کد خبر 310199
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

در آستانه بازیهای آسیایی 2014 اینچئون جودوی ایران شرایط مناسبی ندارد و دیدن روزهای خوب و موفق برای آنها یک رویا شده است.

به گزارش مشرق، جودوکاران ایران در تورنمنت باکو یکی پس از دیگری حذف شدند و از رسیدن به مدال بازماندند تا بازهم توجه همگان را به شرایط نه چندان مناسب این رشته جلب کنند.

این نتایج در حالی برای جودوی ایران به دست می آید که کمتر از چهار ماه دیگر بازهای آسیایی را پیش رو داریم که جودوی ایران همیشه در این رقابتها مدالهای رنگارنگی را کسب کرده است.

ایپون روی تاتامی باکو

تیم ملی جودوی ایران باپنج نماینده در مسابقات باکو حضور داشت که همه آنها حذف شدند. محجوب، سرشناس ترین نماینده ایران بود که دور از انتظار ظاهر شد و در همان مبارزه اول به نماینده قزاقستان باخت و حذف شد. او که در دو مسابقه قبلی که اعزام شده بود مدال گرفته بود تا انتقادات از جودو کمتر شود در باکو ناموفق بود تا بازهم ثابت شود که جودوی ایران مانند گذشته تک چهره دارد و کار اصولی انجام نشده است.

سعید مولایی دیگر ملی پوش بزرگسال ایران در این مسابقات هفتم شد که او با دو برد و دو باخت بهترین عملکرد را داشت. او هم مدتی است نفر فیکس تیم ملی در این وزن است اما نتوانسته مطابق انتظارات باشد.

جعفر پهلوان، امید تزتک و بهزاد محرمی هم سه ملی پوش جوانانی هستند که با اقدام خوب مسئولان فدراسیون در این رقابتها شرکت داشتند. درست است قبل از اعزام از این ملی پوشان انتظار کسب مدال نبود ولی انتظار هم نبود که در همان دور اول شکست بخورند.

این جوانان باید با حریفان خود مبارزه کنند و تجربه کسب کنند، البته محرمی و پهلوان که به زعم مسئولان فدراسیون از جوانان آینده دار تیم ملی هستند در مسابقاتی که طی یکسال اخیر اعزام شده اند عملکرد ضعیفی داشتند و حذف شدند. مسابقات قهرمانی جوانان جهان و آسیا دو نمونه بارز این مسابقات است.

حال این سوال پیش می آید تجاربی که این ملی پوشان کسب می کنند را چه زمانی مورد استفاده قرار خواهند داد؟

هشدار به محجوب

جواد محجوب در سالهای اخیر و بعد از افول ستارگانی چون میر اسماعیلی، میران، آخوندزاده و رودکی نامی برای خود دست و پا کرد تا جایی که فدراسیون تنها به خاطر مدال آوری‌های او در برخی مسابقات از انتقادات گریخته بود. او در تمام اعزامهای مهم دو سال اخیر تیم ملی حضور داشته وگاهی اوقات موفق بوده و گاهی هم ناموفق.

جای خالی سرمربی

مسعود حاجی آخوندزاده، سرمربی تیم ملی همراه تیم ملی نبود و به جای او ناصر قراگوزلو مربی تیم ملی حضور داشت. حال این سوال پیش می آید که اگر این مسابقات آنقدر مهم نبود که سرمربی اعزام شود چرا تیم اعزام شد و اگر نتایجش مهم بود چرا سرمربی تیم ملی همرام تیم نبود! از آن مهمتر اینکه چرا آخوندزاده برای همراهی تیم ملی به ترکیه می رود. حتما سطح این رقابتها بالاتر از گرنداسلم باکو خواهد بود و یا دلیل دیگری دارد.

زمان کسب نتیجه رسیده است

سرمربی تیم ملی بارها و بارها قبل از اعزام به مسابقات مختلف گفته که انتظار کسب مدال را ندارد و می خواهد ملی پوشان را محک بزند. حالا این سوال پیش می آید که تیم لی در چه مسابقات دنبال کسب نتیجه خواهد بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس