کد خبر 334600
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

سایت رسمی فدراسیون فوتبال نوشت: فیفا تصمیماتی مبنی بر انجام اصلاحات در امور مرتبط با کارگزاران بازیکنان (FIFA Players Agents) و شخصی به نام واسطه نقل و انتقالات بازیکن و تیم (Intermediarie) گرفته است

به گزارش مشرق، بنا بر این گزارش فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرده همانند سیستم کارگزاران نقل و انتقالات فیفا، سیستم ثبت اظهارنامه ها نیز باید در سطح فدراسیون ها اعمال شود که در آن مشخصات واسطه برای هر نقل و انتقالی که در آن دخیل است، ثبت شود. این اظهارنامه شامل اصول ضروری در ارتباط با آئین نامه جدید است و با امضای آن، واسطه تأیید می کند که از قوانین و آئین نامه های فیفا، کنفدراسیون فوتبال های محل فعالیت و فدراسیون مربوطه پیروی کند.


همچنین در هر قراردادی که بین واسطه نقل و انتقالات با بازیکن و یا تیم منعقد می شود، می بایست حداقل اطلاعات بازیکن و باشگاه نیز در آن ذکر شود. این قوانین جدید برای شفافیت در طول فعالیت واسطه نقل و انتقالات بازیکن و تیم است. فدراسیون ها مؤظف به اطلاع رسانی لیست واسطه های نقل و انتقالات بازیکن و تیم به صورت سالیانه از طریق سایت رسمی خود هستند.  واسطه نقل و انتقالات نمی تواند در زمینه مشاغل مرتبط با فوتبال فعالیت داشته باشد.


گفتنی است قوانین واسطه نقل و انتقالات بازیکن و تیم از اول آوریل 2015  (12 فروردین ماه 1394) لازم الاجراست و این به معنای پایان فعالیت تمامی کارگزاران نقل و انتقالات فیفا از تاریخ فوق است.

شایان ذکر است که از تاریخ فوق کلیه قراردادهای منعقد فی مابین بازیکنان و کارگزاران از اعتبار ساقط است.

این تصمیم در آخرین کنگره فیفا که همزمان با شروع مسابقات جام جهانی 2014 برزیل در این کشور و در تاریخ 11 ژوئن 2014 برگزار شد، گرفته شده است. در کنگره 64 فیفا این موضوع را به تایید هیات رئیسه فیفا رسید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس