بخش خبری وب‌سایت یاهو، گزارشی را به نقل از خبرگزاری فرانسه منتشر کرده که در آن با ذکر آمارهایی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پیرامون وضعیت عفاف و حجاب و به میان آوردن مسائل و مشکلات ازدواج و رابطه دختران و پسران جوان ایرانی، در نهایت، این موضوع را به عنوان یک مسئله بغرنج برای ایرانیان ذکر کرده است.

گروه جنگ نرم مشرق- وبسایت یاهو نیوز به نقل از آژانس خبری فرانسه هم‌زمان با زادروز حضرت فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختر در کشور ما در اقدامی برای بی‌هویت جلوه دادن دختران ایرانی در گزارشی که از ایران تهیه کرده است آورده:

همچنان که تعداد ایرانیان رو به افزایش است، تعداد طلاق در این کشور نیز رو به افزایش گذاشته است. مهناز یکی از کسانی است که پس از ازدواج، به دلیل فشارهای جامعه محافظه‌کار خود در مورد عنصر مهم یک رابطه عاطفی یعنی عشق، ناچار به طلاق شده است. وی در زمان ازدواجش فقط 21 سال سن داشت و به اجبار پدر و مادرش تن به این کار داد.

80 درصد دختران دبیرستانی دوست پسر دارند + تصاویر

یاهو آورده است: داستان مهناز در جامعه ایران در حال همه گیر شدن است. میانگین طلاق در ایران در سال گذشته 21 درصد بود و این آمار در شهرهای بزرگ بالاتر نیز هست. در تهران از هر سه ازدواج یکی به طلاق میانجامد و در شهرهای شمالی بزرگ این آمار بالاتر از 40درصد است. دلایل اصلی این رشد، کاهش عاطفه میان همسران، مداخلات خانوادهها، خشونت و اعتیاد اعلام شده است.

یاهو در ادامه نوشته است: اما بسیاری از جوانان میگویند جامعه سختگیر فشار زیادی میآورد. از سوی دیگر خانوادههای مذهبی، جوانان را به خاطر تحت تاثیر فرهنگ غربی بودن و مخالفت با ارزشهای سنتی اسلامی سرزنش میکنند. نشانههای یاغی‌گری جوانان کاملا مشهود است: طبق گزارش منتشره از سوی تحقیقات پارلمانی ایران در ماه ژوئن 80% دختران دبیرستانی دوست پسر و حتی رابطه جنسی نیز دارند.

80 درصد دختران دبیرستانی دوست پسر دارند + تصاویر

یاهو می‌نویسد: برای جوانان ایرانی، یافتن عشق سختتر از جاهای دیگر نیست: افراد به کافی شاپ، سینما یا رستوران یا پارتیها میروند. و مانند هر جای دیگری از دنیا مردان و زنان زیادی تلاش میکنند تا با کسی ارتباط برقرار کنند. در ایران آشنا شدن با یک شخص فقط تحت مراسمات مذهبی مجاز است. اما زوج‌هایی که به دنبال جایی به دور از چشمان کنجکاو هستند معمولا قرارهای عاشقانه خود را در جایی خلوت میگذارند و گاهی هم مانند افراد باشخصیت به پارکهای عمومی میروند.

یاهو در ادامه می‌آورد: یکی از دیگر عوامل ازدواج نکردن جوانانی که به دنبال دوستی هستند بالا بودن هزینههای ازدواج در ایران است که یکی از مهمترین فاکتورها هم میباشد. سن ازدواج به سرعت در حال بالارفتن است در حالی حکومت ایران به ازدواج و فرزندآوری بیشتر تشویق میکند.

80 درصد دختران دبیرستانی دوست پسر دارند + تصاویر

وبسایت یاهو نوشته است: دختران و پسرانی هستند که سالهاست با یکدیگر دوست و هم خانه هستند. هرچند که نگاه های سنگین صاحبخانه و همسایه‌ها آنان را می‌آزارد. این امر در ایران در حال همه گیر شدن است. در ایران تنها زندگی کردن برای مردان زیاد سخت نیست اما برای زنان دشوارتر است.

یاهو در پایان گفته است: سنت، اساس جامعه ایرانی است در حالی که مسائل جنسی بدون ازدواج تبدیل به یک مسئله بغرنج برای مسئولان شده است. طبق تحقیقات مجلس، سادهترین راه برای حل مسئله جنسی ازدواج موقت است هرچند که این کار هم در جامعه ایران یک کار پست است. همخانگی اکنون یکی از راه حل‌های در دسترس برای دخترانی است که توان ازدواج ندارند. روابط دبیرستانی دختران میتواند ریسک داشتن شریک بد را برای همخانگی افزایش دهد.

غیر از یاهو و آژانس خبری فرانسه، روزنامه‌های جاکارتا پست و کویت تایمز و مجله ستار 2 مالزی هم این گزارش را بازنشر داده‌اند:

80 درصد دختران دبیرستانی دوست پسر دارند + تصاویر // در حال ویرایش

80 درصد دختران دبیرستانی دوست پسر دارند + تصاویر // در حال ویرایش

بالا رفتن سن ازدواج و افزايش بدرفتاري‌هاي جنسي + تصاویر // آماده

استفاده خبرگزاری فرانسه از اسامی مانند مهناز، فرشته، پدرام و دیگران که حتی تعدادی از آن‌ها به دلیل اختصار ترجمه نشده است و ذکر خاطرات زندگی آنان و تجربیات منفی‌ای که در حوزه ارتباطات اجتماعی دارند می‌تواند ساختگی باشد. هرچند که کسی منکر وجود برخی ناهنجاری‌ها در لایه‌های مختلف جامعه نیست اما استفاده این چنینی از اسامی و روایتگری زندگی‌هایی که کمتر ایرانی‌ای با آن برخورد می‌کند به نظر می‌رسد ناشی از تلاش نویسنده گزارش برای کریه جلوه دادن جامعه ایرانی باشد.

در ضمن انتشار چنین گزارشی از سوی رسانه‌های جریان اصلی استکبار، آن هم به طور هم‌زمان با روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختر در کشور ما قطعا بی‌دلیل نیست.

و یادمان نرود بهترین حربه‌ای که مخالفان دین، برای ضربه زدن به اسلام در دست دارند، اشکالات و مشکلاتی است که در جوامع مسلمان یافت می‌شود. اینکه میانگین طلاق چه میزان باشد و تعداد کسانی که به کارهای غیراخلاقی دست می‌زنند چند نفر باشد، همه و همه تابع قدرت اجرای صحیح احکام اسلامی در کشور و در لایه‌های مختلف اجتماعی و خانوادگی است.

هرچه اجرای احکام اسلامی ابتدا از سوی عده‌اي از مردم و سپس از سوی مسئولان بیشتر و عمیق‌تر باشد، کمتر شاهد بروز ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود؛ به خصوص در حوزه حجاب و عفاف.

ورای آنچه که از قول یاهو و دیگران گفته شد، به نظر می‌رسد بررسی بیشتر و هم‌‎چنین دقت نظر فراوان در امر قانون‌گذاری و اجرای قوانین مرتبط و فرهنگ‌سازی پیرامون مسائل ازدواج جوانان در سنین پایین‌‌تر ضروری به نظر می‌رسد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 202
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • احمد ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    خود شكن اينه شكستن خطاست
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    چرا از گزارش افتضاح مرکز پژوهشهای مجلس چیزی نمیگویید که 50 دردصد زنان ایران را آلوده به مسائل جنسی نشان داد.
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    4 0
    مشرق تایید کن لطفا..به عنوان کسی که 3-4 ساله می خونمت.. مگه این چیزایی که گفت رو تو جامعه به همین شدت و فاجعه نمیبینی که میخای گزارش رو ساختگی جلوه بدی؟ به عنوان کسی که 26 سالمه،اهل دوست دختر دوست پسر نبودم و الان که میخام ازدواج کنم هم سن و سالا و حتی خیلی کوچکترای منم حداقل یک یا دو رابطه دوستی با جنس مخالف داشتن،بنده هم به جای ازدواج با دختری که فقط کافیه دانشگاه رفته باشه تا احتمال 80 درصد حداقل یه دوست جنس مخالف داشته،ترجیح به مجردی دارم..عشقمم میکنم..خرج یه آدم با وضعیت نامعلوم رابطه ای ! و کلی مسولیت زندگی هم تقبل نمیکنم...برن با دوست پسراشون خوش باشن.....حالم به هم خورد از این چرکی روابط..دوستان اگر مخالفن کامنت بدن نظرشون رو بگن..والا..
  • عباس ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    مشرق جان!! من جوان بسیار غیرتی و سنتی هستم ولی 90% گفته هاش درسته. مسولین فرهنگی و دولتی ما اگه به جای دعواهای سیاسی به فکر حل معضل ازدواج بودن الان این آتش در زیر خاکستر پدید نمیامد. وای به روزی که این شعله فوران کند که دامن پدرها و مادرها و بچه ها و کل خانواده ایرانی رو خواهد سوزاند.
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    من یک شخص 44 ساله هستم به عناوین مختلف قصدم رابیان کردم اصلا هم دوست ندارم با کسی رابطه نامعقول داشته باشم ولی چه کنم که گیر یگ جماعت احمق و نفهم هستم که با هر کدامشان به بحث مینشینم جواب منطقی ندارند و بتمام اطراف و اکناف سبردهاند که یک جوری مزاهم من بشند مثلا به تورهای خاج کشور که میروم به استخر که میروم به بارک که میروم همه جا سبردهاند من فقط موندم اینها از خدا نمیترسند واقعا متعجب هستم من هر کناهیی مرتکب بشم اینها مسقیما مقصرند در حالی که به هیچ وجه متوجه نیستند
  • ناشناس ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    1 0
    بهانه نیاورید.در ازدواج دائم شکست خوردید میخواهید ازدواج موقت و صیغه را رواج بدهید.
  • محمد ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    کاملا موافقم
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    90 درصد! تو بگو 120 درصد
  • علیرضا ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بیکاری -کار با حقوق های نا چیز و چندسال درس خواندن در دانشگاه برای بدست آوردن کاری که نیاز به تحصیلات بالا ندارد.عامل بیشتر مشکلات جامعه است .وتنها راه برون رفت از آن صنعتی شدن کشور است وهمچنین ایجاد قوانینی که شرکت های بزرگ با سود دهی بالا را از بکار بردن جوانان تحصیل کرده با حقوق پایین جلوگیری کند.شرکت های ورزات نیرو -نفت وبسیاری دیگر از قوانین کار فعلی سو استفاده می کنند.و جوانان تحصیل کرده را به بیگاری می گیرند. ا
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بعضی وقتا خیال میکنم مشرق توسط افراد مریخی اداره میشه. مشرق کتمان کردن این قضایا هیچ چیزو حل نخواهد کرد. متاسفانه هرچی گفته درسته و سیاه نمایی نیست.
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    1 0
    اصلا این گزارش بی دلیل نباشه و مغرضانه باشه خب که چی ؟؟؟ سرمون را مثل مسئولین نظام بکنیم زیر برف و هر مسئول ته دلش بگه به من چه این یه مساله شخصی یا حداکثر محدود به دو خانواده هست ؟؟؟ چرا در مسله ازدواج دید شما معطوف به زیر ناف هست ( دوستان ببخشند ) آرامش روحی کجاست ؟ این مساله به اندازه کل حوزه علمیه های جهان اسلام ارزش دارد بحث نصف ایمان مومن هست می فهمید ؟؟؟ یک مشت طرح های من درآوردی ازدواج با وام های قطره چکانی و ممنوع الپرداخت دو تا جوان چطور با هم آشنا بشوند ؟؟ نکنه قراره دختران و پسران را قرعه کشی کنید و بصورت رندوم شماره کارت ملی ها را به هم متصل کنید ؟؟؟ متدهای سنتی تزویج و همسر گزینی ماله سی سال پیش بود الان همسایه دیوار به دیوار ده ها سال است همدیگر را نمی شناسد زندگی ها آپارتمانی و مجتمع نشینی شده مردان ایرانی برای مهرورزی و ابراز محبت سر سوزنی آموزش ندیده اند دختر ایرانی صبر و بردباری و مدیریت خانه را دیگر بلد نیست بی کاری و عدم امنیت شغلی حتی شاغل نبود مسکن مستقل و یا نزدیک محل کار هزینه های بالای برگزاری مراسم و تهیه لوازم خانگی ولو تولیدات خوب ایرانی ترویج زندگی های لوکس و تخیلی از صداوسیمای ناکارآمد عدم آموزش زوجین برای مدیریت اختلافات و رفع تعارضات عدم آموزش زوجین برای رضایت جنسی و روانی از هم و تقبیح این امور اما مهم اینه که جوان ایران بداند وزن ثلاثی مزید چست و فرق جمله اخباری با پرسشی در چیست !!! فعلا این سالها سالهای آرامش پیش از طوفان هست تا 1404 اتفاقات زیادی در فروپاشی کانون خانواده در ایران رقم خواهد خورد در این شک نکنید مسئولین کلاه خودشان را بالاتر بگذارند حتی این مساله فراتر از بحث دولت و مجلس هست بحث بحث حاکمیتی و استراتژیک هست و بقایی نظام و ملت ایران این امور و معضلات راه کار دارد فقط مسئولین از خود جوانان از هر طبقه مدد بگیرند و یک جهاد تزویج راه بیاندازند چون در عرش الهی بنا شدن هیچ بنای به مثابه تزویج برای خداوند مقبول و دوست داشتنی نیست براحتی و طبق مبانی و محاسبات اقتصادی میشه ثابت کرد با ازدواج وضع اقتصادی خانوار و بنگاه های اقتصادی هم بهتر خواهد شد و این چرخ رکود و بیماری هلندی ( رکود توامان با تورم ) با استعانت از این طرح می تواند مرتفع گردد مشرق منتشر کن شاید در طبقات وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری از سر بیکاری کسی باشد که این مختصر را بخواند
  • اهوازی ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    متاسفانه در کشور ما خرج ازدواج و تشریفات آن بسیار زیاد شده است.این یک توطئه است که ازدواج را مشکل و پرخرج کنند و از آن طرف تبلیغ زندگی بدون ازدواج بین جوانان میشود.باید در امر ازدواج و خرجهای سنگین آن فکری اساسی کنیم.باید در کنار اشتغال و خانه سازی موضوع فرهنگ ازدواج و بچه دار شدن را بشدت فرهنگ سازی کنیم.باید در جذب نیروی کار و پست های مدیریتی افرادی که دارای همسر و فرزند هستند در الویت قرار گیرند.باید با این پدیده شوم هم خانگی بدون ازدوازج بشدت برخورد شود.نباید این موضوع دست آویز عده ای شود که بخواهند راه حل آن را در ازدواج موقت بدانند.باید به تشکیل خانواده و فرزند آوری توجه کنیم.
  • نصیر ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 1
    واقعیتی تلخی است اما در سایه غفلت و خوابزدگی مسئولین تهاجم فرهنگی به شبیخون فرهنگی و سپس ناتوی فرهنگی تبدیل شد و متاسفانه راهی که غرب از دهه 1950 تا اواسط 70 (چیزی حدود 20 سال) طی کرد ما در کمتر از این مدت (از 1375 تا اوایل دهه 80) رفتیم. زودتر اون چیزی که فکر می کردیم از غربی ها هم غربزده تر شدیم: دخترامون که شدن همه مدل و به تنها چیزی که فکر نمیکنن مادر شدن و تشکیل خانواده است، وقتی هم که ازدواج میکنن هنوز هوای دوران تجرد رو در سر دارن، خوب وقتی برای رهایی از درد سر و بهم نخوردن هیکل بچه داری رو بگذاری کنار، خانواده ای باقی مییمونه؟ تازه وقتی بچه دار شدی اول صبح بچه رو میگذاره مهد کودک و میره سر کار تازه بعضیا خیلی بی مهر تر هستن بچه رو میگذارن مهد کودک و میرن باشگاه و سالن زیبایی، کمتر از 5 سال هم عدم تفاهم و خداحافظ. پسرا هم که همه دارن میشن زیبای اندام کار.انگار که هرچی جنم هست توی سر سینه ستبر و دور بازوی کلفته! اوضاع اینقدر که گزارش دشمن شاد کنه مجلس گفته خراب نیست ولی بعد از بیش از سی سال از انقلاب اسلامی نه مدارس بویی از اسلام داشتن نه دانشگاه ها. ایران در حال طی کردن الگویی مثل جوامع آمریکای لاتین (برزیل،کوبا،کلمبیاو...) و کشورهای بلوک شرق اروپا(اوکراین،گرجستان و...) است.سخت نیست اسم این کشورها رو سرچ کنید و سر واژه people، students ، daily life و ... اضافه کنید تا ببینید نسل جوان اونها هم در همین راهی افتاد که دختر و پسرای ما افتادن و الان هیکل تراش خورده پسرا و اندام ظریف دختراشون و البته ولنگاریشون معروفه تا هر چیزه دیگه! همون چیزی که دارن از کشور ما بازتاب میدن( عکاسی مدلینگ،مزون های لباس نیمه عریان و معرفی گاه و بیگاه اونها از رسانه هاشون،رفتارهای نامشروع تماشگران ایرانی در جام جهانی، وضع دختر و پسرا در خیابون، مستندهایی در مورد جراحی های زیبایی در ایران و..) که متاسفانه واقعیت هم داره. همه یعنی اینکه زودتر اونیکه فکر میکردیم غربی شدیم.
  • ناشناس ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    1 0
    امیدوارم که فکری اساسی شود و صیغه بازی در مملکت رواج پیدا نکند.
  • محمد ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    امشب ساحل بابلسر بودم به بهانه شادی مردم جشنی برگزار کردن که میتونم بگم فاجعه بود یک نمایش انجام دادن که حاوی کثیفترین شوخیهای جنسی بود بعضی از خانم ها هم اینگار تو اروپا بودن خواننده میخوند و بعضی از خانوما هم میرخسیدن!!! اما عجیب تر میدونید چی بود متولی این مراسم ... بابلسر بود اینم از کار فرهنگی که اقایون دارم انجام میدن!!!!! مشرق شرف داشته باش و منتشر کن.
  • ali ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    واقعا این گزارش رو در جامعه به خوبی میشه دید.همه ی ما می دونیم که درسته و به خوبی در جامعه لمس می شه.باید با واقعیت روبرو شد. کو عشق؟کو وفاداری؟ دخترا فقط می گن پول،ماشین خونه ی خوب در یک منطقه ی خوب. همین
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    عزیزم مخالفم از این بابت که اگر چه خطر زیاد هست، اما ان شاء الله از خانواده کمک بگیرید و دختران خوب هم هستند.
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    آره هر کی پارتی داشته باشه ازدواج می کنه! خوب می گی چرا؟ خوب چون پارتی داشته باشی کار داری، پس ازدواج می کنی. من بیشتر اینو میشنوم از جوان ها، اما به نظر من وقتی خالص بشی و فقط برای رضای خدا ازدواج کنی با خلوص نیت خداوند همه چی رو حل می کنه. من خودم با دو ملیون ازدواج کردم.
  • 27 ساله مجرد ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    کاهش ازدواج ، افزایش طلاق ، کاهش فرزند و .... هیچکدام به خاطر مسائل مالی نیست مسائل ملی حداکثر 30 درصد ماجرا هست ، هرکسی کثافت و بی غیرتی و هرزه کاریهاش رو به پای مسائل مالی مینویسه ، اگر پولدار هم بود صد برابر بدتر بود تمام این مشکلات به خاطر اینه جامعه ما سطح فرهنگش بسیار پائین بود ولی یک دفعه با فرهنگی آشنا شد که حداقل 50-30 سال از اون تو همه جهات عقب بود مردم ما تو ماهواره و اینترنت خیلی چیزها رو میبینن ولی هنوز نمیدونن بابا به خدا اینها فیلمه ، اینها تبلیغه ، اینها دروغه
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    1 0
    از لج خارجی ها هم که شده دخترا بیان دیگه مهریه نخوان تا پسرا تند تند ازدواج کنن
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    سهمم از بیت المال بدید زن بگیرم الان پول ندارم
  • مسعود کامنت ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    متاسفانه تو ایران هم از دست آمار فراریند و بجای فکر کردن به راه حل سعی میکنن به نوعی اونو مخفی کنن. این معضل یه واقعیت آزار دهندس و باید به راه حل درستی اندیشید و تجربه نشان داده اعمال زور تاثیر منفی داره و باید بیش از پیش به مسایل تربیتی فرهنگی و اجتماعی پرداخت. این معضلات و آلودگی رفتار جوانان در برخی موارد حتی زندگی متاهلین رو تحت تاثیر قرار میده و سبب نوعی بدگمانی و بی اعتمادی میشه. همه ما نیاز به تجدید نظر و کنار گذاشتن دنباله روی از سایر فرهنگ ها داریم و باید سبک زندگی مختص به خودمون و در شان یه مسلمان رو داشته باشیم.
  • f ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    شما نمیخوای زیر بار مسئولیت بری .واگرنه بگرد دخترسالم زیاده . .
  • ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    دقيقا شرايط شما هم مثل شرايط من هست . و موافق هستم
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خاک بر سر ما.......... خودمو می گم. خاک بر ما
  • محمد حسن ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خوب مشرق جان شما یک اقدام هویت بخش برای ما بکن فقط سر کسی رو تو شن فرونکن.
  • درد دل یک جوان ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    کاملا باها موافقم منم 25 سالمه در به در دنبال کارم و پیدا نمیکنم هر جا میرم میگن سابقت کو اگه نداری پارتی بیار در ضمن اینقد اوضاع خرابه که من چند نفر از پسرای همسایمون هنوز سیبیل هم در نیاوردن وقتی از رابطه جنسی خودشون حرف میزنن انگار 10 ساله متاهلن مشرق نیوز عزیز چه بخوایم چه نخوایم اوضاع از دست خارج شده و این سیل ویرانگر داره همه خانواده ها رو نابود میکنه به عنوان یک ایرانی میگم اصلا هیچکی برای من کاری نمیکنه و منو با شیطان در انداختن چرا من نباید الان سرکار داشته باشم تا با اونی که دوسش دارم ازدواج کنم چون تا سر کار نباشه بهم نمیدنش و همین جوریم سنم میره بالا این صداوسیمای ایرانم بجای این همه تبلیغ پفک و چیپس دستگاه شکم اب کن یکم برای مردم از مشکلات و دوای اونا بگه تا کی باید در حق من جوان جفا بشه من به کی باید شکایت کنم به کی منی که جوونیم داره میسوزه برای هیچ همش هی درس بخونیم که چی بشه دکترام بگیرم بازم کار نیست
  • ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    4بار نوشتم پاک کردم سکوت به!
  • عرفان ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    آژیر قرمز خیلی وقت به صدا در اومده. از وقتی که اقایون کم کم به اسونی کنار اومدن و به جای رضایت خدا رضایت خلق رو مد نظر قرار دادند.
  • ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    متاسفم
  • سید عماد الدین ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام بر مشرق و سلام بر نویسنده ی نوشته ی فوق به عنوان کسی که دستی در امر فرهنگی و اجتماعی دارم، باید بگم که : آنچه در گزارش گفته شده یک واقعیت بسیار تلخ است کسی که در ذیل این گزارش یاهو ، نظر شخصی خودش را به عنوان تحلیل بیان کرده، سخت در اشتباهه!!! جان من ، اون پاراگراف پنجم از پایین را بخوانید، همونی که دقیقا زیر عکس آخر هست:... کمتر خانواده ایرانی با آن برخورد می کند.... (!!!!) نویسنده گرامی ، بیا تو مرکز فرهنگی ما تا بهت نشون بدم صبح تا شب چقدر مشکل زناشویی را جواب می دیم!!!! زنان شوهر داری که به خودشون اجازه می دن به جهت سستی روابطشون، با مرد غریبه آشنا و رابطه داشته باشن( از صفر تا 100 رابطه!!) دختران جوانی که دیانت را مانع زندگی می دونن! از زنان متاهلی که تازه 2 ساله و یا کمتر از ازدواجشون می گذره و میخان طلاق بگیرن! از پسر های بلا تکلیفی که موندن چجوری ازدواج کنن!! چه از نظر مالی و یا چه از نظر مورد مناسب و پاک آمار های عجیب از شیوع رابطه های ناسالم در دختران راهنمایی و دبیرستانی( یک نفر از محققین همین یک هفته قبل گفت که در دبستان دخترانه ای ، دختری را اخراج کرده اند ، چون تلفن پسر ها را به دختر ها می فروخته!! از 5 هزار تا 100 هزار، بسته به موقعیت اون پسر!!) یعنی بیاین تا داد و فغان کنیم بر این اجتماعی که به دلایل مختلف داره می پاشه!!! و اگر شریعت احمدی و چهار رکعت نماز مردم و اشک حسینی نبود، فقط باید این جامعه را شخم می زدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مشرق منتشر کن چون واقعیت گفته شد، اگر چه که حق جامعه ما این نیست! والبته راه روشن و کور سوی امیدی هست : ان کنتم تعلمون!
  • علیرضا ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    یاهو کاملا صحیح می فرماید ! نباید سرمونو زیر برف بکنیم ؛ بنده به شخصه به مولفه هایی که مذهب برای ازدواج تعیین کرده خیلی حساس و سختگیرم و روز اول با دختری که برای ازدواج انتخابش کردم شرط گذاشتم که اصلا از رابطه غیر رسمی خوشم نمیاد و باید همه چیز زیر نظر خانواده ها باشه . حالا بعد از یک سال و اندی حس میکنم اگر رابطه رسمی بشه و خانواده ها بیان جلو و اونطوری که شرایط اقتصادی من لازمه باشه نیست حتما خانواده ها مخالفت میکنن ! مجبورم کژدار مریز طی کنم تا موقعیت جور بشه.آقاجون کار نیست مخارج خیلی خیلی بالاست من چه کنم مثلا ؟! بابای من با حقوق یک ماهش مخارج عروسیشو در آورده ؛ من چند سال باید کار کنم که فقط مراسم یه ازدواج در حد متوسط یا معمولی رو در بیارم ؟ توکلمون به خداست ولی قناعت هم حد و حدودی داره ؛ قرار نیست زن بگیرم توی خرجی دادنش هم بمونم اونوقت کار به جاهای ناخوشایند بکشه...فساد تو جامعه زیاد شده ، به جوونا کمک کنید زن بگیرن بجای این تحلیلای ضد غربی . اگر شرایط رو فراهم کردید و جوونا زن نگرفتن و غربگرایی کردن انوقت بیاید چنین مقاله هایی بزنید . من جوونم به وقتش مرگ بر آمریکاشو گفتم ، به وقتش توی شرایط حساس کشورم پای نظام و رهبرم بودم ولی وضعیت یه طوری نیست که خودمو گول بزنم بگم مشکل کار از جووناست ... خدایا خودت فرجی کن
  • میثم ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بنظرم نظرات دوستان کاملا درسته.من دختر خانمی رو دیدم که علاوه بر دوستی با 100 تا پسر غریبه اذعان میکرد کرد که با تمام پسرای فامیل هم دوسته.و وقتی من بهش گفتم کارت درست نیست در کمال تعجب منو بی فرهنگ و حرفای منو دور از عقل دونست.
  • ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    چون همیشه مرغ همسایه ست که غازه!!
  • ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    موافقم
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    1 0
    حرفهاش درسته به جای زیر سول بردن گزارش نگاهی به خود بیاندازید
  • سیمرغ ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    1 0
    ممکنه آمارهای ارائه شده دقیقا با واقعیت مطابقت نداشته باشه،اما همگی میدونیم که متاسفانه این "حقیقت تلخ" جامعه امروز ماست...
  • حسن ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    باسلام:دو عامل بزرگ را نباید فراموش کرد:فاصله گرفتن باسبک زندگی دینی و الوده شدن سفره های زندگی به کسب ربوی و شبهه ناک
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    آقا این یه تغییریه که تو جامعه داره اتفاق می افته ، حالا خوبه یا بده. هیچکی هیچ جوری نمیشه جلوش رو گرفت
  • مهدی ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    باید بگم من حتی شخصا وضعیت جامعه را بدتر ازگزارش یاهو قلمداد میکنم افراد زیادی در جامعه هستند که جدا از بحث روابط متاسفانه با برطرف کردن نیاز جنسی خود بجز روابط جنسی درست (جنس مخالف) خود را دچار بیماری های خانمان براندازی هم چون ناتوانی های جنسی میکنند که این خود در آینده باعث از هم پاشیدگی روابط سالم آنها در آینده را میکند.
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    متاسفانه اشتهای جامعه(هم مونث هم مذکر) باز شده فقط خداوند خودش به داد جامعه ایرانی برسد
  • رضا ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خیلی حال کردم با حرفات!درسته که بوی عقده و سرخوردگی میده اما حرف دل خیلی از ماهاست.
  • نماینده ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام علاوه بر مشرق، سایت های یاهو و آژانس خبری فرانسه، روزنامه‌های جاکارتا پست و کویت تایمز و مجله ستار 2 مالزی نیز این گزارش را پوشش خبری دادند!
  • علی ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    تقریبا اکثر گفته هاش درسته .دانشگاهی که من میرم که یکی از بهترین دانشگاههای ایرانه اگر بخوام توصیفش کنم بهش میگم لجنزار یا توی جامعه چه خبره
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    یعنی میفرمایید چیزهای نوشته شده دروغ هستند؟؟؟!!!حرف شما صحیح..اما بهترنیست به جای پاک کردن صورت مساله وفرافکنی به فکر حل معضل باشیم..اینکه در فرانسه یا اروپا چه خبره دردی از ما دوا نخواهدکرد...
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    متاسفانه دقیقا حق با شماست...من متاهل هستم..اما اقدر فشارزندگی زیاده که بارها ارزو کردم ای کاش به چندسال پیش برمیگشتم..واقعا چقدر میشه شرایط سخت رو تحمل کرد؟؟؟با چه امیدی؟؟
  • محمد ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    من 24سالمه وضع مالی خانواده ام خوبه ولی الن به هر کاری میخوام دست بزنم از ترس بی ثباتی جرات نمیکنم و مطمنم 80 درصد جوونا وضعشون از من بدتر وبی ثبات تره حالا یه نفر دیگه رو چه جور میخوهیم اداره کنیم بچه پیش کش البته روزی رو خدا میده ولی وقتی وسیله یروزی نیست چی کار کنیم.
  • حامد ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    با سلام وقتی که مسئولین به جای حل مشکلات جامعه متدین ایران ( 99/99 درصد مردم ) به فکر زدن توی سر هم هستند ، علیرغم تذکرات مکرر رهبری ( هم به حضرات اصولگرا/ به اصطلاح اصلاح طلب و به اصطلاح معتدل ) برای تلاش جهت رفع بحران های اجتماعی ، مشغول ...... هستند ، انتظار ی جز این دارید ؟؟؟ وقتی که برای گزینش افراد ، به جای در نظر گرفتن تعهد و تخصص بطور همزمان ، صرفا" ارتباطات حزبی و جناحی ( خدا لعنت کند کسی که این مسائل را در این کشور راه انداخت ) مد نظر حضرات است ، انتظاری جز این دارید ؟؟ فقط یک کلمه برای توصیف این وضعیت برای بنده و امثال بنده وجود دارد " متاسفم "
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    اروپا خودش دچار بحران جنسیه حتی کارشون به جایی رسیده که سراغ حیوانات رفتند. اما توی ایران هم یکسری معضلات هست که زیبنده ی نظام اسلامی نیست
  • محمد ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    با سلام اگه خوب دقت كنيد مي بينيد كه گزارش درستي هست.
  • تریستان ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام حق با شماست و دور دوره اونا. ولی هر دو مورد مقطعی هستند یعنی خود افراد زمان آغاز و پایان این دوران رو معمولن میبینند و البته با جزا و پاداش خاص خودشون. اینجا از اون جاهاست که من با همه ی اندوخته ها و تجربه هام و ناراحتیه موجه و منطقی که از شرایط حاکم بر اون دارم بیشتر وقتا مجبور به سکوت میشم و تو دلم میگم قدیما دنیا خیلی قشنگتر بود. منظورم یه قرن پیش نیستا همین ده سال پیشو دارم میگم... یا علی...
  • امین ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بنده(یعنی 80 درصد پدرم) در تهران پارسال با تمام صرفه جوییها مثل خرید حلقه با فقط 600 تومان هنگامی که طلا گرمی 120 تومن بود و همچنین با حذف مراسمات اضافی وکفر امیز حنا بندان و نامزدی و پاتختی البته با 25 میلیون پول پیش خانهحدود 53 میلیون هزینه کردم .این رسم ازدواج است در بلاد اسلامی.هنوز هم سرپا نیستم
  • امین ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بنده(یعنی 80 درصد پدرم) در تهران پارسال با تمام صرفه جوییها مثل خرید حلقه با فقط 600 تومان هنگامی که طلا گرمی 120 تومن بود و همچنین با حذف مراسمات اضافی وکفر امیز حنا بندان و نامزدی و پاتختی البته با 25 میلیون پول پیش خانهحدود 53 میلیون هزینه کردم .این رسم ازدواج است در بلاد اسلامی.هنوز هم سرپا نیستم
  • قلی ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    احمد زدی تو خال
  • ناشناس ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    اين گزارش كجاست كه نيمي از زنان و دختران اين مملكت را متهم به فساد اخلاقي ميكند؟
  • ناشناس ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بيا با عمه من ازدواج كن.شوهرش رحمت خدا رفته و زن خوبي هم هست.بچه هاش هم همه پولدارن و خارج از كشور هستند.مردك چرا حرف بيخود ميزني؟؟؟اون زنهايي كه تو ميبيني 5 درصد جامعه هم نيستند.
  • ناشناس ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    شما هم شديد مثل اصلاح طلب ها كه فقط از بعضي محله هاي بالا شهر تهران نمونه برداري ميكنند.
  • مجتبی ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    قبول ندارم. کسی نمی گوید مشکلات نیست ولی این گزارش قطعا سیاه نمایی و بزرگ نمایی کاریکاتوری مشکلات جامعه است. البته دلیلی هم ندارد این سایت های معلوم الحال چنین اظهار نظر هایی راجع به ایران نکنند.
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خرداد 92 مراسم عروسی گرفتم از ابتدای خواستگاری تا انتهای عروسی با حذف تقریبا همه مراسمات اضافی مثل حنابندان و پاتختی و کوفت و زهرمارهای الکی 35 میلیون خرج کردم الان با گذشت یک سال سه ماه روزی 10 بار میگم خدایا برسون! اما خدا رو شکر زندگیم خوبه چون زنم خوبه
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    میرخسیدن!!!!!!!!!
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    میرقصیدن؟ خب شما پا میشدی میومدی بیرون. نشستی همشو تا آخر دیدی؟
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    مشرق جان با اینکه قبولت دارم اما متا سفانه این واقعیت جامعه ماست.
  • اسمال ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    اکثر کسانی که از ازدواج گریزانند دنبال هوی و هوس هاشون هستند. لاشی گری با تعهد زمین تا اسمون فرق داره
  • محمدی نسب ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    از اینکه دخترهای زیادی هستند که دوست پسر دارن شکی در آن نیست ولی همه دخترها که اینطوری نیستند و دختر عفیف هم هست ولی علت زیاد شدن بی حجاب و بی عفافی یکی در نشر فرهنگ غرب توسط جنگ نرم و دیگری در عدم عمل به امر به معروف و منکر و کم شدن قیمومیت مردان می باشد متاسفانه با جنگ نرم کاری کردن که غیرت از مردان برود نه به خانم نه به خواهر نه به فامیل خود نصیحت نمی کنند و اگر هر نفر جلو یک منکر بگیرد خود به خود منکر کم می شود در ثانی باید در امر ازدواج سختی نگیریم جوانان ما باید از سنین کمتر از 20 سال عقد ، ازدواج بکنند نیاز جوانان بشناسیم علکی و با دست ما بزرگ تران جوانانمان بدبخت نکنیم. از چشم هم چشمی خانم ها در مراسم و ازدواج جلوگیری کنیم هزینه ها خیلی کمتر می شود
  • مجتبی ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    همینه...
  • ALI ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    طبق سنت آقا رسول الله مهریه هدیه واجبی از طرف داماد به عروسه نمیشه کلا نباشه میتونه کم باشه مثلا 5 تا سکه یا 14 سکه که اونم خانم ها ببخشن
  • محمد ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    دوستان دین و مذهب تون کجا رفته.
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خیلی ذهن مغشوش و بیمار گونه ایی داری اخوی.تو اطرافیان خودت احتمالا این مشکل رو دیدی که ناراحتی از عمق فاجعه و خاطره تو چیزی نمیدونم اما بد جور سیاهنمایی کردی.
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    هر کی دیوونه باشه زن میگیره
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    فقط يك كلمه مي شه گفت «متاسفم براي بنيان و اساس خانواده هاي ايراني "
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    والا ما 29 سالمونه اینطوری که شما میگی نیستیم! درسته بیکاریم و مجرد ولی همچین وضعیت اشفته ای که شما دارین رو نداریم و به خدا توکل داریم!
  • میلاد ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    متاسفانه کاملا درسته. جبرئیل به پیامبر اکرم فرمود بعد از تو 9 بار به زمین فرود می آیم و هر بار فضیلتی را از امت تو می گیرم و در نهمین بار حیا و عفت را از زنان امت تو میگیرم. بله بی عفتی و هرزگی تو جامعه ما موج میزنه من به عنوان یه پسر جوون جرات ندارم زیاد بیرون برم. تا الان 6بار بهم پیشنهاد زنا شده واسه دینم و آخرتم نگرانم و میترسم.دختر کم توقع و مومن هم پیدا نشده تا الان خدا خودش بهم کمک کنه.خدا به داد خانواده های ماهواره ای ایران برسد .روز به روز بی غیرتی و بی عفتی برای زن و مرد. مسئولینم بیخیال همه چی . جامعمون کثیف شده.مشرق مغرض نباش و منتشر کن
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    روابط داخل ازدواج خرج و مخارج و منت گذاری و اعصاب خوردکنی و بزن بزن و استرس و ترس ازطلاق و بی آبرویی و پیری زودهنگام و سکته و ... روابط خارج از ازدواج ترس از پلیس و بی آبرویی و غیرتی شدن داداشش و چاقوکشی و قتل و زندان و... راهکار : کاربرد قیچی از سوی پسران هم خودتو راحت کن هم جامعه رو هم نگرانی های دولتو ...جمعیت هم بعدا یه کاریش می کنن خودشون
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بالارفتن سن ازدواج در ایران فقط به خاطر مسائل اقتصادیه؟؟؟؟؟ بیشتر به خاطر همون طرز فکر و فسادی هست که همون کشورهای غربی به جوون ها اعمال کردن. از وقتی دوستی دختر و پسر در ایران عادی شد این مسائل هم شروع شد. والا پدر و مادرهای ما زمانی که زندگیشون را شروع کردن هیچی نداشتن. چقدر سختی کشیدن تا به اینجا رسیدن. حالا جوان ها مسائل اقتصادی را بهانه کردن. یا دارن خودشون را گول میزنن یا نمیخوان زندگی کنن. به عنوان یک جوان به هیچ وجه مسائل اقتصادی را مانع ازدواج نمیبینم. مشرق محترم لطفا منتشر کن.
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    آقا تو ایران دختر مومن و پاک پیدا نمیشه. برید از لبنان و فلسطین و بیابان های عربستان و مصر...بیارید.
  • محمد ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بنام خدا سلام باید برای قریب به 14 میلیون دختر وپسر (7میلیون زوج)به سن ازدواج رسیده ویا سالها ازسن ازدواج گذشته ومجرد جامعه فکر اساسی و جامع نمود و مقدمات ان هم مانند (مسکن- اشتغال) یکی از زوجین تدابیری اندیشید. با تشکر
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    دوست عزیز اگه مردم از این برنامه ها بد استفاده میکنن و حرکتهای بدی انجام میدن که نباید گفت کلا دیگه جشنی برگزار نشه...
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    نکنه توقع داری جوونها با وام ازدواج 3 میلیون تومانی ازدواج کنن ما توایران عرق میریزیم و زحمت میکشیم تا رانت خوارها و مختلسین و سرمایه دار ها تو آسایش زندگی کنند با این شرایط هم روزی میرسه که حسرت همین امروز و وضع فعلیمون رو خواهیم خورد بفرستش غیرقابل انتشار
  • میری ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    راه حلش افزایش جمعیته
  • rou ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    اینها درست است ، ولی دختران وپسران پاک هم زیاد هستن.. با پر روگری افراد خاطی متأسفانه یاهو این اخباررو گفته. میدونستید دربین مسلمانان کشش بسوی انجام گناه کبیره زیادتراست تا بین ادیان دیگر.
  • ناشناس ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خجالت بكش.در طول تاريخ بانوان ايراني نجيب ترين زنان جهان بوده و هستند.
  • P.R ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    راه حلش زن گرفتن از ناکجا آباده!!!!
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    جناب محمدی نسب شما که ادعای غیرت دارید اگر همسر یا خواهر شما به نصیحت شما عمل نمیکند چکارش میکنید ؟
  • سعید ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بیکاری ... وقتی مسئولان توسعه اقتصادی کشور را رها می کنند نتیجه اش می شود بیکاری و ازدواج دیر هنگام
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    متأسف شدم حتما"به پلیس اطلاع بدید..
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    وضعیت دختران و پسران ایرانی از پانزده سال تا چهل و پنج سال که اکثریت مجرد مانده اند چه به لحاظ سلامت روانی و جنسی و چه به لحاظ اجتماعی بسیار خطرناک است و هیچ کس هم قادر به کمک به انها نیست و صدمات و خطرات بیشتر ان در اینده نزدیک دیده خواهد شد میل به خودکشی و انتقام و کج رفتاریهای اجتماعی و افسردگی های شدید از جمله تبعات تجرد در سن بالا است! رسوم غلط و غرب زدگی و هزینه ای گزاف جشن ازدواج و سخت بودن پروسه ازدواج در ایران و توقعات زیاد و غرور و فخر فروشی و اخلاق نادرست در خواستگاری مهمترین دلیل کاهش ازدواج در سال های اخیر بوده است در حالی که قبلا فقط اعتیاد دلیل ان بود!
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    چرااااااا همه رو باهم جمع می بندیدخیلی ها هم علاقه به ازدواج دارن ولی امکانش وجود نداره و پاک پاک هستن. به راحتی تهمت میزنید.
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خدا رو شکر..
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    ببین فرق ما با آمریکا مثل فرق گناه کردن مسلمان باحجاب وخداگو و مسلمان بی حجاب که خدا رو فراموش کرده. ما نباید این آمار رو داشته باشیم.
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    مونث و مذکر پاک هم داریم.
  • علی ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    راه حل: بگیم تمام متولیان کشور برن خونه بخوابند بعدش بریم از ژاپن 1000نفر بیاریم وبهشون بگیم این ایران است این منابع عظیم ماست وبگیم ما عرضه نداریم یه الونک با یه خوردوخوراک برای جوان هامون مهیا کنیم که بتونن ازدواج کنن به نظر شما چی میشه ؟ حاضرم قسم بخورم اون 1000نفر اوضاع رو درستش میکنن
  • ناشناس ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    عمدا" نوشته میرخسیدن مثل لگد که بعضیا عامیانع میگن لقد..
  • محمد علی ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    با همه ی نقایصی که جامعه ی ما دارد(که میزان زاویه گرفتن از ارزشهای اسلامی اثر مستقیم و غیر قابل کتمان در بروز این قبیل ناهنجاری می باشد)لکن صلح و صفا و مدنیت در جامعه ی ما از تمامی جوامع غربی و شرقی بیشتر است و فضای مصفای بیشتری برای تزکیه خواهان آماده است.
  • محمدی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    برید عراق جنگ زده رو ببینید که 12 سال به ارای هر آمریکایی 50 عراقی را می کشتند. سرعت رشد جمعیت شان با هیج قابل مقایسه نیست . می گویند حسبنا الله و نعم الوکیل ، خداوند هم به وعده اش عمل می کند و ان یکونوا فقرا یغنهم الله من فضله - البته عراق نظام بانکی ندارد و مردم با فتاوی مراجع اقتصاد داری می کنند.
  • امین ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بنده(یعنی 80 درصد پدرم) در تهران پارسال با تمام صرفه جوییها مثل خرید حلقه با فقط 600 تومان هنگامی که طلا گرمی 120 تومن بود و همچنین با حذف مراسمات اضافی وکفر امیز حنا بندان و نامزدی و پاتختی البته با 25 میلیون پول پیش خانهحدود 53 میلیون هزینه کردم .این رسم ازدواج است در بلاد اسلامی.هنوز هم سرپا نیستم
  • سعید ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بنده از قشر بلوچ جنوب کشورم . در قوم ما بلوچ ها سن ازدواج از 20 سال بالاتر نمیره . ما قوانینی مطرح ساختیم که جوانان در سنین پایین 20 سال ازدواج کنند . به همین دلیل در بلوچ ها فساد بسیار کم میباشد و حتی مهریه بسیار پایین در حد توان داماد میگیریم . منظور بنده از این حرف ها این بود که دولت نیز باید قوانینی وضع کنه که از عروسی هیولا درست نکنه . عروسی رو بسیار راحت کنند تا جوانان راحت بتوانند به هم برسند
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    ازدواج کردن دراسلام خیلی راحت تر از اینی ست که شما داد وفغان راه انداختی. قوانین ایران باید درست عمل کنه و هسو با سلام باشه !!!
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    مهریه رو کم میذارید که داماد بتونه در روز عقد مهریه رو به عروس بده و خیالش راحت باشه..
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خدا لعنت کنه پدری رو که داره هر سال حج بره و خرج کربلاش کنه اما پسرش رو عذب نکه داشته جلوش عین یک کوه ایستاده ....
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خداااااااااااااااااااااااااااااا چقدر این کامنتها دردآوره مخم سوت کشید بس بعضیهاشون بغض دارن والله جای بعضی از مسوئولین کشور ما ته جهنمه
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    1 0
    یاهو چشمش کوره و زنان و دختران پاک ایرانی رو نمی بینه شخصا ناراحت میشم وقتی این چنین توهین هایی به زنان ایرانی رو می بینم مردهایی که دنبال دختر پاک میگردین آیا همگی پاک هستین و مزاحم دختران مردم نمی شین !؟ فقط مردانی حق دارن دنبال دختران پاک باشن که خودشون گرفتار این روابط نبوده باشن ضمنا خیلی از دختران و پسران در سنین نوجوانی اشتباه میکنن و بعد حقیقتا توبه میکنن
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بخدا که از بیخ باهات موافقم
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بنده تا موقعی که چشم امید به مسولین کشور داشتم و دنبال وام و...بودم نتونستم ازدواج کنم همینکه باچشمی گریان متوسل به خدا و اهل بیتش علی الخصوص آقا علی بن موسی الرضا شدم گره از کارم باز شد جوونها شما هم امتحان کنید بخدا جواب میده از دیگ مسولین آبی واستون گرم نمیشه اونقدر رانت خور وگردن کلفت تو صف وام های میلیاردی هستند که نوبت به شما ضعفا نمیرسه
  • ایرانی ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    این گزارش به نظرم درسته و ما نمیخوایم قبول کنیم که جامعه تو فساد رفته افزایش روابط نامشروع دختران و پسران قبل از ازدواج وجود مشکلات زیادی که باعث طلاق میشه و... همه وجود داره دختر خوب کم پیدا میشه من همه جورشو دیدم با حجاب بیحجاب چادری مانتویی و.... پسر خوب هم کم پیدا میشه ولی دوست داریم بگیم که جامعه سالم هست ولی اینجور نیست .تو فرانسه شاید این چیزها زشت نباشه ولی برای فرهنگ ایرانی خیلی زشته مسولان جای استیضاح بفکر حل مشکلات باشن که دامن خانواد هاای خودشونم گرفته
  • امیر ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    مگه دروغ گفته داداش که می گی افتضاح ؟!
  • امیر ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    نقش تحریم ها را در ایجاد فساد داخلی نادیده نگیرید
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    2 0
    ته جهنم! تو بگو اسفل السافلین چون به اسم اسلام دارند اینکارا رو باهامون میکنند!
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    1 0
    خدا این حق جامعه ما نیست
  • شیرازی ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    آفرین به شماها من بین این بلوچ ها بودم مردمی آروم و سالم هستند ..
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    چرت نگو
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بی مزه!
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    اینجوری حرف زدن هم درست نیست،حداقل 60-50 درصدش مربوط به مشکلات اقتصادیه
  • پیام ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    من که شخصا قید همه چیزو زدم چون یکی از افراد متولد دهه 60 هستم که اضافه هستیم واسه جامعه. کارم زندگی تو خاطرات دوران خوابگاهه، خیلی باحال بود از گشنگی و کمبود امکانات جونمون در میومد اما همش خاطره بود. اما میخوام بدونم چرا سیگار اینقد گرونه؟؟؟
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    به به این همه جوون مجرد عصبانی. خدمتتون بگم ازدواج مال اقایونی هستش که پول دارن برای چندمین بار میخان ازدواج کنن. نه شماها. برید حال کنید
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    نفس از جاي گرمي مياد بيرون نار نفستوووو
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    من کلا درمورد وضعیت اسفناک جامعه درمورد ازدواج وطلاق شکی ندارم ولی چند نکته وجود داره :یک این که این مساله درغرب خیلی بدتره وجامعه ما هرجی سعی کرده به غربی ها نزدیک تر بشه واز روند جاهلیت فساد الود اونجا پیروی کنه وضعش بدتر شده ، دوم این که شما خودتون رو از گناه والودگی حفظ کنید همین طور که تا الان کردید بحمدلله واز خدا بخواهید همسر پاک وطیبی چون خودتون براتون قرار بده من تو خانواده مذهبی ای زندگی می کنم خودم 5 ساله ازدواج کردم وکاملا راضی ام وتا کنون بین هیچ کدوم از دوستان وفامیل های مذهبی مون یک مورد طلاق وبی عاطفگی ازدواج ندیدم درحالی که ساکن تهران هم هستم یعنی از هر سه ازدواج یک طلاق درتهران برای کدوم قشره واقعا ؟ قشری که طبق گزارش بالا حرف بزرگترا رو گوش کردن یا قشری که از بچگی اهل دوست دختر وپسر بودن؟؟؟؟
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    1 0
    یه جور می گه انگار خود مردم ژآپن نه مشکل ازدواج دارن نه طلاق ...شما چرا اینقدرغرب زده وشرق زده هستید اگر آدمشی خودت دستی بکش به سرمملکت فقط غرونق مث بچه ها
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بابا واقع بینانه حرف بزن الان اکثرمردم ایران بین 15 تا 45 مجردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خدا هدایتتون کنه
  • ملیسا ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خواهشا اگه تجربه زندگی خارج از ایران ندارین الکی بر مبنای تبلیغات تلویزیون دولتی و ماهواره سیاه نمایی نکنید...
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    حتما تو دوستای بد می گردی خب من هم بااین که بچه خوابگاه بودم و اینا ولی به دلیل این که جرات این رفتار رو به دیگران ندادم وبا گروه دوستی مذهبی گشتم تا حالانه برای خودم ونه برای دیگر دوستانم چیزی مشابه این هم پیشنهاد نشده است
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    منم موافقم مشکلات هست اما خود غربی ها طبق ادعای خودشون تا منجلاب گیر این مشکلاتن ومشکلات جامعه ما هم به خاطر پیروی از فرهنگ همون ها ست
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    من جامعه شناسی خوندم وفقط برای درس جامعه شناسی خانواده، کتاب جنگ علیه خانواده ویلیام گاردنر رو امتحان دادم ...کتابی که یک کانادایی از وضعیت چهل پنجاه سال پیش اونجا گفته...ایران ما در بدترین حالتش تو فساد وغیره به گرد وضعیت چهل پنجاه سال پیش غرب وامریکا نمیرسه دخترم! کلی هم فامیل داریم که خارج زندگی می کنن امریکا از جمله ..وامار خود غربی ها برای این مساله کفایت می کنه ..
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    اگر به یک نیاز پاسخ درست داده نشود باید منتظر فساد بود
  • ابوالفضل ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    علیکم السلام
  • ابوالفضل ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    آفرین
  • محمدی نسب ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    در جواب ناشناس 11:43 ، از همان اول چشتان خوب باز کنید با دختری ازدواج کنید که اخلاق و دین شان طبق مراد شما باشد ثانیا همیشه ناصحی قوی برای ایشان باشید -- خوب مرد بودن و قیمومت داشتن اینه دیگه -- در آخر اینکه قرار نیست همه خانم ها حرف شنو باشند حتما عده ای خواهند بود که گمراه باشند طبیعت انسانی دیگه ولی بی حجابی و بی حیایی کمتر خواهد شد و به اینصورت علنی و فراگیر نمی شود. مردان غیور ایرانی لطفا به دختران ، خواهران ، اطرافیانتان نصحت ، امر به معروف و نهی از منکر کنید
  • ابوالفضل ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خدا پدری که مکه و کربلا میره با این توصیفات رو هدایت کنه برادر، چرا لعنت، اگه برای کربلایی لعنت میفرستی برای اونایی که قیمت دستشویی خونشون از درآمد سال خیلیا بیشتره چی میگی؟
  • ابوالفضل ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    1 0
    من استسلم لهکه الدنیا والاخره هلک فیهما امام علی در نهج البلاغه: هرکس به عوامل هلاکت در دنیا و آخرت تسلیم شود در هر دو هلاک می شود حتما روزی 5 دقیقه نهج البلاغه بخونید نهج البلاغه دست امام علیه یا شاید خود امام علیه
  • علی رضایی ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    من اهل بابلسر هستم و متاسفانه باید بگویم اوضاع فرهنگی این شهر در حد بحران است. متاسفانه اقدامات مدیران شهری هم به این بحران دامن میزند و حتی در مواردی اشاعه دهنده این وضع است. شما اگر به سواحل دریا سری بزنید می بینید که پلاژداران با زد و بند همه جا را تصرف کرده اند! تمامی نوار ساحلی و اطراف و اکناف به طرز باور نکردنی ساخت و ساز شده است آنهم با ساختمان های کریه المنظر. در واقع لانه های فسق و فجور. واقعیت دردناک اینست که بابلسر این توان بالقوه را داشت که بدل به شهری با ظرفیت توریسم فرهنگی شود چون سازمان مرکزی دانشگاه مازندران در این شهر بود و هست اما بجای آن در نبود یک مدیریت فرهنگی دلسوزانه بدل شد به مرکز عیاشی اراذل و اوباش. جالب اینجاست که آقایون روسا و مدیران سواحل اختصاصی دارند و هر وقت بخواهند با زن و بچه به این استراحتگاهها و تفرجگاهها میروند بی خیال از اینکه مردم عادی که نمی خواهند با جماعت فاسد همراه باشند باید کجا بروند؟ وضعیت از جهاتی بدتر از سالهای قبل از انقلاب شده است. دهها دکه به طور غیر قانونی در حاشیه بابلرود بنا شده که پاتوق اوباش شده است. همینطور در سواحل تختهای بساط قلیان کشی بنا شده که مردان نیمه برهنه آنجا لمیده اند و زنان معلوم الحال با چه وضعی آنجا می گردند!
  • حسین ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    چنین گزارش چرتی وجود نداره ؟!مادر وخواهرت رو الکی خراب نکن.
  • محمدی نسب ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    راست گفتی در تهیه متون درسی برای فرزندانمان خیلی کوتاهی کردیم و کمبود داریم هیچ درسی برای خانه داری خانم ها و آقای آقایون نداریم یا خیلی ضیعفه هنوز متون درسی ما تقلیدی از غرب است - چندتا شعر و چند فرمول به چه درد زندگی اسلامی می خورد - خانواده ها هم مقصرند فرهنگ اشرافی ما را گرفته - دختر خانم جوان می خواهد جوان 20 ساله خانه - ماشین - کار خوب - حقوق خوب و ... داشته باشه و مانند ملکه بیات تو این کاخ بدون زحمت حکمرانی کنه و جوان کار کنه و به او خدمت کنه بدون هیچ زحمتی به هم چیز برسه باید این تفکر درست کرد دختر و پسر باید با هم زحمت بکشن و کم کم زندگی شون بسازن
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    هنوز زوده قید همه چیرو بزنید اول بزار مشکل دهه ی 50 حل بشه..
  • ناشناس ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    استاد ما که خدا رحمتش کنه( مرحوم عین-صاد) می فرمود :نباید ازدواج را به خاطر فقر به تاخیر انداخت زیرا چه بسا آن ثروتی که منتظر آن هستیم روزی همسر و فرزند ما باشد وتا ازدواج نکنیم به دست ما نرسد. به خداوند حسن ظن داشته باشیم و وعده کمک او در این مورد را باور کنیم.
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    آتش زیر خاکستر؟ شما خیلی خوش بینید. قضیه از آتش و طوفان هم گذشته. یه چی شبیه فاجعه یا نابودی نسل یا همچین چیزیه.
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    صنعتی شدن؟ شما غرب و نتایج صنعتی شدن رو مطالعه کردید؟ این حرف یکم اما و اگر داره
  • سید حامد ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    زنده باد مرحوم آشیخ صفایی حائری حالا کو تا شورای انقلاب فرهنگی ما به عمق مباحث ایشون برسه. آخ که چقد عقبیم...!
  • محمد صادق ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    پسرا "مــــــــــــادر" دختراشو بهتر میشناسه پس بر شما باد به توسل به درگاهش دخترا "پــــــــــــدر" پسراشو بهتر میشناسه پس بر شما باد به توسل به درگاهش
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    هیچ کدوم از حرفاش درست نبود!
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    شما ازدواج کردی؟
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    نه زن از ناکجاآباد نیست. هیچ کس از ناکجا اباده
  • ناشناس ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    حسین امثال تو به محض کم آوردن تنها کاری بلدن اینه که ی سوال یا نظری بدن که فرد خشکش بزنه و این که 50 درصد آلوده اند بیشتر از 50 درصد کوری تو خیابون نمی بینی اینم بدون ی فرهنگ تو ی جامعه فراگیر بشه در همه خونه هارو میزنه خودتم مواظب خواهر و مادرت باش البته اگه دیر نشده باشه
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    تایید می شود اما بعضی از دست ها هستن که از پشت پرده هم فعالن
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خو اصلا راهش همینه
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    عزیزم برخلاف عقیده شما زرت و زرت طلاق بین خانواده های عربی از قبیل لبنانی رواج داره، این آمار را می توان از مراکز اسلامی که مسئول طلاق برای مسلمانان هست میشه پرسید.
  • سارا ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    من ازدواج کردم توقعی هم نداشتم ولی........... تا اقا یکم وضعش خوب شد شروع کرد به هوسبازی خودم 100 بار مچش رو گرفتم اینم از ازدواج ما ایرانیها
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام.چه قدر دل های نازتون پر.درد و بلای همتون تو سر من.
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    من 26 سالمه. خیره سرم مسلمون شیعه ام. طرفدار نظام و رهبری هم هستم... توی فامیل ما ازدواج خیلی سخت نیست ولی من از پس اون هم بر نمیام. هر جور فکر می کنم تا 3، 4 سال دیگه هم نمیتونم شرایط ازدواج رو پیدا نمی کنم... اوضاع خیلی بدتر از اون چیزی هست که تو این گزارش اومده، چون در اون به روابط فضای مجازی اشاره نشده بود. به خدا اینقدر اعصابم خورده که نمیدونم چیکار کنم. دارم خودم رو می بینم که جهنمی میشم و کاری از دستم ساخته نیست. چه بخوایم و چه نخوایم، نظام نتونسته شرایط لازم برای جامعه اسلامی رو فراهم کنه. فقط امیدم به ظهور امام زمانه.
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بابا ملیسااااا... داری میری کلیسا حواست باشه نخوره به سقف کلیپسااااا!!
  • پیام ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    قضیه ساده هستش. شما با آدم هوسباز ازدواج کردید.
  • پیام ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    دوست عزیزم سلام. اتفاقا کتاب مورد علاقه من نهج البلاغه هستش چون خوندنش باعث میشه مادیاتی که بهشون نرسیدم در نظرم بی ارزش بشن و این تاثیرش تو هیچ کتابی نیست. اما اینکه این نقل قول رو در پاسخ به من آوردی یه خورده بی ربط بود. ولی بازم سپاس.
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    خوب همینه که بیچارن دیگه! من ترجیح میدم مثل دانمارکیها و المانیا زندگی کنم تا مثل عراقی و پاکستانی
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    همینه جلو نمیرین دیگه!
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    راس میییییییییگه بابا پیدانمیشههههههههههههه... هر کیرو دیدم برا خاستگاری رفتم تهشو در اوردم دیدم ببببببببببببببله... من فقط دو سال رفتم خواستکاری... یکیرو میشناسم 4 ساله داره میره ولی هنوز یه دختر پاک مسلمون پیدا نرده...
  • ممدی ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    متاسفانه خیلی از این موارد صحت دارند من خودم یه جوون 30 ساله هستم که هنوز بیکارم. خانواده های ایرانی هم که حداقل چیزی که ازت میخوان کار آبرومندانه است (شانس بیاریم خونه و ماشین و ... رو فاکتور بگیرن). با این اوضاعی که هست فکر نکنم بتونم حداقل تا 3-4 سال آینده شرایط ازدواج رو فراهم کنم
  • محمد ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    مشكل فقط از دولت نيست ..خانواده ها سخت گير شدن . دختر ها تنوع طلب و پر خواسته . خوده جامعه به خودش سخت گرفته
  • آرمین ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بریم عراق زن بگیریم برگردیم..... بابا بگو چرا اینقدر زائرین عراق زیاد شده پس.....
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    چه سالی؟
  • مسعود کامنت ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    من از هر آدم سن و سال داری می پرسم میگه موقع جوونیش چندین شغل بوده که میتونسته انتخاب کنه و در نهایت یکیشو انتخاب کرده. اما من جوون بعد از اتمام تحصیلاتم و یک سال دوندگی برای کار حقیقت جامعه رو دیدم و تازه چشمام باز شد. کم مونده بود دیگه التماس کنم و حتی چند مورد پیشنهاد دادم کار منو ببینن و بعد باهام قراداد ببندن و یا حتی چند وقت مجانی براشون کار کنم. اما هیچ جوابی نشنیدم. اهل پشت میز نشینی هم نیستم و دنبال یه لقمه نون حلالم. حتی کارگری رو هم امتحان کردم و الانم به زور سر یه کار غیر تخصصیم. هر آزمون کوفت و زهرماری هم بگید شرکت کردم و تو خیلیاشونم قبول شدم و البته مصاحبه های فرمایشی هم اجازه نمیدن جوونایی مث من که تنها ستارشون خداست و آشنای دیگری ندارن مشغول به کار بشن. برای اشتغال ما جوونا هیچ تلاش موثری که صورت نگرفته هیچ کلی هم پول بابت این آزمونای بدون نظارت ازما اونم تو این شرایط گرفتن. شما هم همه رو به یه چشم نبینید. همون تک ستارم خدای بالاسرم نگذاشته و نمی گذاره ذره ای به گناه بیندیشم. خدا رو شکر نه به فکر رابطه مفسدانه بودم و نه مشاغل دلالی و کثافت کاری هاو پول درآوردنای کثیف اطرافیان باعث شده ذره ای وسوسه بشم چرا که حاضر نیستم به هر قیمتی ... دنبال توجیهم نمیگردم و قدرت خدا رو ورای تمام این مشکلات میدونم. اما صادقانه بگم باید مسولین به جای گرفتار شدن در دعواهای حزبی چشماشون باز کنن و مشکلات رو ببینن . حیفه چیزیو که اینقدر براش زحمت کشیدیم و خون ها دادیم و فداکاری ها و... همین جوری مفت نابودش کنیم
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    به ناشناس 18:04:نه شما که یه عالمه تو غرب زندگی کردی به ما بگو چه خبره؟ غربی ها از نظر دینی و اعتقادی درسته که سقوط کردند اما از نظر پیشرفت های اقتصادی و رفاه بینظیر هستند شما هم نباید کور کورانه فقط معایب غربی ها رو بگی نکات مثبت زیادی در غرب وجود داره
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    سیاه نمایی نمی کنیم داریم تغییراتو می بینیم و خب مسلمه انتظارمون از کشور اسلامیمون بیش از اینهاست.اگر بخواهیم خودمون رو از نظر فساد با کشورای دیگه مقایسه کنیم درست نیست
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    زمان تاج گذاری احمد شاه ازدواج کردی؟
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    اتفاقا خیلی هم راسته خیلی هم واقعیه چون بلد نیستیم برای مردم رفاه و امنیت اقتصادی ایجاد کنیم فقط میایم از اون کشورها انتقاد میکنیم
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    از لج خارجی ها خودمون رو تو دریای مشکلات خفه کنیم
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    من که دنبال ازدواج بودم کار نداشتم،کار مدرک میخواد،بگیرمش هم باید برم خدمت،بعد از کار پیدا کردن باید فکر خونه و زندگی و امنیت شغلی باشم،وقتی حسابی له شدم تازه باید بیفتم دنبال یه دختر مناسب!اگه بهم بدن تازه!!! خدایا اگه ظرفیت ازدواج رو نداریم بهمون عفت و حیاء و تقوی بده.آمین...
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    باز خوبه اون 35 تومن رو داشتی
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    از نوع ادبیاتت معلومه چه جور آدمی هستی
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    یکی بیاد دوبله کنه لطفا
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    دین و مذهب رابطه ی مستقیمی با ازدواج داره...افتاااد
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    چرا فقط برای خانواده ها متاسفی برای اونایی متاسف باش که این شرایط رو پیش آوردند
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    سارا همسن یا تو بزرگتر بودی وگرنه مرد همسرش جوان باشه دنبال هوس نمیره
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    خیلی ببخشیدا... هم ناشناس 23:51 هم همه اونایی که به طور اتفاقی خیلی لحنش نزدیک به ایشونه! لابد خودت خیلی هیزی که غیر اینا ندیدین! چطوره که ما اینهمه دختر و پسر خوب دیدیم، شما خودت مشکل داری چشمت دنبال اونا میدوه. اول معضلات اخلاقیت رو حل کن بعدا بیا تو جامعه! مشرق لطف کن بخاطر این قسمت پایین حذف نکن شمایی که احتمالا برا گذاشتن این کامنتها یا انگیزه داری یا کسب درآمد! میکنی به همون آدمهایی هم نگاه میکنی که مثل خودت اند صبحا تو خیابون فضا سازی میکنن شبها تو اینترنت! اتفاقا یاهو هم طبق همین قاعده که برخی کامنت میگذارن این خبر رو کار کرده تا عادی سازی کنه! دلش به حال ما نسوخته وگرنه چرا یکبار خبر درباره غزه و بحرین و داشنمندانی که ترور میشوند و اسناد رژیم صهیونیستی که ازش در میاد خبر کار نمیکنه؟!
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    مشرق فکر میکنم از کامنتها باید باید فهمیده باشین خبری که یاهو و سایر سایتها کار میکنن که 1001 عملیات روانی پشتش هست رو نباید بیاین باز برجسته اش کنین که هر کی هم ندیده ببینه. فکر کردین میتونین مدیریت کنین؟! یا هرچی اونا گفتن شما بذارین تو سایتتون تطهیر میشه؟ مثل صدا و سیما که فکر میکنه مشکل تو فرستنده است نه محتوا اینا هرچی پخش کنن شرعی میشه!
  • محسن ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    با خونه خوابیدن متولیان کاملا موافقم. ولی چرا 1000 ژاپنی!!!!! 100 تا از همین جوونهای زخم خورده ایرانی کافین
  • محسن ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    اصن شما بلوچها بیاین تو مجلس جای این گراها و طلب ها
  • محسن ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    هروقت تو تلویزیون کسی میگه کشورمون گل و بلبله و ..... دوست دارم همون موقع تلویزیون رو خورد کنم.
  • ممدی ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    اخوی ما که مشکلی نداریم، اینو به خونواده دختر خانما بگو که ارث باباشونو از داماد میخوان
  • ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    الان باید به عوض تاهل تجرد را تبلیغ کنید چون مشکل طلاق هم رفع میشود و باید بگویید تجرد نیم دیگر ایمان است.
  • ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    زن و دختر.... فقط دنبال ... گری و ولگردی در خیابان کرج و تهران است.
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    ازدواج الان با شرایطی که در جامعه مد شده برای هر دو طرف نزدیک 100 میلیون خرج برمیداه.حالا چجوری این معضل رو باید حل کرد
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    پس دولت تدبیر الان خواب تشریف دارند
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    البته اینطوری هم نمیشه بد اخلاقی اقایان با برداشتن مهریه بالا میره.
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    برو کار کن.
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    تا خواست جمعي نباشد جامعه اصلاح نميشوددر يك كلام خود كرده را تدبير نيست.
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    خدا لعنت کنه کسانی رو که دختری پسری رو در جامعه ازاد کردند.
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    ولی این حرف تا حدودی درسته حتی دختران چادری در خیابان با پسران فشن زیاد دیده میشوند.
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    ملیسا حالا شما واقعا در خارج زندگی میکنید یا نه
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    خونه و ماشین و خرج عروسی که خانواده ها توقع دارند چند صد میلیون در میاد.حتی خانواده های دین داری هستند که شرطشان برای دختر دادن داشتن خانه شخصی پسر است حالا دولت تدبیر افتخار میکنه که وام سه میلیونی میده.
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    واقعا تقصیر بیشتر چیزها خود مردم هستند کم کاری و پر توقعی.
  • سعید ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    جناب ناشناس . خوب بزار مهریه رو سر سفره عقد بده ! چی میشه دوتا جوون با شرایط پایین به هم برسن ؟تازه ثواب هم داره .
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    مردم برید ببینید ممالک دیگه دخترهاشون و پسراشون چطور ازدواج می کنند حالا اگه جشن مفصل نباشه جشن شاهانه نباشه جهیزیه کلان نباشه مگه چی میشه چرا ازدواج رو خاله زنکی کردید تقصیر خودتونه که جوان نمی تونه سر موقعه ازدواج کنه تحت فشار نیروی جنسی میره سراغ فحشا یک عمر حسرت به دل می مونه! روز قیامت مسئول هستید کسانی که دو تومان پول دارید هر رسمی رو به مردم تحمیل می کنید گناه دارن بخدا دختر باید هفده سالش شد ازدواج کنه پسر باید بیست سالش شد زن بگیر وگرنه منحرف میشه پیامبر معصوم که نیستن! ادم معمولین ! دختر و پسری که موند تا چهل سال عقده ایی میشه عذاب میکشه بد اخلاق میشه چرا درک نمی کنید جامعه جوان اگه فاسد شد بدبختی اش دامن همه رو می گیره از خواب ناز پاشید!
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    شما راضی به دخترای سنتی نمی شید به دخترای امروزی هم اعتماد ندارید اکثر شما ادعا دارید مذهبی هستید ولی تا یه دختر چادری می بینید رو برمیگردونید مشکل اینجاست دل وعقلتون رو نمیتونید با هم راضی کنید خوش ارایش ومومن جور درنمی آد ولی شماها می خوایید جورش کنید
  • سعید ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    در هر قومی چه عرب چه ترک چه کرد چه آذریهای عزیز توی همه اقوام موجود در دنیا نه تنها ایران حتما 20 درصدشون گمراه و لعنت شده هستند . در بلوچها عبدالمالک ریگی بود که توسط سپاه عزیز به هلاکت رسید . شما برای اشتباه این آدم نفهم و بی همه چیز در مورد بلوچها نباید قضاوت کنید . بلوچها همیشه آدم های غیور و شجاعی بودند و هستند و همیشه تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بودند و هستند .
  • mana ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    من خودم وکيلم و.کارمند يک دانشگاه دولتي 33 سالمه وازدواج نکردم يکساله به خانوادم ميگم ميخ.ام مستقل زندگي کنم تنهايمو پذيرفتم و تنها دوستم خداست تنها زندگي کردن دليل برفاسد بودن نيست
  • ناشناس12:27هستم ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    آقا سعید .. بنده قصداهانت رو نداشتم و واقعیت مراسم عروسی اهل سنت را گفتم و این یک رسم خیلی خوبیست..موفق باشید!
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    باید به فکر جوانان باشیم اونا هم غریزه دارند حی ازدواج را سخت میکیریم که چیی بشه و جوام غربی از ما وضعشان بده
  • مریم ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    من خودم یه دختر 24 سالم الحمدلله زندگی سالمی داشتم ... مشکلات از بی توجهی بعضی مسئولین ناشی است اما سخت گیری دخترها و پسرها و خانواده هاشون هم وضع رو بدتر میکنه من خودم به 14 تا سکه راضیم و از طرف مقابلم هم خونه و ماشین و... نمیخوام فقط و فقط آدم سالم و مومن و باخلاق می خوام اما پدرو مادرم اولین و آخرین ملاکشون پول و ثروته در حالی که خودشون اول زندگی هیچی نداشتن و برهمین مبنا خواستگارهامو رد میکنن به خداقسم گناه داره به فکر جوونها باشید
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    اون آماری که همین مرکز پژوهشهای مجلس از روابط جنسی در دانش آموزان مدارس داد هم جالب بود...
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    مشکل با وام حل نمیشه باید فرهنگ اصلاح بشه باور کنین میشه تو کمتر 5 سال با تغییر همه ی فیلم ها به صورت پله ای فرهنگ رو به مردم القا کرد البته خوب باید تا اون موقع برای کسایی که الان وقت ازدواج شون هست فکری کرد
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    1 0
    دولت تو تغییر فرهنگ مردم مقصر هستش کم نیستن فیلم های ایرانی که مد گرایی و تجمل رو باب میکنن
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    البته وقتی سن زیاد بشه و از وقتش بگذره انگیزه کم میشه ولی شما که شرایطش رو داری (حد اقل کار داری مشکل سربازی نداری) ازدواج کن ،ازدواج فقط مسائل جنسی نیست یعنی دوست نداری هیچ وقت پدر بشی و...
  • morteza ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام متاسفانه این امار درسته امار طلاق من خودم رشتم ارشد پژوهشگری رو این مسایل کار می کردم استادمون که تو سازمان تحقیقات اسیا اقیانوسه کار میکنه چند سال پیش ما دانشجو بود این امار گفت امار دختران فراری بیداد میکنه اما جایی اعلام نمیشه روابط نامشروع دقیقا زیاد شده مخصوصا زنان و مردان متاهل با چشم دیدم تاسف خوردم ولی این شامل کل نمیشه من 29 سالمه بیکار در به در کار ما هم مثل خیلی توکل کردیم میکنیمممممم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس