ما شهرها را مي سازيم و شهرها ما را مي سازند. اين شايد رساترين جمله‌اي باشد كه پرده از نسبت ميان معماري و شهرسازي و سبك زندگي برمي‌دارد. سبك زندگي نيز مقوله‌اي است استراتژيك كه در سال‌هاي اخير بيش از پيش مورد توجه واقع شده است و سهم معماري در توليد سبك زندگي، غيرقابل انكار است.

گروه جنگ نرم مشرق - فصل‌نامه «همشهری معماری» همانطور که از نامش پیداست، قرار است به مسائل حوزه معماری و شهرسازی بپردازد و در دوره جدید، حوزه معماری اسلامی - ایرانی را به صورت جدی به عنوان یک رویکرد مبنایی در تولید محتوا و مطالب نشریه، مد نظر قرار داده است.

در تولید محتوای مجله معماری همشهری مطالبات و دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله در حوزه‌هایی مانند سبک زندگی و هویت و نسبت آنها با معماری، را مد نظر داشته و تلاش دارد تا به بحث جایگاه معماری در گفتمان انقلاب اسلامی که متاسفانه تا پیش از این مغفول بود، توجه کند.

فصل‌نامه معماري همشهري، در شماره ٢٦ خود به موضوعات متفاوتي پرداخته است؛

نگاه تطبيقي به معماري و شهرسازي ادينبرا و شهرهاي سوييس با رويكرد بازگشت به ريشه‌هاي اصيل معماري، آلبومي منتخب از يادمان‌هاي شهدا در سراسر كشور و ارايه شاخصهاي يادمان، مصاحبه با سيد محمد بهشتي با موضوع سبك زندگي و معماري، بررسي ديپلماسي عمومي معماري ورزشگاه‌هاي برزيل ٢٠١٤، دنياي طراحي و اسكيس و الگوگيري از معماري ايراني و به روزرساني آن، مصاحبه با دكتر علي غفاري با موضوع معضلات زندگي شهري، نقدي بر پديده آسمان‌خراش و بررسي مسابقه آسمان‌خراش‌هاي ٢٠١٤ و ديگر مسابقات جهاني در بخش موج نو، بررسي عوايد حضور آيزنمن در ايران و نقدي بر ساختارشكني هاي آيزنمن، دغدغه‌هاي معماري انقلاب، نگاهي تطبيقي به مكتب معماري و شهرسازي اصفهان و قياس آن با رنسانس و همچنين نگاه تطبيقي به معماري ارگانيك در ايران، از جمله مطالبي است كه در این شماره منتشر شده است.

وجه تمايز اين مجله از ساير مجلات معماري در اعتبار، كيفيت پرداخت مطالب، حجم اندك آگهي به نسبت مطالب، كيفيت تصاوير و عدم انتساب به جريان‌هاي خاص معماري و شهرسازي كشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    0 0
    برو مشرق دست بردار از این فتنه گری ها
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    0 0
    مشرق میخوامت
  • پیام ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    0 0
    "معماری غریب و نااشنایی به سبک ذهن بی سواد بساز بفروشها"
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    0 0
    دل پر دردی داریم از دست معماری عجیب و غریب و بی مفهوم امروز حیف و صد حیف که صدامون به جایی نمیرسه خدا نگهدارشون باشه به خاطر این مجله
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    0 0
    ای کاش تو سطح شهر اجازه ساخت بیش از 2 طبقه نمیدادن و طبقه دوم با یک تراس بزرگ ... و چه تو شهر و چه تو شهرکها یک نظارت ویژه به زیبا سازی داشتن ... اگه شهرداری پول نداره پس واجب کنن اون کسی که خونه میسازه حتما از یک نما و باغچه زیبای خارج از خانه هم تو طرحش استفاده کنه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس