادی، امین تیمار، محمد عباسی، مهدی دندی، مهدیه ابوالحسن و فرهاد گاوزن به روی دیوار می‌رود.

این نمایشگاه به همت موزه ملی هلال احمر و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برپا می‌شود و تا 30 شهریورماه از ساعت 9 تا 17 در گالری صلح به آدرس خیابان ولی عصر، نرسیده به نیایش، ساختمان شماره 2 امداد نجات، موزه و مرکز اسناد ملی جمعیت هلال احمر ادامه دارد.


گالری سبحان
این گالری از روز جمعه هفتم شهریور ماه میزبان نمایشگاه «پایان نا‌تمام یک زن» با آثاری از نقاشی‌های نیوشا خطیب شده است.

نمایشگاه «پایان نا‌تمام یک زن» که با همراهی شرکت هامین گس‌تر برگزار شده تا 13 شهریور در گالری سبحان به نشانی کامرانیه جنوبی جنب شهرداری ناحیه هشت، خیابان منظریه، کوچه پیشتاز، بن‌بست بعثت، پلاک 4 ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از ساعت 17 الی 20 از این آثار بازدید کنند

گالری طراحان آزاد‌
این گالری از روز جمعه 14 شهریور نمایشگاهی از نقاشی‌های‌ علی شایسته با عنوان «تنهایی و شکلک‌ها را به روی دیوار می‌برد. این نمایشگاه تا 19 شهریورماه به آدرس گالری طراحان آزاد در میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره 5 برگزار می‌شود.

گالری گلستان
این گالری روز جمعه 14 مرداد نقاشی‌های الهام بیانی را به روی دیوار می‌برد. این نمایشگاه تا 19 شهریورماه در گالری گستان به آدرس خیابان دولت، خیابان کماسایی ادامه پیدا می‌کند.

گالری زیرزمین دستان
این گالری از روز جمعه 14 شهریور نمایشگاه نقاشی‌های میلاد توتونی را برگزار می‌کند. علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند تا 22 شهریور ماه به زیرزمین دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره 6 مراجعه کنند.

گالری ماه مهر
این گالری از روز جمعه 14 شهریور نمایشگاه گروهی طراحی پارچه را بر گزارمی‌کند. در این نمایشگاه طرح‌های ثمریاس آقاپور، بهارک پهلوان، ارمغان چیذری، شکوه رکنی، آفرین صفوی‌زاده، شادی گودرزی، بهاره مجیدی، رویا نجات بخشنده، گلفام خیام، مهتاب شمیسا، رومینا جزایری، مونا مقصودلو، آیدا تقوی، عسل خاتون تقوی، ارکیده امینایی نمایش داده می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌تواندد تا 24 شهریور به گالری ماه مهر در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر مراجعه کنند.

گالری نگاه
این گالری از جمعه 14شهریور میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی با آثاری از بنفشه احمدزاده، عطیه بزرگ سهرابی، مرجان ثابتی، هدا حدادی، روشنک درخشانی، عطیه مرکزی، مانلی منوچهری و مرجان وفاییان می‌شود.

این نمایشگاه تا 25 شهریورماه در محل این گالری نگاه در لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، انتهای کوچه گلزار، پلاک 32 ادامه پیدا می‌کند.

گالری آرته
این گالری همچنان تا 17 شهریورماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان» پرودگار جنگ «است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌تونند به گالری آرته دربزرگراه کردستان پایین‌تر از همت، بلوار علی خان، 20 متری گلستان، 12 متری دوم شماره 3 مراجعه کنند.

گالری الهه
این گالری از 14 تا 24 شهریور میزبان پنجمین نمایشگاه سالانه هنر معاصر با موضوع آب می‌شود. گالری الهه در بلوار آفریقا، انتهای گلفام، بن بست امینی، شماره 3 واقع شده است.

گالری احسان
این گالری از روز جمعه 14 شهریور نمایشگاه نقاشی با آثاری از علیرضا بحرانی و ابراهیم زرگری با عنوان» گمشده در بافت «را میزبانی می‌کند. این نمایشگاه تا 19 شهریورماه در محل گالری احسان در اقدسیه، بلوار آجودانیه (سباری) خیابان 14 شرقی شماره 22 ادامه دارد.

گالری ترانه باران
این گالری از روز جمعه 14 میزبان نمایشگاه نقاشی خط مسعود فضل الهی می‌شود. آثار این هنرمند تا 23 شهریور در گالری ترانه باران واقع در شریعتی، پل رومی خیابان شریفی منش، نبش کوچه لادن، شماره 27 طبقه اول زنگ دوم در معرض دید عموم قرار دارد.

گالری لاله
این گالری تا 17 شهریور نمایشگاه آثار گروهی نقاشان معاصر گیلان را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است. در این نمایشگاه آثاری ازحسین محجوبی، فاطمه روشن ضمیر (گوجی)، محمد تقی مرتاض هجری، خسرو روشن، محمد حسن رضایی، کریم نصر، فرامرز توحیدی، نعمت لاله‌ای، پرویز روزبه، جمشید حقیقت‌شناس، داور یوسفی، صمد توانا، حمیدرضا جهانی، فریدون امیدی، مهناز پسیخانی، محمود فخری‌نژاد، محمد زحمتکش، افشین آماده، رشید غلامی‌پور، احمد منتظری، شاهین آروین، حسین نوروزی، مازیار عمادزاده، مظفر تقوا بلسی، امید ژاله، امین شاهد، مرتضی زاهدی، زنده یاد علی عامه کن، حسن عامه کن، امیر سقراطی، امیر شعبانی‌پور، آیدین خان کشی‌پور، امین باقری، سوده بخشنده، المیرا روزبه در معرض دید قرار گرفته است.

گالری لاله درخیابان فاطمی جنب هتل لاله قرار دارد.

گالری جرجانی
این گالری تا 17 شهریورماه نمایشگاه نقاشی‌های حمید شمس با عنوان» اختلال ساختگی «را بر روی دیوار دارد. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی خیابان ولیعصر، بالا‌تر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک 4 مراجعه کنند.

گالری ماه
این گالری تا پنجم مهرماه همچنان میزبان نمایشگاه تابستانه خود شامل آثار نقاشی و مجسمه 50 هنرمند نامدار ایرانی است.

در این نمایشگاه آثاری از احمد پرمو،، احمد مرشدلوافشین پیر هاشمی، امیر حسین زنجانی، بهمن جلالی، پروانه اعتمادی، پویا آریان‌پور، جعفر روح بخش، حسین احمدی نسب، حسین زنده رودی، حسین کاظمی، رامین جمشیدی، رسول اکبرلو، رضا بانگیز، رضا بهاروند، رضا درخشانی، رضا امیر یار احمدی، رضوان صادق‌زاده، ژازه طباطبایی، ساغر پزشکیان، سیراک ملکنیان، شهریار احمدی، شیما اسفندیاری، صادق تبریزی، عسل فلاح، علی نصیر، علیرضا اسپهبد، علیرضا دیانی، فربد مرشد‌زاده، فرزانه حسینی، فریده لاشایی، قاسم حاجی‌زاده، قاسم محمدی، لیلا رضوانی، محمد احصایی، محمد رحیمی، مسعود عربشاهی، مقداد لرپور، مهدی فرهادیان، مهشید عزیز محسنی، نازنین اصغر‌زاده، ناصر اویسی، نصرالله افجه‌ای، نصرت الله مسلمیان، نیما بهنود، هانیبال الخاص و واحد خاکدان به نمایش گذاشته شده است.

گالری ماه در خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره 26 واقع شده است.

گالری اعتماد
این گالری تا 18 شهریورماه نمایشگاهی از نقاشی‌های علی زعیم را بر روی دیوار دارد. گالری اعتماد در نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، شماره 4 قرار دارد.

گالری هما
این گالری تا 18 شهریورماه میزبان نمایشگاه ساله شریفی با عنوان» گل؟ گل «است و علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند به آدرس گالری هما در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره 8 مراجعه کنند.

گالری آن
این گالری تا 30 شهریور میزبان نمایشگاه خسرو حسن‌زاده است و دوستداران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به آدرس گالری آن در نشانی ونک خیابان سئول جنوبی شماره 40 مراجعه کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس