یادمان باشد نوشتن بودجه بدون نفت تنها در شرایط تشدید تحریم‌ها امکان پذیر است، چرا اگر تصور کنیم بازهم می‌توانیم مانند گذشته نفت بفروشیم، مجدد به سراغ نگاشتن یک بودجه نفتی خواهیم رفت.

گروه اقتصادی مشرق -استاد اقتصاد دانشگاه تهران درباره عملکرد 10 ماهه دولت یازدهم، گفت: واقعیت این است با روی کارآمدن دولت جدید فضای روانی جامعه مقداری به ثبات رسید، اما فضای ساختاری کشور اصلاح نشده و همان رویه های گذشته ادامه پیدا کرد.

محمد خوش چهره در گفتگو با خبرنگار اقتصادی مشرق تصریح کرد: آرامش نسبی با وجود فضای روانی روشی بلندمدت برای تغییر نیست، لذا باید اصلاح ساختارهای ناسالم کشور مورد توجه جدی مسولان قرار بگیرد.

وی در ادامه به دولت و تیم اقتصادی دولت توصیه کرد هر چه سریعتر ساختارهایی مانند سیاستهای تعرفه ای، تولیدی و بودجه ای را در دستور کار اصلاح و تغییر قرار دهند. 

وی گفت:هم اکنون اغلب سیاست‌های تعرفه ای و تولیدی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی نیست .

بودجه بدون نفت را فقط باید در شرایط تحریم نوشت

"با روی کارآمدن دولت جدید فضای روانی جامعه مقداری به ثبات رسید، اما فضای ساختار اقتصادی کشور اصلاح نشده است"

خوش چهره با بیان اینکه حدود 4 ماه از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری می‌گذرد، اما اتفاق خاصی در حوزه های مختلف اقتصادی از سوی تیم اقتصادی دولت نیفتاده است، گفت: اگر این روند ادامه داشته باشد بدون شک اقتصاد کشور با چالش های بزرگی مواجه می‌شود، لذا به دولت توصیه می‌کنم وقت را هدر نداده و اصلاحات اقتصادی را آغاز کنند.

وی درباره برخی ذهنیت‌ها درباره احتمال لغو تحریم‌های خارجی و کاهش مشکلات اقتصادی کشور نیز تصریح کرد: این تلقی که با لغو و کاهش تحریم‌ها کل اقتصاد از حالت نا به سامان اخیر خارج می‌شود و تمام مشکلات ناشی از فشارهای خارجی است تلقی نادرستی است و باید این روش و تفکر اصلاح شود .

وی توضیح داد : به فرض که تحریم‌ها از همین فردا لغو شود، اما با این نکته را توجه کنیم که با لغو تحریم‌ها ساختارهای ناسالم بودجه ریزی و تولیدی ما هیچ گاه اصلاح نخواهد شد. ما باید از ظرفیت تحریم ها استفاده کرده وبودجه بدون نفت بنویسیم . 

بودجه بدون نفت را فقط باید در شرایط تحریم نوشت

"این تلقی که با لغو و کاهش تحریم‌ها کل اقتصاد از حالت نا به سامان اخیر خارج می‌شود و تمام مشکلات ناشی از فشارهای خارجی است تلقی نادرستی است و باید این روش و تفکر اصلاح شود . "

یادمان باشد نوشتن بودجه بدون نفت تنها در شرایط تشدید تحریم‌ها امکان پذیر است،چرا اگر تصور کنیم بازهم می‌توانیم مانند گذشته نفت بفروشیم،مجدد به سراغ نگاشتن یک بودجه نفتی خواهیم رفت.

وی در پایان عملکرد دولت را در بعد اقتصادی در 10 ماهه گذشته موفق ندانست و گفت : موفقیت دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی است و تا زمانی که ادبیات اقتصاد مقاومتی فقط در حد حرف و شعار باشد نمره دولت نیز منفی است . بنده نمود و شاهتد عینی مناسبی برای اجرای ادبیات اقتصاد مقاومتی از سوی دولت مشاهده نکردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    آن مرد که تحریم را تبدیل به فرصت میکرد رفته است و در حال حاضر برنامه ای برای کاهش وابستگی به نفت وجود ندارد.
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    آفرین داره این نظرات آقای خوش چهره
  • سعید ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    مهم این است که مسئولان و کارشناسان به خودشان بیایند ایران اباد ایران آزاد ایران سربلند را خواهید دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس