مطالبه جدی ما مسئولین فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور آن است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معنای واقعی به رسالت خود جامه عمل پوشاند و نگذارد تا فرهنگ و سبک زندگی امت اسلامی به دست نااهلان دچار انحراف گردد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، 500 نفر از مسئولین فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های کشوردر نقد عملکرد وزارت ارشاد بیانیه ای به شرح ذیل صادر نمودند:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه 500 نفر از مسئولین فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های کل کشور



امام خامنه ای (حفظه الله) : ((فرهنگ به معنای هوایی است که ما آن را تنفس می کنیم اگر این هوا تمیز باشد در بدن ما آثاری دارد و اگر کثیف باشد آثار دیگری دارد.)) 1/1/93

سال 1393 بنا بر فرموده مقام عظمای ولایت به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نام گذاری گردید و ایشان بر اولویت فرهنگ بر دیگر مسائل مانند اقتصاد و سیاست تاکید فرمودند.اما متاسفانه علی رغم تاکیدات ایشان بر مقوله مهم و حیاتی فرهنگ شاهد برخی تصمیم گیری ها و اقداماتی بودیم که نه تنها در راستای فرهنگ سازی و فرهنگ اسلامی - ایرانی نبود بلکه تناقض جدی با این فرهنگ غنی نیز داشت.

مردم آگاه و بیدار کشورمان شاهد آن بودند که وزارت فرهنگ و ارشاد که یکی از اصلی ترین متولیان پاسداری و اشاعه ی فرهنگ اسلامی است متاسفانه تحت تاثیر برخی از افکار و جریان های ضد فرهنگی نفوذ کرده در این نهاد نه تنها در مقابل اقدامات ضد فرهنگی واکنشی نشان نداده است بلکه گاهاً این گونه اقدامات را دامن زده و خود نیز زمینه ساز آنها گردیده است؛ که از آنجمله می توان به فضای کتاب و کتاب خوانی و نشریات اشاره نمود. این مقوله که مهم ترین رکن در تغذیه فکری و فرهنگی است را بدون مرز و ناظری امین رها نموده و ممیزی کتاب را کاری فرعی و مرتبط با بخش خصوصی می داند؛ در مقابل نشریات ارزشی مواضع تند گرفته و با نشریات زنجیره ای و موهن ، برخورد مناسبی نمی شود که این دوگانگی در برخورد، موجب چالش در این عرصه شده و فضا را آلوده گردانده است.

توهین به شعاير اسلامی، توهین به اهل بیت عصمت و طهارت، زیر سوال بردن احکام الهی، توهین به مراجع عظام تقلید و... مصادیقی بودند که نشان از دستان پشت پرده و آلوده ای برای به چالش کشاندن حوزه فکر و اندیشه می باشد.

در عرصه پوشش نیز در حالی که دغدغه و نگرانی آحاد مردم حجاب و پوشش اسلامی است، مع الاسف بدون نظارت، نمایشگاه ها ی غیر متعارف لباسهای مستهجن و منطبق با سبک زندگی غربی برگزار گردیده است؛ عدم توجه به تولید لباس های متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی نیز نگرانی ها را افزوده که قطعا موجب افزایش بی عفتی و جرم در جامعه خواهد گردید.

ناهنجاری های به وجود آمده در عرصه هنر که عرصه ای راهبردی و بسیار موثر برای پاسداری از اصول ناب اسلام و انقلاب می باشد نیز از دیگر مواردی است که این صحنه پر طرفدار را به سمت جریانات در تضاد با فرهنگ و ارزش های اصیل مذهبی و ملی جامعه کشانده است اقداماتی از قبیل صدور پروانه ساخت و مجوز اکران فیلم ها،تئاترها و نمایشنامه های ضد فرهنگی و ضد ارزشی، برگزاری  کنسرت های تک خوانی بانوان و... گوشه ای از این فعالیت هاست که متاسفانه با رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم خوانی ندارد و عده ای در اجرای آن مصر می باشند.


آیا این قبیل اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند شعار سال و فرامین رهبری معظم انقلاب را محقق نماید؟ آیا این قبیل اقدامات می تواند زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی گردد؟ آیا حق مردم نیست که نگران آینده فرهنگ جامعه ی انقلابی خود باشند؟

لذا مطالبه جدی ما مسئولین فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های کل کشور آن است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معنای واقعی به رسالت خود جامه عمل پوشاند و نگذارد تا فرهنگ و سبک زندگی امت اسلامی به دست نااهلان دچار انحراف گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس